וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע קטלני נוסף בקאבול: מחבלים של דאעש הרגו 11 חיילים

29.1.2018 / 14:18

בירת אפגניסטן ממשיכה לספוג מתקפות טרור קטלניות, באחרונה שבהם הסתערו חמישה חמושים על אקדמיה צבאית. לפי משרד ההגנה, הם עברו את החומה עם סולם, בטרם נבלמו

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

לפחות 11 חיילים אפגנים נהרגו היום (שני) במתקפה של ארגון "המדינה האסלאמית" על אקדמיה צבאית בקאבול, עם המשך התדרדרות המצב הביטחוני בעיר. זאת המתקפה הרביעית הגדולה בקאבול בתשעת הימים האחרונים, שמערערות על הצלחת המדיניות האמריקנית הצבאית החדשה והאגרסיבית.

לפי משרד ההגנה בקאבול, חמישה מחבלים תקפו מחסום צבאי בסמוך לאחת האקדמיות הצבאיות המרכזיות במדינה. הם היו חמושים ב-RPG וברובים אוטומטיים ופתחו במתקפה עם שחר, כשטיפסו על סולם כדי לעבור את החומה בדרך למחסום. הם נבלמו רק אחרי שהרגו 11 חיילים ופצעו עוד 15. ארבעה מהמחבלים חוסלו ועוד אחד נלכד.

ההסתערות על האקדמיה אירעה יומיים בלבד אחרי שאמבולנס עמוס חומרי נפץ הרעיד את הבירה, בפיגוע שבו נהרגו יותר ממאה איש. לפני שבוע וחצי, עשרות בני אדם נהרגו במתקפה על מלון אינטרקונטיננטל בעיר. טליבאן קיבל אחריות על שתי המתקפות.

לקריאה נוספת בנושא
מחבלים באמבולנס בלב עיר הבירה: 95 נהרגו בפיגוע באפגניסטן
פיגוע במלון באפגניסטן: מחבלים חדרו מהמטבח - והרגו עשרות

חיילים אפגנים בסמוך לאקדמיה צבאית בקאבול, אחרי מתקפה של דאעש, 29 בינואר 2018. רויטרס
כוחות אפגניים בזירת הפיגוע/רויטרס

גל הפיגועים מתחולל למרות הביטחון שהפגינו נשיא אפגניסטן אשרף ראני ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביחס לאסטרטגיה החדשה בשטח, שלטענתם הצליחה להדוף את טליבאן וארגוני טרור אחרים ממרכזי הערים.

הארגון, שהופל על ידי ארצות הברית לאחר הפלישה למדינה ב-2001, דחה זאת ואמר כי הפיגוע ביום שבת היה מסר לטראמפ. עם זאת, ההסלמה במצב לא צפויה לשנות את המדיניות האמריקנית או להחיות את מאמצי השלום התקועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully