וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את תמונת הניצחון צריך צה"ל להביא מול חמאס ולא מול נערה אלימה

19.12.2017 / 16:00

צה"ל לא הושפל בתקרית אלימה בה הייתה מעורבת נערה בת 16, הכבוד הלאומי לא נחל פגיעה אנושה. גאוותנו לא הייתה מתפרצת נוכח תמונה של קצין מכה נערה. דווקא קצינים המשכילים לגלות איפוק ושיקול דעת מול סיטואציה מורכבת, יידעו לגלות רוח לחימה מול אויב אמיתי

אין ישראלי שלא מרגיש רע אל מול התמונות בהן נראית נערה פלסטינית מכה באגרופים קצין מגבעתי בכפר נבי סאלח. התמונות מעוררות באופן מיידי את השאלה המתבקשת - האם הקצין היה צריך להגיב במקום אל מול הנערה או שמא אי תגובתו היא הפעולה הנכונה.

אל מול הטענה שתגובה אלימה של הקצין הייתה מעוררת זעם עולמי וביקורת בין לאומית, צריך לומר שהביקורת קיימת שם בכל מקרה. היא קיימת כמעט בכל יום ועוד מקרה כזה או אחר לא היה משנה דבר בפעילות ה-BDS או שונאי ישראל שאינם צריכים סרטון מן הסוג הזה כדי לתקוף את ישראל.

נערות פלסטיניות מתגרות בחייל צה"ל צועקות עליו, סוטרות לו ובועטות ברגליו בנבי סלאח. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
החיכוך עם האוכלוסיה האזרחית הוא מורכב ורגיש. התקרית בנבי סאלח/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

אך הטענה המקוממת יותר היא זו הגורסת שצה"ל הושפל באירוע ושהכבוד הלאומי נפגע פגיעה אנושה. אין ספק שהתמונות אינן נוחות וכישראלים תמיד היינו רוצים לראות צבא מנצח וחזק. כל מי ששירת יותר משתי דקות בגדה המערבית יודע שהחיכוך עם האוכלוסייה האזרחית הוא מורכב ורגיש. חיילי צה"ל במחסומים, במעצרים ובפשיטות על כפרים יודעים היטב שהדבר החשוב באמת הוא המשימה הצבאית הניצבת אל מול עיניהם ולא שום שיקול אחר.

צה"ל אינו צריך לחפש את תמונת הניצחון שלו אל מול נערה אלימה. את תמונת הניצחון שלו צריך צה"ל להביא אל מול מחבלי חמאס וחיזבאללה ולכן פעל הקצין כראוי בסיטואציה מורכבת ביותר. אני לא בטוח שאם היינו חוזים בקצין מכה את הנערה (גם אם כתגובה לאלימות שהופעלה מצידה) הייתה דעתנו נוחה מכך והיינו מרגישים גאווה לאומית מתפרצת.

בניגוד למקרים קודמים, הפעם לא מדובר ב"רב"ט האסטרטגי", חייל זוטר הקובע כיצד נתפסת המערכה. העובדה שמדובר במפקד פלוגה ולא בחייל פשוט מבהירה שהקצין נקט בקור רוח לא מקרי, שיקול דעת מבצעי נכון וראייה רחבה של המציאות. אנחנו יכולים לקוות שבכל מגע עם אוכלוסייה אזרחית או אויב ינהגו חיילנו ומפקדינו בשיקול דעת כזה ובקצינים הרואים את המשימה אל מול עיניהם. אין לי ספק שאותו מ"פ שגילה איפוק רב בסיטואציה הזו, יידע לגלות לוחמנות אל מול אויב חמוש.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"אפקט אזריה" - חיזוק לצה"ל

ביממה האחרונה מרבים להזכיר את אפקט אזריה. אם אפקט אזריה הוא גילוי איפוק אל מול סיטואציות מורכבות ושמירה על פקודות, הרי שצה"ל יצא מחוזק מהאירוע שהסעיר את המדינה. ואם אפקט אזריה הוא הססנות אל מול אויב, אז הטוענים כך אינם מחוברים למציאות בה מאז הירי של עזריה פעלו חיילי צהל באגרסיביות רבה מול עשרות מקרי תקיפה של מחבלים וסיכלו פיגועים קשים ללא שום גילויי הססנות.

לא כל פעולה, או אי פעולה של צהל הוא בסיס לוויכוח של ימין מול שמאל. לא כך שופטים ובודקים בצה"ל את הפעולות המבצעיות היומיומית הנעשות ביהודה ושומרון. החיילים והמפקדים פועלים במרבית המקרים אל מול המשימה אותה הם נשלחו לבצע, שאלת ימין או שמאל קיימת בעיקר אצל פוליטיקאים וברשתות החברתיות. בואו נניח להם להמשיך ולבצע את המשימה המורכבת אותה שלחנו אותם לעשות.

הכותב הינו העורך הראשי של וואלה! NEWS וסא"ל במילואים

  • עוד באותו נושא:
  • נבי סאלח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully