וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן מתכוננת: תרגיל התגוננות ממתקפת טילים נערך בטוקיו

23.1.2018 / 0:42

בתרגיל שנערך ברקע המתיחות עם צפון קוריאה התאמנו התושבים בבירה במציאת מחסה בתוך חמש דקות. קבוצת מפגינים מחתה נגד התרגיל בטענה כי הממשלה מנסה להפחיד את האזרחים. בנובמבר טיל בליסטי ששיגרה פיונגיאנג עבר מעל שטחה של יפן

צילום: רויטרס

יפן קיימה אמש (שני) תרגיל התגוננות מפני מתקפת טילים של קוריאה הצפונית. בתרגיל, שנערך בפארק הסמוך לאצטדיון הבייסבול העירוני בטוקיו, השתתפו 300 מתנדבים, שתפסו מחסה במקומות תת קרקעיים כמו תחנות הרכבת התחתית. מקומות, שאמורים לשמש מחסה עבור תושבי טוקיו במקרה של שיגור טילים בזמן אמת.

יפן האיצה לאחרונה את מאמציה להכין את אזרחיה למלחמה אפשרית עם קוריאה הצפונית, על רקע התקווה שהשתתפותה של זו באולימפיאדת החורף בקוריאה הדרומית תפחית את המתיחות באזור.

טוקיו מאמינה שהאיומים מצד פיונגיאנג, בהם שיפור יכולותיה הבליסטיות והמשך פיתוח תכנית הנשק הגרעיני שלה, הולכים וגדלים. לדברי פקיד ממשלה יפני שהיה בין האחראים לתרגיל, טיל שישוגר מקוריאה הצפונית עשוי לנחות בטוקיו בתוך פחות מעשר דקות מרגע השיגור, ולתושבים יהיה כחמש דקות למצוא מחסה מרגע האזעקה.

לקריאה נוספת:
אחרי הבהלה בהוואי - אזעקת שווא מפני טילים מקוריאה שודרה ביפן
תחת דגל אחד: צפון ודרום קוריאה יצעדו יחד בפתיחת משחקי החורף
אחרי האיום בהשמדתה: צפון קוריאה שיגרה טיל שחלף בשמי יפן

תושבים בטוקיו משתתפים בתרגיל המדמה מתקפת טילים, 22 בינואר 2018. רויטרס, רויטרס
תושבים בטוקיו רצים לתפוס מחסה בתרגיל, היום/רויטרס, רויטרס

למרות זאת, היו מי שהעבירו ביקורת על חוסר יעילותו של התרגיל. "אם אני בעבודה יהיה לי קל להתפנות, אבל אם אהיה בחוץ איפשהו זה יהיה יותר קשה", טען אחד המשתתפים, בן 50, שהוסיף כי אינו מודאג מקוריאה הצפונית, על אף שייבהל אם יקרה משהו. בנוסף לכך, קבוצה קטנה של מפגינים שמחו נגד קיום התרגיל התעמתו עם כוחות המשטרה בקרבת מקום. לטענתם, הממשלה מפחידה את האזרחים עם משחקי מלחמה.

בספטמבר האחרון ערכה פיונגיאנג את הניסוי הגרעיני הגדול ביותר שלה אי פעם שבמהלכו בדקה עשרות טילים בליסטיים. בניסוי נוסף בנובמבר, שיגרה טיל בליסטי שעבר במסלולו מעל יפן, לפני שנחת במים הטריטוריאליים שלה. לדברי פיונגיאנג, תכנית הטילים שלה הכרחית כדי להגן על עצמה מפני פלישה אפשרית של ארצות הברית.

בעוד קוריאה הצפונית מתקדמת בפיתוח תכנית הגרעין שלה, עיירות וכפרים יפנים ערכו תרגילים דומים לזה שנערך בטוקיו. שישה ימים לפני התרגיל הושמעה ביפן אזעקת שווא שגרמה לאזרחים לתפוס מחסה. כמה ימים לפני כן, הושמעה אזעקת שווא גם בהוואי שגרמה לבהלה באי.

יפן מנסה להתגונן גם בתחום הצבאי. סוללות פטריוט שברשותה אמורות לשמש כקו הגנה אחרון נגד הטילים של קוריאה ולאחרונה היא החליטה להתחמש בטילי שיוט שיכולים לתקוף אתרי טילים צפון קוריאניים.

(עדכון ראשון: 22:46, 22.01)

  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • טוקיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully