וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג האופוזיציה ברוסיה נפסל מלרוץ בבחירות - וקורא לחרם

26.12.2017 / 1:20

ועדת הבחירות המרכזית קבעה כי נבלני אינו יכול להתחרות בפוטין בבחירות לנשיאות, שיתקיימו במרץ, מאחר שהוא נושא עונש מאסר על תנאי. בתגובה, הוא קורא להחרים את הבחירות: "זה לא הליך אמיתי"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ועדת הבחירות המרכזית של רוסיה פסלה אתמול (שני) את מועמדותו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה, בשל עונש מאסר על תנאי שלדבריו נגזר עליו משיקולים פוליטיים.

ההחלטה הייתה צפויה, מאחר שגורמים רשמיים חזרו שוב ושוב על כך שנבלני, יריבו המרכזי של ולדימיר פוטין, לא יוכל להשתתף במרוץ מאחר שהוא אינו עומד בתנאים. 12 מתוך 13חברי המועצה הצביעו בעד פסילתו. החבר הנוסף נמנע, בשל חשש לניגוד אינטרסים.

נבלני בן ה-41, שלפי הסקרים היה מתקשה לגבור על פוטין, קרא לתומכיו להחרים את הבחירות והבטיח כי יערער על ההחלטה. "ידענו שזה יכול לקרות,, ולכן הייתה לנו תכנית ברורה", אמר מנהיג האופוזיציה בהודעה שהוקלטה מראש ושוחררה מיד לאחר ההחלטה של ועדת הבחירות. "אנחנו מכריזים חרם על הבחירות. התהליך שבו אנחנו נקראים להשתתף אינו הליך בחירות אמיתי. הוא יכלול רק את פוטין ואת המועמדים שהוא בחר באופן אישי".

אלכסיי נבלני בכנס במוסקבה שבו אסף חתימות להתמודדות על נשיאות רוסיה, 24 בדצמבר 2017. רויטרס
מבטיח להמשיך במאבק. נבלני/רויטרס

נבלני, שנכלא השנה כמה פעמים בשל ארגון הפגנות לא חוקיות, הבטיח להשתמש במטות הקמפיין שלו ברחבי רוסיה כדי לתמוך בחרם ולעקוב אחרי שיעור ההצבעה ביום הבחירות ב-15 במרץ. פוטין בן ה-65 צפוי לזכות בקלות בכהונה שנייה ברציפות ורביעית במספר, ולהמשיך את שלטונו בן 17 השנה אל 2024, אז יהיה בן 72.

הפופולריות של פוטין נותרה גבוהה חרף המשבר הכלכלי שפוקד את רוסיה, אחרי שהצליח להשיב את יוקרתה בזירה הגלובלית עם סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה והמלחמה בסוריה. נבלני טוען כי אחוזי התמיכה בו מנופחים על ידי התקשורת הממלכתית וכי הוא יוכל לגבור עליו בבחירות הוגנות, אולם תומכי הנשיא דחו זאת בבוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully