וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל שיר נגד שוטר: 300 שעות עבודות שירות לפעיל החברתי ברק כהן

28.1.2018 / 13:36

עורך הדין שפרסם שיר שכוון נגד רכז מודיעין משטרתי והעלה לפייסבוק פוסטים שבהם תקף אותו נידון בנוסף לקנס של 3,000 שקל ולחצי שנת מאסר על תנאי. כהן, שירצה את עבודות השירות בארגון המסייע לעובדים זרים, אמר: "תענוג"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט השלום בתל אביב גזר הבוקר (ראשון) 300 שעות עבודה לתועלת הציבור על עו"ד ברק כהן, שהורשע בחודש יוני האחרון בהעלבת עובד ציבור ובהפרעה לשוטר במילוי תפקידו. העבודות יבוצעו במסגרת ארגון מסיל"ה, שמסייע לעובדים זרים.

כהן, פעיל חברתי וממובילי מחאת "באים לבנקאים", הואשם בשל שורת פוסטים שפרסם בפייסבוק נגד רכז המודיעין המשטרתי אלון חמדני, וכן בשל שיר בגנותו שפרסם ביוטיוב. בנוסף לכך נגזרו על כהן שישה חודשי מאסר על תנאי, פיצוי בגובה 5,000 שקל לחמדני וקנס בגובה 3,000 שקל.

לדברי השופטת דנה אמיר "מדובר במי שבאופן שיטתי יצא למסע השמצות נגד המתלונן, תוך שימוש בתכנים בוטים ומבזים. כל ניסיון לשוות לפרסומיו גוון של מאבק פוליטי - אין בו ממש". השופטת אמיר ציטטה את תסקיר שירות המבחן, שבו תואר כהן כ"אדם בעל אישיות מרדנית שמחזיק בעמדות ביקורתיות כלפי המשטר והמדינה".

עוד נכתב בתסקיר כי "יש סיכוי מסוים להישנות עבירה דומה כלפי גורם ממסד" מצדו של כהן, וכי הוא "לא הביע כל אמפתיה למתלונן ולקושי אותו חווה בעקבות מעשיו". השופטת הוסיפה כי היותו של כהן עורך דין "מעצימה את חטאו" משום שידע את הדרכים החוקיות להבעת ביקורת.

עוד בוואלה! NEWS:
נעצרו שלושה חשודים במעורבות ברצח תושב נתניה במהלך שוד בדירתו
הצליפה במגבת וחנקה: עובדת זרה נאשמת בהתעללות בקשישה בת 84
נתניהו לשרי הליכוד: נעלה ההצעה להסדרת חוות גלעד בשבוע הבא

גזר דין נגד עו"ד ברק כהן בגין פרסומים בפייסבוק והעלאת סרטונים ליוטיוב בגנותו של שוטר, 28 בינואר 2018. יותם רונן
השווה את חמדני לנחש ולחולדה. כהן בבית המשפט, היום/יותם רונן

כהן הואשם, בין היתר, בכך שכתב בפייסבוק כי חמדני הוא אחד משלושה רכזי מודיעין "המנציחים את משטר הדיכוי ופועלים נגד האדם בישראל"; השווה אותו ל"חולדה המכרסמת בחול"; ופרסם את מספר הטלפון שלו תוך קריאה שלא לענות לטלפונים ממנו. בסרטון אנימציה שהעלה לחשבון היוטיוב שלו, ובו נכלל השיר שחיבר נגד חמדני, נכללו המילים: "נחש ירוק עיניים מסתובב ברחובות, אוסף ומתנכל אוכל את הבריות. בלי מדים ובלי חוקים ובלי שום אלוהים, מכה ללא רחם בכל הילדים".

בהמשך השיר מופיע הפזמון "חמדני שוטר זוטר, רכז מידע למען המשטר" וכן השורה "למלשינים הצדק לא יברח, לא יסתיר פנים". השופטת אמיר קיבלה את בקשת הפרקליטות, שהגיש עו"ד ארז ריכטנברג מפרקליטות מחוז תל אביב, לדחות את תחילת ביצוע העונש ב-45 יום, כדי לאפשר לה לערער ולבקש עונש חמור יותר נגד כהן.

עוד באותו נושא

בית המשפט הרשיע את עו"ד ברק כהן בגין שיר שכתב נגד שוטר

לכתבה המלאה

כהן: "הכרעה לטובת מימוש חופש הביטוי הפוליטי"

לאחר מתן גזר הדין אמר כהן כי "האיום המאוד משמעותי של הפרקליטות, והניסיון להפחיד את הציבור בכללותו מפני מימוש של חופש הביטוי הפוליטי - התברר היום כאיום סרק". לדבריו, המסר המרכזי העולה ממשפטו הוא "לא להתמלא פחד מהשלטון". את העונש שהוטל עליו אמר כהן כי הוא מקבל "באהבה ובתענוג" והוסיף כי הוא "סבור שצריך להגן על מבקשי מקלט גם ללא עונש". הוא ציין כי השאלה שעלתה מהמשפט היא זו של איום על פעילים פוליטיים וכי זו "הוכרעה לטובת מימוש חופש הביטוי הפוליטי".

פרקליטו של כהן עו"ד מנחם רובינשטיין מסר: "מה שמעניין אותי הוא מה תהיה עמדתה של ערכאת הערעור. האם נזכה לפסק דין מרנין ומשמעותי וחשוב כמו פסק דין סגל (פסק דין שהתקבל לפני חודשיים שבו נקבע כי כל ביטוי שנאמר בהקשר פוליטי יזכה להגנה ולא יהווה העלבת עובד ציבור, ד"ד), שבו בית המשפט העליון הגן על חופש הביטוי וצמצם את ההגנה על משרתי הציבור. אני מניח שמשפטית, ערכאת הערעור תצטרך ללכת בדרך הזו".

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר: "עבירת העלבת עובד ציבור חייבת להימחק מספר החוקים. עצם ההעמדה לדין של עו"ד ברק כהן, פעיל חברתי, משקפת מגמה מדאיגה של שימוש גובר בעברה ככלי נוח בידי הרשויות להשתקת ביקורת על עובדי ציבור. מאסר על תנאי במקרה זה הוא חמור במיוחד - השלטון משתיק את ברק כהן ומאיים על כל מי שירצה למתוח ביקורת על רשויות השלטון".

אלון חמדני, השוטר שעורך דין ברק כהן פרסם נגדו פוסטים. יותם רונן
הפרקליטות צפויה לבקש החמרה בעונש. חמדני, בבית המשפט היום/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully