וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצה להיות קיסר לכל החיים": מתנגדו של פוטין יורה לכל הכיוונים

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני תוקף את הנשיא בריאיון נרחב, חודשיים לפני הבחירות שבהן הוא מנוע מלהשתתף. "הבחירות נועדו רק למנות אותו מחדש, נשכנע את האנשים שלא להכיר בהן או במשטר"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה שמנוע מלהתמודד בבחירות לנשיאות במרץ, כינה היום (רביעי) את המרוץ הונאה שמטרתה "למנות מחדש" את הנשיא הנוכחי ולדימיר פוטין בדרכו להיות "קיסר לכל החיים".

"אלו לא בחירות והתפקיד שלי יהיה להסביר לאנשים שהן נועדו רק כדי למנות מחדש את פוטין", אמר נבלני, בן ה-41, בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית. "אנחנו נוכיח זאת ונשכנע כי זה בלתי אפשרי להכיר בבחירות האלו או במשטר הזה".

נבלני השיק בשנה שעברה קמפיין ארצי, שבמהלכו פגש אלפי אנשים ברחבי רוסיה. עם זאת, בשל הרשעה שנויה במחלוקת במעילה, שלפי נבלני נובעת ממניעים פוליטיים, הודיעה ועדת הבחירות המרכזית בחודש שעבר כי הוא פסול מלהתמודד. ללא יריבו המרכזי במרוץ, פוטין צפוי לזכות בקלות בכהונה רביעית ושנייה ברציפות.

אלכסיי נבלני בכנס במוסקבה שבו אסף חתימות להתמודדות על נשיאות רוסיה, 24 בדצמבר 2017. רויטרס
נפסל בשל הרשעה שנויה במחלוקת. נבלני/רויטרס

אחרי שערעורו נדחה גם על ידי בית המשפט העליון, נבלני מוכן להתמקד בקמפיין לשכנוע המצביעים להחרים את הבחירות. על אף הניצחון הצפוי של פוטין, בקרמלין מקווים לאחוזי הצבעה גבוהים כך שהנשיא יזכה בלגיטימציה גדולה יותר.

"פוטין רוצה להיות קיסר לכל החיים. הפמליה שלו, אנשים שהפכו למיליארדרים ולעשירי העולם, גם רוצים בכך", אמר מנהיג האופוזיציה, שקרא לצאת להפגין ב-28 בינואר והבטיח להמשיך במאבקו הפוליטי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסיור במוסקבה, 10 בינואר 2018. רויטרס
בקרמלין רוצים אחוזי הצבעה גבוהים. פוטין בסיור במוסקבה/רויטרס

מאחר שהתקשורת הממלכתית, הנשלטת על ידי הקרמלין, ממעטת להזכירו, נבלני בולט מאוד ברשתות החברתיות. סרטון שפרסם, ובו חשף לכאורה את הונו הסודי של ראש הממשלה דימיטרי מדבדב, צבר 25 מיליון צפיות מאז מרץ האחרון. הוא הצליח לאגד סביבו תומכים רבים, על אף לחץ הרשויות, ובשנה שעברה הוא ריצה שלושה עונשי מאסר קצרים ותומכיו נעצרים לעתים תכופות.

לטענתו, "פוטין חושש ממני וחושש מהאנשים שאני מייצג. יצרתי את התנועה הפוליטית הגדולה ביותר בהיסטוריה המודרנית של רוסיה, עם יותר מ-200 אלף מתנדבים". לדבריו, אותם מתנדבים, הפזורים במרבית מחוזותיה של רוסיה, יאורגנו עכשיו כדי לתמוך בהחרמת הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully