וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש לניגוד עניינים במינוי מועמדת נתניהו לנציבת שירות המדינה"

19.12.2017 / 17:08

היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע-פרגו אמרה בדיון בוועדה לביקורת המדינה כי קיים חשד לניגוד עניינים במינויה של עפרה ברכה, המועמדת היחידה לתפקיד הנציבה. "צריך להסדיר את הנושא באמצעות הסדר ניגוד עניינים"

עפרה ברכה נציבת שירות המדינה 5.9.17. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
עפרה ברכה/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע-פרגו, אמרה היום (שלישי) כי קיים חשד לניגוד עניינים במינויה של עפרה ברכה, המועמדת היחידה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לתפקיד נציבת שירות המדינה. זאת לאור העובדה שאחותה ובתה מועסקות במשרד ראש הממשלה. "את החשש הזה צריך להסדיר אותו באמצעות הסדר ניגוד עניינים", אמרה ברנע-פרגו בדיון בוועדה לביקורת המדינה, בראשות ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני). "הגשנו חוות דעת בנושא לוועדה".

מינויה של ברכה לתפקיד החשוב של נציבות שירות המדינה עורר ביקורת רבה, בשל העובדה שברכה היא פקידה בדרג הביניים במשרד הפנים, ואינה בעלת הרקורד המתאים לתפקיד. " הזילות שנחשפנו אליה בכל הנוגע להליך המינוי של הנציבה הבאה מעורר יותר משמץ דאגה, וזה בלשון המעטה, ומזכיר מינויים במדינת עולם שלישי. מדובר במינוי רב סרן לרמטכ"ל. אינני מתלהבת לדון כאן לגופו של אדם, אך כיוון שהמינוי הזה הוא פרסונאלי באופן חד, בוטה וברור, אין לנו ברירה: ברור לכל כי עפרה ברכה נטולת ניסיון ניהולי מספק, לא ניהלה מערכות גדולות, לא צברה ניסיון ברמות הבכירות של שירות המדינה, ואין לה מוניטין בשירות הממשלתי", אמרה ח"כ יחימוביץ'.

עוד בוואלה! NEWS:
מנכ"ל טבע לנתניהו: תוכנית הקיצוצים תצא לפועל במלואה
את תמונת הניצחון צריך צה"ל להביא מול חמאס ולא מול נערה אלימה
עריק מ"נטורי קרתא" סירב ללבוש מדים - ושוחרר מצה"ל על אי-התאמה

פורטרט עו"ד שלומית ברנע פרגו, היועצת המשפטית של משרד רה"מ ,. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
שלומית ברנע-פרגו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

הדיון, שבו נכח גם ממלא מקום נציב שירות המדינה, אודי פראוור, התקיים על רקע העובדה שאתמול התכנסה בפעם הראשונה ועדת המינויים בשירות המדינה כדי לדון במינויה של ברכה. על הרכבה הוועדה נמתחה ביקורת, לאחר שיו"ר הוועדה הראשון, פרופ' רון שפירא, עזב אותה. הנימוק הרשמי של שפירא הייתה תחילת שנת הלימודים האקדמית במרכז האקדמי פרס ברחובות, בו הוא מלמד. שני מחברי הוועדה הנוספים, נגה קינן ואריה בר, שלא צפויים להערים קשיים בפני מינויה של ברכה. ראש הוועדה הנכנס הוא השופט בדימוס חנן אפרתי.

בדיון שנערך היום בוועדה לביקורת המדינה, הגנו ברנע-פרגו ועו"ד רותם ארנרייך מפרקליטות המדינה על חוקיות הליך מינויה של ברכה. "תפקיד נציב שירות המדינה פטור ממכרז בחוק. אין שום הוראה נורמטיבית שמחייבת את ראש הממשלה בהליך מינוי או בוועדת איתור", אמרה ברנע-פרגו, שהתייחסה גם לטענה כי מלבד ברכה אין אף מועמדת נוספת לתפקיד. "הייתה מועמדת קודמת שמועמדותה לא הגיעה לדיון בוועדה, מיכל עבאדי בויאנג'ו", אמרה בתגובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

על הפרק: גם עתירה לבג"ץ

ברנע-פרגו הסבירה כי למרות שהחוק לא מחייב זאת, הרי שהממשלה קבעה שמשרת נציב תאויש לאחר ועדת מינויים שהוקמה בהחלטת ממשלה. "לאורך השנים, לקראת מינוי נציב שירות המדינה מונה לוועדה יו"ר מטעם ראש הממשלה באישור היועץ המשפטי לממשלה", אמרה בדיון.

מלבד ועדת המינויים, נגד מינויה של ברכה הוגשה עתירה לבג"ץ על ידי עו"ד ד"ר רפי נץ צנגוט, שבה נטען כי מינויה של ברכה בעייתי, כמו גם אופן מינויה של הוועדה. בג"ץ דחה השבוע את הבקשה להוציא צו מניעה לכינוס הוועדה ועד כה טרם נקבע מועד דיון בעתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully