וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תדון בשבוע הבא בהצעות "חוק המואזין" לקראת קריאה ראשונה

24.1.2018 / 2:45

ברקע המתיחות בין ישראל ביתנו לסיעות החרדיות יעלו שתי הצעות שעוסקות בהסדרת כריזה בבתי תפילה, בהן הצעה שיזמה המפלגה ואינה מפרידה בין מסגדים לבתי כנסת. הצעה נוספת המקודמת במקביל מבקשת להחריג בתי כנסת

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

(אישור הצעות החוק בקריאה טרומית, בחודש מרץ האחרון)

הצעות "חוק המואזין", שנועדו להסדיר את השימוש במערכות כריזה בבתי תפילה, יגיעו בשבוע הבא לדיונים בוועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת לצורך הכנתן לקריאה ראשונה. מדובר בשתי הצעות חוק נפרדות - את המרכזית שבהן קידמה ישראל ביתנו במשך שנים והיא אושרה בקריאה טרומית במליאה בחודש מרץ האחרון. זו עוררה התנגדות חריפה מצד חברי הכנסת הערביים שכינו אותה "גזענית" וכן גרמה למחלוקת עם המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, שביקשו להחריג את השימוש שעושים בתי כנסת במערכות כריזה בימי שישי.

הצעת החוק שהוגשה על ידי יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ רוברט אילטוב מבקשת לאסור באופן גורף כריזה בבתי תפילה. הצעה נוספת שהתקבלה כ"נוסח מוסכם", והוגשה על ידי ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) וח"כ דוד ביטן (הליכוד), מציעה לאסור על אדם להפעיל מערכת כריזה בבית תפילה המצוי באזור מגורים בין השעות 23:00 בלילה ל-07:00 בבוקר - זאת מתוך מטרה להחריג את בתי הכנסת שעושים שימוש בכריזה רק בימי שישי קודם לכניסת השבת, ולפני השעה 23:00 בלילה.

ההצעה של ח"כ יוגב קובעת כי יש להחמיר את הענישה ולהטיל קנס מינימום של 5,000 שקלים על בתי תפילה - בעיקר מסגדים - שיפעילו כריזה בשעות האסורות בחוק. דיוני הוועדה יחלו ביום רביעי הבא בבוקר, כשברקע המתיחות האחרונה בין יו"ר מפלגת ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן לחרדים, והתנגדות האחרונים להצעת החוק הגורפת שמבקשת מפלגתו לאשר.

לקריאה נוספת:
רגב תוקפת את לפיד שמתנגד לחוק המואזין: "אתה מנותק"
ביטן: "במדינות מוסלמיות אין מואזין, לא צריך אותו כדי לבוא לתפילה"
חוק המואזין אושר בוועדת השרים, אך יקודם רק בתיאום עם נתניהו

מסגד, לוד. נובמבר 2016. מגד גוזני
הנוסח המוסכם שאושר מציע להחריג בתי כנסת מהחוק. מסגד בלוד/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully