וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ בביקורת על הליך מינוי נציב שירות המדינה: "דורש בדיקה"

29.1.2018 / 23:45

בדיון שעסק במעורבות הישירה של משרד רה"מ בהליך בחירת הנציב אמרו השופטים כי האופן שבו נבחרו כמה מחברי הוועדה העוסקת בנושא מחייב בדיקה, כמו גם האופן שבו עזב ראש הוועדה את תפקידו. כמו כן השופטים ציינו את נוכחות היועצת המשפטית של משרד רה"מ בדיונים כבעייתית

בית המשפט העליון, ירושלים. נועם מושקוביץ
שופטי בג"ץ מתחו ביקורת על ההליך. בית המשפט העליון/נועם מושקוביץ

שופטי בג"ץ מתחו ביקורת היום (שני) ביקורת על הליך מינוי נציב שירות המדינה, וקבעו כי הם יידרשו לבחון את הטענות שהועלו נגד ההליך, לפני שתתקבל החלטה בנושא. הדיון בעתירה שהגיש ד"ר רפי נץ-צנגוט עסק במינוי מחליף לנציב שירות המדינה - תפקיד שאותו ממלא כיום אודי פראוור, כמחליף זמני. מהדיון בנושא עלו "קשיים" בהליך מינוי נציב שירות המדינה, וכן פרוצדורות "הדורשות בדיקה".

הנושא המרכזי שעמד על הפרק בדיון הוא מעורבותו הישירה של משרד ראש הממשלה בהליך מינוי הוועדה ובהליך בחירת נציב שירות המדינה - אחד מתפקידי שומרי הסף החשובים במדינת ישראל, ולמעשה, האיש שמופקד על איכותו של השירות הציבורי הניתן לאזרחים.

לקריאה נוספת:
"חשש לניגוד עניינים במינוי מועמדת נתניהו לנציבת שירות המדינה"
גורמים בנציבות שירות המדינה: "מינוי עפרה ברכה - החלטה מופרכת"

פורטרט עו"ד שלומית ברנע פרגו, היועצת המשפטית של משרד רה"מ ,. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"בעיה בעניין הפרדת הרשויות", היועצת המשפטית שלומית ברנע-פרגו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

אחד הנושאים שעמדו על הפרק בדיון הוא רשימת המועמדים שמהם נבחרים חברי הוועדה הבוחרת את נציב שירות המדינה. לפי נתונים שהשיג ד"ר נץ-צנגוט, עד כה נבחרו חברי הוועדה מתוך רשימת שמות המסודרת לפי הא"ב. אולם למרות זאת, במקרה הנוכחי, שניים מתוכם, נוגה קינן ואריה בר, נבחרו על ידי משרד ראש הממשלה בשיטה שונה. בהקשר זה יש לציין כי ראש הוועדה, פרופסור רון שפירא, עזב את תפקידו בנסיבות תמוהות, ובמקומו מונה השופט בדימוס חנן אפרתי. "הדבר טעון בדיקה", אמר השופט עוזי פוגלמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"יש בעיה בעניין הפרדת הרשויות"

מעורבות חריגה נוספת של משרד ראש הממשלה בהליך נוגעת לנוכחותה של היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו בדיוני הוועדה. "יש לנו בעיה עם הפרדת הרשויות", אמרה השופטת דפנה ברק ארז. "בנוכחות של המשרד יש קושי גם כאשר אין דופי במועמד עצמו". במקרה של נציב שירות המדינה הכוונה היא למועמדת, עפרה ברכה, שמועמדותה ספגה ביקורת חריפה בנציבות שירות המדינה ומחוצה לה, בשל העדר ניסיונה בניהול ארגון בסדר גודל כזה.

כך גם עלה הנושא של אי-היוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנלבליט לגבי תקינות המועמדות של קינן ובר לפני ההגשה לחברי הממשלה של הצעת ההחלטה להקמת הוועדה, למרות החובה לעשות זאת. לטענת ד"ר נץ-צנגוט, פער זה גרם לכך שחברי הממשלה הצביעו לטובת הקמת הוועדה בהרכב שהתבקש על ידי משרד ראש הממשלה. למרות הביקורת, שופטי בג"ץ סירבו לתת צו ביניים שיבלום את פעילות הוועדה כבר בשלב זה, אולם בהחלטה שניתנה על ידי הרכב השופטים בו ישבה גם השופטת ענת ברון, נמסר כי לקראת החלטת הוועדה ידון ההרכב שוב בקשיים שעולים מהליך המינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully