וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטישמיות או חילוניות? עיירה בצרפת מחייבת תלמידים לאכול חזיר

בבוקיר, הנשלטת על ידי החזית הלאומית מהימין הקיצוני, הוחלט להפסיק את חלוקת הארוחות נטולות הבשר שנחשב לטמא ביהדות ובאסלאם. לטענת ראש העיר, זאת הגנה על "ערכי הרפובליקה" אך השרה לשוויון אמרה כי זהו "שימוש בחילוניות כנשק פוליטי"

עריכה: שניר דבוש

עיירה בדרום צרפת, הנשלטת בידי הימין הקיצוני, ביטלה אתמול (שני) תכנית לארוחות נטולות חזיר בבתי הספר, בצעד שתואר על ידי השרה לשוויון כ"אנטי-מוסלמי" או "אנטישמי".

ראש העיר מטעם החזית הלאומית, ג'וליאן סנצ'ז, ביטל את התכנית שהשיק קודמו בתפקיד ביום הראשון של הסמסטר החדש. המהלך ישפיע על כ-150 תלמידים – רובם מוסלמים – שקיבלו ארוחות חלופיות, מתוך כ-600 תלמידים בעיירה בוקר, הנמצאת מדרום לאביניון. בשבוע הבא יפגינו הורי התלמידים המתנגדים למהלך מול מבנה העיירה.

מנהיגת החזית הלאומית מארין לה פן בעיירה בוקיר, דרום צרפת, 2015. GettyImages
מנהיגת החזית הלאומית מארין לה פן בעיירה בוקיר, דרום צרפת, 2015/GettyImages

במאמר שפרסם בעיתון בחודש שעבר, טען סנצ'ז כי הארוחות הנטולות חזיר "הן אנטי-רפובליקאיות". עם זאת, השרה לשוויון, מרלן שיאפה, אמרה לרשת BFMTV כי יש לראש העיר מניעים אחרים. "זאת דוגמה טיפוסית למישהו שמנופף בחילוניות כנשק פוליטי נגד מוסלמים, או יהודים, במקרה הזה", אמרה.

מנהיגת האופוזיציה בעיירה, לור קורדלה, קראה למהלך "מתקפה נגד זכויות הילדים", וכזו ה"המכתימה את הקהילה המגרבית (יוצאי מדינות צפון אפריקה) ושלא ניתן להצדיק אותה בשם החילוניות".

מקרה דומה אירע ב-2015, אז ראש עיר מדרום לדיז'ון, חבר המפלגה השמרנית, ביטל תפרט חלופי לארוחות עם חזיר בבתי הספר. בית המשפט המנהלי של דיז'ון ביטל את ההחלטה באוגוסט האחרון, בטענה כי היא "נוגדת את האינטרסים של הילדים", אך ראש העיר ערער על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully