וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא בתקיפות בבריטניה ושנאת ישראל באירופה: דוח האנטישמיות

21.1.2018 / 11:00

השר בנט הציג את דוח האנטישמיות השנתי, ובו נתונים מדאיגים על מצב שנאת היהודים באירופה ובאמריקה. לפי הדוח - חלה עלייה של 30% במספר התקריות האנטישמיות בבריטניה, והוא מתאר עלייה בשנאת ישראל בעקבות הצהרת טראמפ על ירושלים

עריכה: ורד לידני

השר נפתלי בנט הציג היום (ראשון) בישיבת ממשלה את דוח האנטישמיות ל-2017 ובו נקבע שיא אירועים אנטישמיים בבריטניה וכי חצי מהמהגרים במערב אירופה מחזיקים דעות אנטישמיות.

משרד התפוצות חשף את הדוח לרגל יום השואה הבינלאומי שיתקיים ביום שישי, ולפי הנתונים, 2017 היא שנת שיא במספר התקריות בבריטניה - עליה של 78% בתקריות אלימות פיזית, ועליה של 30% במספר התקריות האנטישמיות בבריטניה בסך כל התקריות. לפי ארגון ה-cst, ארגון הביטחון של הקהילה היהודית בבריטניה, 2017 היא שנת שיא מאז החל התיעוד ב-1984.

אחת המגמות הבולטות היא עלייה במספר התקריות האנטישמיות בגרמניה, על רקע עליית הימין הקיצוני ומשבר הפליטים במדינה. לפי הדוח, בשנה האחרונה הייתה אנטישמיות מוסלמית בוטה שבלטה בהפגנות לאחר הכרת ארה"ב בירושלים שכללו קריאות להשמדת ישראל. משבר הפליטים הביא להתחזקות גורמי ימין לאומני בגרמניה, שהעלו שיח אנטישמי במערכת הפוליטית.

עוד בוואלה! NEWS:
לינץ' בשוטרים בפרבר המהגרים: התיעוד שמסעיר את צרפת
כל קווי אגד יושבתו מחר בבוקר לשעתיים במחאה נגד אלימות
אם הנרצחת ממגדל לרוצח בתה: "למדת בתורה רק איך לשחוט נשים"

ND אנטישמיות במרוקו: זמרת ישראלית הואשמה ברצח ילדים פלסטינים. מערכת וואלה! NEWS
שריפת דגל ישראל בהפגנה במרוקו/מערכת וואלה! NEWS

השיח בלט גם בקמפיינים שערכו מפלגות בצרפת, ובבריטניה האיצו את חדירת האנטישמיות למרכז השיח, דבר שבא לידי ביטוי בעליה ברטוריקה אנטישמיות ובהתבטאויות אנטישמיות. לפי הדוח, מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" (AFD), שזכתה ב-12.6% בבחירות בספטמבר, כשהיא רוכבת על גלי התסכול ממשבר הפליטים, מסמלת יותר מכל את ההתעוררות הלאומית בגרמניה.

הדוח קובע כי הפליטים והמהגרים הופכים לגורם סיכון משמעותי לקהילות היהודיות במערב אירופה. לפי סקרים, יותר מ 50% מהפליטים במערב אירופה מחזיקים בדעות אנטישמיות ועקב הכרזת טראמפ על ירושלים, לראשונה מזה שנים נקראו קריאות מוות ליהודים בבירות אירופה.

עוד תוארו בדוח התחזקות הימין הקיצוני באירופה ובארה"ב (אלט רייט) שהגיעה לשיאה בצעדת הימין בשארלוטסוויל, והמשך התעצמות בשיח השנאה בתנועות בשמאל הרדיקלי, אשר מורגש בעיקר בקמפוסים.

עוד באותו נושא

אנטישמיות או חילוניות? עיירה בצרפת מחייבת תלמידים לאכול חזיר

לכתבה המלאה

צרפת: אחד מכל שלושה פשעים גזעניים - נגד יהודים

הדוח גם מתייחס לצרפת, שם למרות פעולה ממשלתית למניעת תופעת האנטישמיות, במסגרת תכנית ממשלתית, וירידה בשנה הקודמת במספר התקריות האנטישמיות, נרשמו השנה תקריות חמורות, כמו רצח שרה חלימי, על ידי צעיר מוסלמי, שפוענח לאחר מעל ששה חודשים של חקירה וסערה ציבורית, הצתת חנויות כשרות בפרבר סמוך לפריז ותקיפת ילדה על ידי מהגר מוסלמי.

לפי נתוני המשטרה הצרפתית, אחד מכל שלושה מעשים גזעניים שבגינם הוגשה תלונה בשנת 2016 בצרפת, נעשה נגד יהודים, זאת, בעוד שיהודים מהווים פחות מאחוז מאוכלוסיית צרפת.

באוקראינה הוכפל מספר התקריות האנטישמיות המדווחות, זה לצד עשרות חילולי אנדרטאות וקברים, מוזיאונים ובתי כנסת באודסה. משרד התפוצות ערך מחקר באמצעות מכון המחקר pew בקרב 2000 תושבים בכל אחת מ18 מדינות במזרח ומרכז אירופה בחודש מאי. על פי תוצאות המחקר 20 אחוז מהנשאלים לא מעוניינים לקבל את היהודים במדינתם. 22% מאזרחי רומניה ו 18% מאזרחי פולין היו מעוניינים לשלול את זכות היהודים לאזרחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צלס קרס שרוסס על בית משפחה יהודית באוהיו, באוגוסט/מערכת וואלה!, צילום מסך
הדוח קובע: החלטת טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל גררה התפרצויות אנטישמיות במדינות ערב

בדוח מתוארת "אנטישמיות החדשה", אנטי-ישראליות שמתבטאת ברשתות בדמות הסתה, שימוש בביטויים אנטישמיים ותיאוריות קונספירציה. הדוח גם מתאר את התנהלת המוסדות הבינלאומיים דוגמת האו"ם ואונסקו, ואת החלטותיהם על הר הבית, ירושלים ומערת המכפלה.

הדוח מתייחס גם להסתה אנטישמית ברשות הפלסטינית וקובע שהחלטת הנשיא טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל גררה התפרצויות במדינות ערב ובקרב קהלים איסלמיסטים בעולם. הדוח מציין את התבטאות יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שבישיבת המועצה המרכזית של אש"ף ברמאללה טען כי "ישראל היא פרויקט קולוניאליסטי שאין לו קשר ליהודים".

מנכ"ל משרד התפוצות, דביר כהנא, אמר כי "השנה אימצו את הגדרת האנטישמיות של הברית הבינלאומית לזכר השואה חמש מדינות נוספות, מלבד ישראל, דבר שמסייע בקביעת סטנדרטים ואכיפה של מקרים אנטישמיים. משרד התפוצות ימשיך לפעול יחד עם משרד החוץ, מול ממשלות העולם לאימוץ הגדרת האנטישמיות ולפעילות מול ממשלות ורשויות ביטחון ברחבי העולם. אנו קוראים לממשלות להילחם באנטישמיות בנחרצות ולאשרר את הגדרת האנטישמיות".

בנט הגיב ואמר כי "אנטישמיות היא הדלק המסוכן שמבעיר את אויבנו מאז ומתמיד. עלינו לוודא שכל יהודי בעולם יכול לחיות את חייו בבטחה ובגאווה". עוד הוסיף השר בנט: "גם בשנת 2017 ראינו נוכחות אנטישמית ברחובות וברשת האינטרנט בעקבות שינויים במאזני הכוחות בקרב ממשלות ברחבי העולם, משבר פליטים באירופה ועליית השיח האנטישמי ברשתות החברתיות. עלינו להיאבק באנטישמיות המודרנית כדי להבטיח את ביטחון העם היהודי, בישראל ובתפוצות".

אינפו של עיקרי דוח האנטישמיות, 21 בינואר 2018. מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS
אינפו של עיקרי דוח האנטישמיות, 21 בינואר 2018/מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully