וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן פרס ישראל בחקר מדעי היהדות: פרופסור אלישע קימרון

24.1.2018 / 17:36

השר בנט הודיע על זכייתו של קימרון, לאחר שאישר את המלצת ועדת הפרס בראשות פרופסור דבורה דימנט. בנימוקי ועדת הפרס נכתב כי עבודתיו של קימרון "פורצות דרך" ופרסומיו משמשים את כל חוקרי תקופת הבית השני בתחומי הלשון, פרשנות המקרא וההלכה הקדומה

אלישע קימרון, זוכה פרס ישראל. צחי לרנר, מערכת וואלה! NEWS
השר בנט בירך אותו על הישגיו. פרופסור קימרון/מערכת וואלה! NEWS, צחי לרנר

שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (רביעי) על זכייתו של חתן פרס ישראל בתחום חקר מדעי היהדות, פרופסור אלישע קימרון מאוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע. בנט אישר את המלצת ועדת הפרס בראשותה של פרופסור דבורה דימנט ולצידה הפרופסורים שמואל אחיטוב, זאב הרוי ודניאל שפרבר.

בנימוקי ועדת הפרס נכתב כי פרופסור קימרון הוא מראשי תחום חקר מגילות מדבר יהודה, וכי "עבודותיו פורצות דרך, הן בדקדוק העברי של המגילות והן בפרסום שלושת הכרכים העוסקים במגילות. פרסומיו משמשים את כל חוקרי תקופת הבית השני בתחומי הלשון, פרשנות המקרא וההלכה הקדומה".

קימרון נולד בתל אביב בשנת 1943 להורים שעלו מפולין. הוא השלים תואר ראשון במקרא ובלשון עברית באוניברסיטה העברית ולאחר מכן תואר שני בלשון עברית. נושא עבודת הגמר שלו היה "מגילת תהלים מקומראן - סקירה לשונית". את עבודת הדוקטורט שלו כתב בנושא דקדוק הלשון העברית של מגילות מדבר יהודה.

עוד בוואלה! NEWS:
מתוקצבים ולא מלמדים ליבה: 44 מוסדות חרדיים נקנסו במיליונים
רואנדה מבהירה: "לא נקבל לשטחנו מהגרים אפריקנים שגורשו בכפייה"
530 פסיכולוגים קוראים לנתניהו: עצור את גירוש מבקשי המקלט

שר החינוך, נפתלי בנט בישיבת הממשלה השבועית, 21 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
בירך את הזוכה בפרס ישראל. בנט/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

השר בנט בירך את פרופסור קימרון על הישגיו המרשימים. פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב אמרה בתגובה כי "עבודתו בחקר המגילות הגנוזות היא נדבך חשוב בחקר היהדות ובמחקר ההיסטוריה של העם היהודי. אין ראוי ממנו להיות חתן פרס ישראל בשנתה ה-70 של המדינה. אוניברסיטת בן-גוריון בנגב גאה בפרופ' קימרון, גדול החוקרים של המגילות הגנוזות במדבר יהודה".

(עדכון ראשון 16:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully