וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף המאמצים הרבים: אניית המשא "דיאנה" תקועה לעוד שבוע לפחות

23.1.2018 / 2:29

אניית המשא עלתה על שרטון בחוף קריית ים בשישי בשבוע שעבר ומאז לא הצליחו לחלצה. צוותים בינלאומיים שהגיעו במיוחד לאנייה קבעו כי המבצע עלול להמשך גם עשרה ימים. בנוסף אליהם, פועלים בים ועל החוף צוותים של המשרד להגנת הסביבה, כדי למנוע אסון אקולוגי

האנייה דיאנה שנסחפה בים בנמל חיפה ועלתה על שרטון. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
אניית המשא "דיאנה" צפויה להתקע שבועיים לחופי קריית ים, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

אניית המשא "דיאנה", שעלתה על שרטון בחוף קריית ים בסוף השבוע שעבר, תחולץ ככל הנראה רק בעוד שבוע - כך קבעו אמש (שני) צוותים של מומחים בינלאומיים שהגיעו לסיפונה. זאת, למרות שיממה לאחר שעלתה אניית המשא על שרטון חשבו כי תחולץ ביום ראשון ושלשום אמרו סוכניה כי אמש תיגרר.

אולם, לדברי רלי נורמנד, מנכ"ל קמור שירותי ספנות, סוכני האנייה בישראל, הצוותים של המומחים הבינלאומיים שהוטסו במיוחד עבור "דיאנה" ארצה קבעו כי יידרשו בין שבעה לעשרה ימים כדי "לגרור אותה בבטחה מהנקודה בה נתקעה". המפקח על הפעולות רב החובל יגאל מאור, מנהל רשות הספנות והנמלים, נערך עם אנשיו ועם צוותים של המשרד להגנת הסביבה כדי למנוע זיהום ולהתערב במקרה של בקע שעלול להיגרם לאניה במהלך החילוץ ולגרום לאסון אקולוגי.

עוד בוואלה! NEWS:
עקב הרוחות: אניית משא נסחפה בגלים הסוערים ונתקעה מול קריית ים
לפצח את מודל "המבוקשים החדשים": הקשיים במצוד אחר המחבל מג'נין
בגלל הריאיון אצל אופירה וברקוביץ': מני נפתלי נגד אלדד יניב

צילם מסך המסלול שעשתה האנייה דיאנה בשל תקלה במנועים. MARINETRAFFIC, מערכת וואלה! NEWS
המסלול שעשתה האנייה/מערכת וואלה! NEWS, MARINETRAFFIC

כל שבעת אנשי הצוות שהיו על האנייה שרדו את התקרית, שתחילתה בתקלה שארעה במנועים. זאת, תוך כדי תמרון בגלים בגובה של כעשרה מטרים. במשך כל אותה העת נעה האנייה במסלול מפותל באופן חריג, לפני שלבסוף הגיעה למקומה הנוכחי.

ספינות חיל הים והשיטור הימי שיצאו לקראת האנייה היו בקשר עם הקברניט. האנייה, "דיאנה", נבנתה בשנת 2007, והיא מפליגה תחת הדגל של האי אנטיגואה ששוכן בים הקריבי. היא יצאה מנמל דנקרק שבצרפת ב-2 בינואר ועליה מטען ברזל המיועד למספנות ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • קריית ים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully