וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישלם את המחיר בעקבות ה"First Lady"? ראש הטקס במשרד החוץ ננזף

מירון ראובן, נדרש "להנמיך פרופיל" עד לדיון בעניינו על ידי מנכ"ל המשרד, לאחר שהשיב לשאלותיו של העיתונאי ניר גונטז' במסגרת ריאיון פתע. במהלך השיחה עם העיתונאי נדרש ראש הטקס לסוגיית כינוייה של רעיית רה"מ כ-First Lady והפנה אותו למשרד רה"מ בנושא

מירון ראובן. Yfro2016, מערכת וואלה! NEWS
ננזף ע"י מנכ"ל משרד החוץ. מירון ראובן/מערכת וואלה! NEWS, Yfro2016

מירון ראובן, ראש הטקס במשרד החוץ, ננזף אתמול (רביעי) על ידי מנכ"ל המשרד בעקבות ריאיון שהעניק למדור "תוצאת הארץ" של העיתונאי ניר גונטז' ב"הארץ" - כך פורסם בחדשות 2. מנכ"ל המשרד יובל רותם הורה לראובן 'להוריד פרופיל' ולא לייצג את משרד החוץ בטקסים רשמיים, זאת משום שלא קיבל אישור להתראיין טרם השיחה המבוצעת בפורמט של שיחת פתע. ההחלטה בעניינו של ראובן תהייה תקפה עד לשובו של ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו, אז ייערך דיון בעניינו.

במסגרת המדור המתפרסם ב"הארץ" מתקיים ריאיון ללא כל הכנה מוקדמת, שכל הנאמר בו הינו לציטוט. במהלך הריאיון שעסק בסוגיית כינוייה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו "First Lady", בהזמנות שנגעו לאירועי ביקורו של סגן הנשיא האמריקני מייק פנס בארץ, אמר ראובן כי "ככל שידוע לי יש שני מונחים: אשת ראש הממשלה ואשת נשיא המדינה. אין לנו First, Second או Third ליידי. אולי משרד ראש הממשלה התחיל עם מונחים חדשים", והוסיף כי דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, הוא שהיה הכרוז שכינה את הגברת נתניהו בשם זה.

עוד בוואלה! NEWS:
מסתובבים עם אלות ומשנים מסלולי ריצה: כך משפיעה הכלבת על החיים
נשיא רואנדה לנתניהו: נקבל מבקשי מקלט רק בהתאם לחוק הבינלאומי
טראמפ על חקירת הקשרים עם רוסיה: "מוכן להעיד תחת שבועה"

רה"מ המריא לדאבוס שם יפגוש במרקל ומקרון ויפציר בהם לתקן את הסכם הגרעין עם איראן. צילום: לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"זה הגיע מלשכת רה"מ". בנימין ושרה נתניהו לקראת המראתם לדאבוס, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: לע"מ

"במדינת ישראל אין תארים כאלה שעברו את ועדת הסמלים והטקסים - אבל אני בטוח שניתן יהיה להעביר אותם, אם גברת רגב תרצה", אמר ראובן. כשנשאל מי הייתה, לדעתו, ראויה לתואר "הגברת הראשונה" לו היה מונהג בארץ, אמר לגונטז' לאחר שהבין כי הוא מצוטט כי "אני לא אענה לך, אבל אני בטוח שיש לך איי?קיו שיכול להבין מה הייתה תשובתי".

"ראש הטקס", התפקיד בו מכהן מירון, נחשב לבכיר במשרד החוץ. בין השאר, הוא מופקד ואחראי על ארגון ותיאום של הטקסים הרשמיים הקשורים לאישים רשמיים ממדינות זרות כמו ראשי מדינות, ראשי ממשלות, שרי חוץ ושרים אחרים בביקורים בישראל. "זה בא מבית ראש הממשלה", אמר ראובן במהלך הריאיון. "תשאל את בית ראש הממשלה. אנחנו לא כותבים את ההזמנות". לסיכום אמר: "טוב, נראה כמה זמן אחזיק בתפקידי, אחרי שדיברתי איתך עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully