וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם עשרות מתנדבים מהמערב: הכורדים בקרב מול "הפלישה הטורקית"

24.1.2018 / 16:38

בכיר בשורות הכוחות הכורדים בסוריה אמר כי לוחמים זרים שנלחמו לצדם מול דאעש ברחבי המדינה הגיעו לעפרין, בניסיון להדוף את המבצע של ארדואן. הוא האשים את טורקיה בשקרים: "כל העולם יודע שדאעש לא כאן"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מתנדבים אמריקנים, בריטים וגרמנים שנלחמו בארגון המדינה האסלאמית (דאעש) לצד הכורדים בסוריה הגיעו למחוז עפרין כדי להילחם במתקפה של טורקיה - כך אמר היום (רביעי) גורם בכוחות הסוריים הדמוקרטיים, קואליציית ארגוני מורדים שמורכבת בעיקר מהמיליציה הכורדית (YPG).

המחוז, אחד משלושה שהקימו הכורדים בצפון סוריה מאז תחילת מלחמת האזרחים, נתון למתקפה של צבא טורקיה ושל מורדים סורים, כחלק ממבצע "ענף זית" שבו פתחה אנקרה ביום שבת. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הבטיח להמשיך במבצע עד לחיסול אחרון "הטרוריסטים", למרות דאגות שהשמיעו ארצות הברית, התומכת בכורדים, ומדינות אחרות במערב.

היום אמר ארדואן כי "יסכל את המשחקים" לאורך גבולותיה של טורקיה ואיים להרחיב את המבצע גם לעיירה מנבג' - שם שוהים כוחות אמריקניים. בוושינגטון הביעו חשש מפני האפשרות שכוחות טורקיים יגיעו לאזור, במה שעלול להוביל לעימות בין שתי המדינות החברות בנאט"ו.

לקריאה נוספת בנושא
טורקיה שלחה כוחות קרקע לצפון סוריה; הכורדים: "הדפנו אותם"
מבצע "ענף זית": טורקיה פתחה במתקפה נגד הכורדים בצפון סוריה

כוחות כורדיים בעצרת בחסכה, צפון סוריה, 23 בינואר 2018. רויטרס
טורקיה טוענת שהרגה מאות לוחמים. כוחות כורדיים בחסכה, צפון סוריה/רויטרס

לדברי רדור חליל, בכיר בכוחות הסוריים הדמוקרטיים, "הלוחמים הזרים שנלחמו בא-רקה ושנלחמים בדיר א-זור הביעו רצון להגיע לעפרין". הוא סירב לומר מתי הם הגיעו למחוז הגובל בטורקיה, אבל אמר כי מדובר ב"עשרות" לוחמים. לדבריו, "הם ינהלו קרב נגד הפלישה הטורקית. יש אמריקנים, בריטים, גרמנים ואזרחים ממדינות אחרות באירופה, באסיה ובאמריקה".

עוד הוא אמר כי צבא טורקיה משקר כשהוא טוען שלוחמי דאעש נוכחים בעפרין, והאשים אותו בניסיון להטות את דעת הקהל העולמית. "כל העולם יודע שדאעש לא נמצא בעפרין", אמר. אתמול טען צבא טורקיה כי לפחות 260 לוחמי YPG ודאעש נהרגו במהלך המבצע.

חליל אמר כי המספרים מוגזמים ועל אף שהודה כי לוחמים משורות ה-YPG והכוחות הסוריים הדמוקרטיים נהרגו, הוא לא פירט כמה. עוד הוא טען כי הכוחות הרגו "עשרות" חיילים טורקים ולוחמים משורות צבא סוריה החופשי, אבל אמר כי אין בידיו מספרים מדויקים.

עוד באותו נושא

באישור פוטין: ארדואן יצא למחוץ את הכורדים שננטשו בידי ארה"ב

לכתבה המלאה
מפה סוריה. עיבוד תמונה
מפה סוריה/עיבוד תמונה

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מאז תחילת המבצע, עשרות לוחמים נהרגו משורות שני הצדדים. לפי הארגון, שמקום מושבו בבריטניה ומתבסס על מקורות בשטח, 28 אזרחים נהרגו בהפגזות ובתקיפות האוויריות של טורקיה בעפרין. עוד שני אזרחים נהרגו בהפגזות של הכורדים על העיירה הסמוכה אעזאז. עוד נמסר כי 48 מורדים, משורות הארגונים הנתמכים בידי טורקיה, נהרגו, לצד 42 לוחמים משורות ה-YPG.

(עדכון ראשון: 11:45)

לוחמי הצבא הסורי צפונית מזרחית לסוריה. רויטרס
מורדים הנתמכים בידי טורקיה באזור הקרבות בעפרין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully