וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוטין גונב אתכם": מנהיג האופוזיציה נעצר ביום המחאה נגד הבחירות

28.1.2018 / 12:36

תומכיו של נבלני, שאינו יכול להתמודד מול נשיא רוסיה במרץ הקרוב, יצאו לרחובות הערים הגדולות בקריאה להחרים את הבחירות לנשיאות, המכורות לדבריהם. במוסקבה, פשטה המשטרה על משרדיו של נבלני ועצרה אותו בתחילת ההפגנה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מאות מתומכיו של מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני פתחו היום (ראשון) במחאה כלל ארצית נגד הרשויות. הם קוראים למצביעים להחרים את הבחירות לנשיאות, שיתקיימו ב-18 במרץ, בטענה כי אלו לא יהיו הוגנות ופתוחות. נבלני עצמו אינו יכול להתמודד אחרי שהורשע במעילה, במה שלטענתו היה משפט פוליטי, והוא נעצר בתחילת ההפגנה במוסקבה.

לקריאה נוספת בנושא
"רוצה להיות קיסר לכל החיים": מתנגדו של פוטין יורה לכל הכיוונים
מנהיג האופוזיציה ברוסיה נפסל מלרוץ בבחירות - וקורא לחרם

המשטרה עוצרת את אלכסיי נבלני במוסקבה, רוסיה, 28 בינואר 2018. רויטרס
ריצה עונשי מאסר קצרים בשנה שעברה. נבלני נעצר, היום/רויטרס

בעיר הנמל ולדיווסטוק, שבמזרח הרחוק של רוסיה, התכנסו מאות צעירים בכיכר המרכזית וקראו לבחירות, שבהן צפוי לנצח בקלות הנשיא המכהן ולדימיר פוטין, "פארסה". באחד השלטים נכתב: "אני אשתתף בבחירות כשתהיה בחירה". באחר נכתב: "פוטין חוטף את עתידה של רוסיה". המארגנים צופים אלפי משתתפים בהפגנות המתוכננות ב-118 ערים ועיירות.

"חייכם מונחים על הכף", אמר נבלני, שארגן את יום המחאה, בסרטון שהקליט מראש. "עוד כמה שנים אתם רוצים לחיות עם הגנבים, הקנאים והשרצים הללו?". לאחר שהגיע לנאום בעצרת במוסקבה, שלא קיבלה אישור מהרשויות, הוא נעצר. בשנה שעברה הוא ריצה כמה עונשי מאסר קצרים בגין הפגנות לא חוקיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנת מחאה נגד הבחירות לנשיאות רוסיה בעיר ולדיווסטוק, 28 בינואר 2018. רויטרס
"פוטין גונב את העתיד של רוסיה". מחאה בעיר ולדיווסטוק, היום/רויטרס

לפני כן, פשטה המשטרה על משרדיו של נבלני במוסקבה והחלה לתחקר את הנוכחים. זאת, לטענת תומכיו של נבלני, אחרי שקיבלה דיווחים על פצצה במקום. המשטרה סגרה במקום תחנת טלוויזיה ששידרה חדשות ברשת, אך סטודיו אחר שנמצא במקום אחר המשיך לפעול. לפי הארגון העצמאי OVD-Info, שישה מתומכיו של נבלני נעצרו בסטודיו במוסקבה.

"מצב הדברים שונה"- על אף שנפסל ע"י וועדת הבחירות המרכזית: מנהיג האופוזיציה ברוסיה אסף
מספיק חתימות כדי להשתתף בבחירות. רויטרס
רוצה לפגוע באחוז ההצבעה. נבלני/רויטרס

בדצמבר, ועדת הבחירות המרכזית פסלה את מועמדותו של נבלני, עורך דין במקצועו, בשל עונש המאסר על תנאי העומד נגדו. ארצות הברית והאיחוד האירופי גינו את ההחלטה, ואילו פוטין, ששולט במדינה ב-18 השנים האחרונות, תיאר זאת כהתערבות בוטה בענייניה הפנימיים של רוסיה.

על אף שהסקרים מראים כי לנבלני אין סיכוי של ממש מול פוטין, הוא טוען כי אי אפשר להסתמך עליהם בשל השחיתות של המערכת. על אף שלנשיא המכהן לא צפויה תחרות של ממש, בקרמלין חוששים מאחוז הצבעה נמוך שעלול לערער על הלגיטימיות בשלטונו של הנשיא.

שוטרים מחוץ למשרדו של מנהיג האופוזיציה, אלכסיי נבלני, מוסקבה, רוסיה, 28 בינואר 2018. רויטרס
שוטרים מחוץ למשרדיו של נבלני במוסקבה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully