וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים בש"ס ויהדות התורה הודיעו: "לא נצביע בעד חוק המואזין"

24.1.2018 / 14:00

בדיון בוועדת הכספים הבטיחו הח"כים החרדיים כי לא יקדמו את החוק שנועד להסדיר את השימוש במערכות כריזה בבתי תפילה. ח"כ וקנין: "יחתכו לי את היד - ולא אצביע עליו". ח"כ טיבי: "זה חוק מג'נון של אנשים הזויים"

עריכה: יאיר דניאל

אחרי שהקואליציה החליטה לקדם בשבוע הבא שוב את חוק המואזין, כפי שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, הודיעו היום (רביעי) חברי כנסת בש"ס וביהדות התורה כי לא יתמכו בחוק. יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר: "הצבענו בטרומית, לא נצביע יותר". יו"ר ועדת האתיקה ח"כ יצחק וקנין הוסיף כי "אני אמרתי שאצביע רק בטרומית. יחתכו לי את היד - ולא אצביע עליו".

את הדברים אמרו השניים בדיון בוועדת הכספים של הכנסת לאחר שח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) פנה אל השניים ואמר כי "אתמול והיום פורסם כי הקואליציה החליטה לקדם את חוק המואזין ההזוי. אני רוצה התחייבות כאן שהחוק הזה לא יקודם ביום רביעי הבא בוועדת החוקה. הבנות יש לקיים. זה חוק מג'נון של אנשים הזויים ויש אנשים שלא מפספסים הזדמנות להכניס שתי אצבעות לעיניים של הציבור הערבי". גפני הגיב על דבריו: "הבטחות יקוימו". בין המפלגות החרדיות לח"כים הערביים נרשם בשנים האחרונות שיתוף פעולה מסוים בהצבעות על הצעות חוק מהותיות כמו בסוגיית גיוס חרדים לצה"ל. קשר זה התערער לאחרונה, אך מאז הח"כים החרדים יישרו את ההדורים עמם.

עוד בוואלה ! NEWS:
צה"ל נגד הרב אליהו: "צריך לגלות אחריות באמירותיו"
אימת הפוליטיקאים או החוקר מס' 1: המרוץ למפקד להב 433 החל
530 פסיכולוגים קוראים לנתניהו: עצור את גירוש מבקשי המקלט

חבר הכנסת, משה גפני, בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"הצבענו בטרומית, לא נצביע יותר". גפני/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון ומרכז האופוזציה כתב בטוויטר כי, "אפשר כבר מראש לחסוך שעות פרלמנטריות יקרות, זמן מסך ושעות רדיו ולהודיע: חוק המואזין לא עולה להצבעה כי פשוט אין לו רוב".

הצעות "חוק המואזין", שנועדו להסדיר את השימוש במערכות כריזה בבתי תפילה, יגיעו בשבוע הבא לדיונים בוועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת לצורך הכנתן לקריאה ראשונה. מדובר בשתי הצעות חוק נפרדות - את המרכזית שבהן קידמה ישראל ביתנו במשך שנים והיא אושרה בקריאה טרומית במליאה בחודש מרץ האחרון. זו עוררה התנגדות חריפה מצד חברי הכנסת הערביים שכינו אותה "גזענית" וכן גרמה למחלוקת עם המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, שביקשו להחריג את השימוש שעושים בתי כנסת במערכות כריזה בימי שישי.

הצעת החוק שהוגשה על ידי יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ רוברט אילטוב מבקשת לאסור באופן גורף כריזה בבתי תפילה. הצעה נוספת שהתקבלה כ"נוסח מוסכם", והוגשה על ידי ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) וח"כ דוד ביטן (הליכוד), מציעה לאסור על אדם להפעיל מערכת כריזה בבית תפילה המצוי באזור מגורים בין השעות 23:00 בלילה ל-07:00 בבוקר - זאת מתוך מטרה להחריג את בתי הכנסת שעושים שימוש בכריזה רק בימי שישי קודם לכניסת השבת, ולפני השעה 23:00 בלילה.

עוד באותו נושא

הכנסת תדון בשבוע הבא בהצעות "חוק המואזין" לקראת קריאה ראשונה

לכתבה המלאה
ח"כ אחמד טיבי בוואלהTALK. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"הבנות יש לקיים". טיבי/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

ההצעה של ח"כ יוגב קובעת כי יש להחמיר את הענישה ולהטיל קנס מינימום של 5,000 שקלים על בתי תפילה - בעיקר מסגדים - שיפעילו כריזה בשעות האסורות בחוק. דיוני הוועדה יחלו ביום רביעי הבא בבוקר, כשברקע המתיחות האחרונה בין יו"ר מפלגת ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן לחרדים, והתנגדות האחרונים להצעת החוק הגורפת שמבקשת מפלגתו לאשר.

מסגד, לוד. נובמבר 2016. מגד גוזני
הנוסח המוסכם שאושר מציע להחריג בתי כנסת מהחוק. מסגד בלוד/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully