וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע במלון באפגניסטן: מחבלים חדרו מהמטבח - והרגו עשרות

21.1.2018 / 20:54

חמישה חמושים לובשי מדי צבא הסתערו על מלון אינטרקונטיננטל בבירה קאבול, וניהלו חילופי אש ממושכים עם כוחות הביטחון בטרם חוסלו. גורם רשמי אמר כי לפחות 30 נהרגו, בהם אזרחים רבים, והוסיף כי המניין עלול לעלות. טליבאן קיבל אחריות

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

לפחות 30 בני אדם, בהם אזרחים זרים רבים, נהרגו במתקפה של מחבלים על מלון אינטרקונטיננטל בקאבול, שנמשכה כמעט 12 שעות, עד שהסתיימה הבוקר (ראשון). כוחות אפגניים מיוחדים חיסלו את המחבל האחרון שהתבצר במקום ולקח עמו בני ערובה, אחרי שחמישה מחבלים לבושי מדי צבא הסתערו על המקום. טליבאן קיבל אחריות על הפיגוע.

דובר משרד הבריאות מסר כי 19 גופות הובאו לבתי חולים בעיר, ושש מהן זוהו כזרים. עם זאת, גורם ביטחוני בכיר, שדיבר בעילום שם, אמר כי מניין ההרוגים הוא יותר מ-30 וכי הוא עלול לעלות עוד יותר. בין ההרוגים גם אנשי מלון ואורחים, כמו גם אנשי כוחות הביטחון. .

גם בשעות הבוקר, נראו תמרות עשן עולים מהמבנה. כמה נגמ"שים של צבא ארצות הברית עם מכונות ירייה נראו בסמוך למלון לצד יחידות משטרה מקומיות. הפשיטה של המחבלים אירעה כמה ימים לאחר ששגרירות ארצות הברית בקאבול הזהירה מפני מתקפות נגד בתי מלון.

לקריאה נוספת בנושא
מתקפה קטלנית באפגניסטן: 40 הרוגים ו-30 פצועים בפיגועים בקאבול

אנשים חולפים בסמוך למלון אינטרקונטיננטל בקאבול, אפגניסטן, אחרי מתקפת טרור, 21 בינואר 2018. רויטרס
תושבים חולפים על פני המלון הבוער, הבוקר/רויטרס

הפשיטה על בית המלון הייתה האחרונה בסדרת מתקפות שזעזעו את המצב הביטחוני העדין בעיר. הייתה זו עוד הוכחה לכך שארגוני הטרור הפועלים במדינה מסוגלים להוציא לפועל מתקפות טרור ראוותניות ולפגוע ביציבות הממשלה הנתמכת בידי המערב.

מנהל המלון, אחמד האריס נייב, שהצליח להימלט ללא פגע, אמר כי המחבלים נכנסו לחלק המרכזי של המלון דרך מטבח המוביל למקום.

המלון, הממוקם על גבעה ונתון תחת אבטחה כבדה כמו מרבית מבני הציבור בקאבול, הותקף על ידי אנשי טליבאן גם ב-2011. על אף שהוא חולק את אותו שם, המלון אינו חלק מרשת המלונות העולמית אינטרקונטינטל. הוא אחד משני מלונות היוקרה המרכזיים בבירת אפגניסטן והיה אמור לארח כנס טכנולוגיה היום.

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
אש בוערת באחד מחדרי מלון אינטרקונטינטל בקאבול, אפגניסטן, אחרי מתקפת טרור, 21 בינואר 2018. רויטרס
אש בוערת באחד מחדרי מלון אינטרקונטינטל בקאבול, אפגניסטן, אחרי מתקפת טרור, 21 בינואר 2018/רויטרס

קפטן טום גרסבק, דובר כוח המשימה של נאט"ו במדינה, אמר כי הם עוקבים מקרוב אחרי המצב, אבל לא ברור מה היה התפקיד של הכוח הרב-לאומי בבלימת המתקפה. על אף שהכוח הבינלאומי טוען כי טליבאן נתון בלחץ מאז שארצות הברית הגבירה את הסיוע לכוחות האפגניים והגבירה את מתקפותיה נגד לוחמי הארגון. בנוסף לכך, גם שלוחת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הוציאה לפועל פיגועים קטלניים בקאבול וביעדים אחרים במדינה בשנים האחרונות.

(עדכון ראשון: 10:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully