וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק המסמכים נסגר: פרקליט המדינה החליט לא לחקור את אולמרט

30.1.2018 / 19:27

התיק נגד ראש הממשלה לשעבר שהוציא מסמכים מסווגים מהכלא להוצאת ספרים נסגר. הפרקליטות הסבירה כי במקרים דומים בעבר לא נפתחה חקירה, אך הדגישה: "חלק מהסודות שאולמרט העלה על הכתב יכולים לפגוע במדינה"

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש ואריאל תמרין

הפרקליטות הודיעה הערב (שלישי) על סגירת התיק נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בפרשת המסמכים המסווגים ששימשו את אולמרט לספר שכתב. "עם סיום הליך הבדיקה שנערכה בעניינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בקשר להעברה לכאורה של חומר מסווג לגורמים בלתי מוסמכים, החליט פרקליט המדינה, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, לא לפתוח בחקירה פלילית בעניין", נמסר.

במסגרת חקירת הפרשה פשטה המשטרה ביוני אשתקד על הוצאת "ידיעות ספרים" במסגרת בדיקה מקדימה, שנקשרה בחשד כי אולמרט העביר פרק מתוך ספר אותו הוא כותב לגורמים בלתי מורשים שונים, מחוץ לכלא, בניגוד להוראות חוק העונשין ולאזהרות שניתנו לו בעבר.

בין השיקולים לסגירת התיק, נכתב בהודעת פרקליט המדינה שי ניצן כי "הובאה בחשבון העובדה שבעבר פעלו גורמים בכירים אחרים באורח דומה, היינו העבירו מידע מסווג לגורמים בלתי מוסמכים שעסקו בכתיבת והוצאת ספרם לאור, מבלי שנפתחה נגדם חקירה פלילית עקב כך".

עוד בוואלה! NEWS:
דורון רובין הובא למנוחות: "פעל מתוך אמונה יוקדת ואהבה לארץ"
השר כץ במהדורת וואלה! NEWS: "אבו מאזן הכריז מלחמה - עלינו ועל ארה"ב"
השראה מטראמפ וייאוש עמוק: הנאום שסימן את סוף דרכו של אבו מאזן

אהוד אולמרט היום בהכרעת הערעור בפרשת הולילנד בבית המשפט 20 דצמבר 2015. רויטרס
אולמרט. לא ייחקר על המסמכים/רויטרס

שיקול נוסף הוא כי "הובא בחשבון שיתוף הפעולה המלא של אולמרט עם מערכת הביטחון בצעדים שנקטו למניעת הסיכון מחשיפת החומר הסודי, וכן של הגורמים הרלוונטיים מהוצאת הספרים 'ידיעות ספרים' - שגם מהם ביקש אולמרט לשתף פעולה עם הפעולות שנקטו גורמי הביטחון, בעקבות המידע שהתגלה במסגרת הבדיקה, למניעת חשש לזליגת המידע הסודי ולחשיפתו".

עם זאת, נכתב בהודעה כי "חלק מהסודות הביטחוניים שאולמרט העלה על הכתב ומסר לגורמים שונים, הם רגישים מאוד וחשיפתם עלולה לפגוע ביכולת ואמצעים של מדינת ישראל. אולמרט כתב בפרקים אלה, בין היתר, אודות יכולות מבצעיות ופעולות מבצעיות של יחידות מיוחדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully