וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין בטקס יום השואה בפרלמנט האירופי: האנטישמיות זוקפת ראש

24.1.2018 / 19:32

יו"ר הכנסת נאם בבריסל בטקס לציון יום השואה הבינלאומי, הזמין את מדינות האיחוד להכיר בירושלים ומתח ביקורת על מדיניותן מול גילויי אנטישמיות: "האם החינוך אפקטיבי כשיהודים ברחבי העולם נמנעים מלחבוש כיפה או לענוד מגן דוד מחשש שיותקפו?"

אתר רשמי

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קרא היום (רביעי) למדינות האיחוד האירופי להכיר בירושלים בטקס לציון יום השואה הבינלאומי בבריסל, ומתח ביקורת על התמודדותן עם תופעות אנטישמיות. "הפרלמנט האירופי הוא השראה לאירופה ולעולם כולו. אנא הפעילו השפעתכם כדי שביחד נוכל להכריז על קץ האנטישמיות ומחויבות לומר: לעולם לא עוד", אמר בנאומו.

אדלשטיין היה הנואם המרכזי בטקס, ואליו התלוו במשלחת ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), ח"כ נורית קורן (הליכוד) וח"כ יעקב פרי (יש עתיד) לצורך פגישות מדיניות.

אדלשטיין פתח את נאומו בנימה אישית עם סיפורו של אביו יורי, ניצול שואה. "אבי אמר לי 'אין לי עוד חברי ילדות. כל הילדים ששיחקתי איתם בילדותי, קבורים כעת בבאבי-יאר'. כשייצגתי את ישראל בטקס בבאבי-יאר, לא יכולתי להפסיק לחשוב על הילדים השמחים שפעם שיחקו שם, ועל אבי, היחיד מתוכם, ששרד".

אדלשטיין ציין את הביטוי "לעולם לא עוד" בשש שפות שונות והציג קריקטורה אנטישמית המציגה את המספר שישה מיליון כמחיר בקופה. לדבריו, "זו קריקטורה שזכתה בפרס ומציגה את היהודים כמי שמנסים לעשות רווחים מזוועות השואה. לאנטישמיות לא יכול להיות שום תירוץ ונחוצה פעולה עקבית וכנה בכל מקום בו האנטישמיות זוקפת את ראשה המכוער".

עוד בוואלה! NEWS:
העזיבה של ריטמן מוכיחה: קמפיין #metoo חלחל עד צמרת המשטרה
נתניהו נפגש עם מרקל בדאבוס: "היא מבינה את הדאגות שלנו מהגרעין"
פשיטה על תחנת הרדיו: שלושה חיילים בגלצ נעצרו על עבירות סמים

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בנאום בפרלמנט האירופי בטקס יום השואה, 24 בינואר 2018. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
אדלשטיין מציג את הקריקטורה האנטישמית/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת לא חסך ביקורת על מדינות אירופה. "נכון שהרבה נאמר ונלמד. פוליטיקאים, תקשורת ואקדמיה - כולם מגנים אנטישמיות. אנדרטאות ומצבות רבות נבנו. אבל מה באמת למדנו מכל פעולות הזיכרון וההנצחה, אם בתי כנסת ברחבי אירופה חייבים אבטחה 24 שעות ביממה? האם החינוך אפקטיבי כאשר יהודים ברחבי העולם נמנעים מלחבוש כיפה או לענוד מגן דוד מחשש שיותקפו?" ביקר אדלשטיין.

הוא הזכיר את המדיניות האנטישמית של איראן ואמר כי "משלחת מכאן, מהפרלמנט האירופי, ביקרה לאחרונה בטהראן. האם הוזכרה שם הכחשת השואה שהפכה לשכיחה בממשל האיראני? אני בטוח שאיש לא מחה על תערוכת קריקטורות אנטישמיות שעושה שימוש בסטריאוטיפים המזיקים ביותר".

בחלק האחרון של נאומו התייחס יו"ר הכנסת להכרזת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על ירושלים כבירת ישראל. לדברי אדלשטיין, "אני עומד כאן בבירת אירופה המאוחדת. אנחנו היהודים שימרנו אלפי שנים את הקשר לבירתנו ירושלים. אחרי 70 שנות עצמאות ישראל, הכירה בכך גם ארצות הברית. אני מזמין גם אתכם להכיר בירושלים. הצטרפו אליי לביקור בבירתי שמקדישה את עצמה לשיפור הרווחה, טכנולוגיות מתקדמות ורוממות רוחנית למאמיני כל הדתות".

עוד באותו נושא

שיא בתקיפות בבריטניה ושנאת ישראל באירופה: דוח האנטישמיות

לכתבה המלאה
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בנאום בפרלמנט האירופי בטקס יום השואה, 24 בינואר 2018. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
אדלשטיין. היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully