וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבלים באמבולנס בלב עיר הבירה: 95 נהרגו בפיגוע באפגניסטן

158 תושבי קאבול נפצעו בפיצוץ אמבולנס במרכז העיר, סמוך לשגרירויות ולבניינים ממשלתיים. הטליבאן נטל אחריות על הפיגוע. בשבוע שעבר נרצחו 30 בני אדם בפיגוע במלון אינטרקונטיננטל בעיר

רויטרס

לפחות 95 בני אדם נהרגו היום (שבת) בפיצוץ אמבולנס עמוס חור נפץ בקאבול, בירת אפגניסטן, שאירע בסמוך לעמדת משטרה. עוד 158 איש נפצעו בפיצוץ, שאירע באזור מרכזי בעיר שהיה עמוס בהולכי רגל בזמן המתקפה. ככל הנראה, המחבלים רצו לפגוע במבנה משרד הפנים, אך פוצצו את האמבולנס במחסום.

טליבאן קיבל אחריות על הפיגוע הקטלני, שהתרחש כשבוע אחרי הפיגוע במלון בעיר, שבו עשרות בני אדם נהרגו. גם עליו קיבל הארגון הקיצוני אחריות.

במשרד הפנים בקאבול טענו כי רשת חקאני אחרית לפיגוע האחרון. הרשת קשורה לטליבאן, וגורמים מערביים ואפגניים סבורים כי היא זו שאחראית למעשה לשורה של מתקפות גדולות במרכזי הערים במדינה.

הפיצוץ אירע בסמוך למבני השגרירויות של שבדיה ושל הולנד ושל נציגות האיחוד האירופי ושל הודו, אך לא דווח על נפגעים מקרב אנשי הצוות.

עוד בוואלה! NEWS:
גם אתם תישברו בסוף: מה מביא חפים מפשע להודות בעבירות הגרועות ביותר?
אבו מאזן לגלאון: "נדרש תיווך אירופי בין ישראל והפלסטינים"
הסופה חלפה, הגשם נשאר: מזג אוויר בהיר אבל עדיין קר

פיגוע בקאבול. רויטרס
העשן המיתמר מזירת הפיגוע בקאבול, היום/רויטרס

בשל העומס בבתי החולים, חלק מהפצועים טופלו בחצרות בתי החולים. "זה טבח", אמר דז'ן פניץ', מתאם מטעם ארגון סיוע איטלקי, המנהל בית חולים שנמצא בסמוך למקום הפיצוץ.

המתקפה האחרונה צפויה להגביר את הלחץ על הנשיא אשרף ראני ועל בעלי בריתו בארצות הברית, שהביעו לאחרונה ביטחון רב בכך שהאסטרטגיה הצבאית האגרסיבית יותר שאימצו מניבה תוצאות במאבק להדיפת טליבאן ממרכזי הערים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פיגוע בקאבול, אפגניסטן. רויטרס
אזרחים מסייעים לפצועים מהפיגוע בקאבול, היום/רויטרס

עם זאת, הארגון, שמנהל מאבק בממשלה בקאבול ובכוחות הזרים מאז הופל מהשלטון על ידי ארצות הברית ב-2001, דחה את הטענות הללו והוכיח בתקופה האחרונה כי בכוחו להוציא לפועל מתקפות גדולות.

גם שלוחת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במדינה ביצעה פיגועים קטלניים בשנים האחרונות, על אף הגברת התקיפות האוויריות האמריקניות והזרמת כוחות נוספים לאפגניסטן.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully