וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הבהלה בהוואי - אזעקת שווא מפני טילים מקוריאה שודרה ביפן

16.1.2018 / 13:44

רשת השידור הציבורית פרסמה אזהרה מפני שיגור אפשרי והתושבים נקראו לתפוס מחסה, בהודעה שנשלחה גם לטלפונים סלולריים. בתוך חמש דקות נמסרה הבהרה, ולא ברור מה גרם לתקלה הדומה לזו שאירעה באי האמריקני

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

רשת השידור הציבורית ביפן פרסמה היום (שלישי) אזעקת שווא מפני שיגור טיל מקוריאה הצפונית, אך תיקנה את שגיאתה בתוך דקות. לא ברור מה גרם לרשת NHK לפרסם את ההודעה, אך היא הגיעה שלושה ימים אחרי שאזעקת שווא דומה גרמה לבהלה בהוואי.

"אנחנו בודקים זאת", מסר דובר מטעם רשת השידור הציבורית. בהודעה ששודרה בשעה 18:55, לפי שעון מקומי, נאמר: "קוריאה הצפונית שיגרה ככל הנראה טיל, הממשלה קוראת לתושבים לחפש מחסה במבנים או במקומות תת-קרקעיים".

לקריאה נוספת בנושא
לקראת ניסוי נוסף? דיווח על חפירות נרחבות באתר הגרעין בצפון קוריאה
מחול הטילים של קים: כך קונה צפון קוריאה זמן לחיזוק כוחה הגרעיני

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
קים ג'ונג און צופה בשיגור טיל שחלף בשמי יפן, בשנה שעברה/רויטרס

אזהרה דומה נשלחה לטלפונים סלולריים המנויים לדיווחי החדשות של רשת השידור. בתוך חמש דקות, שלחה הרשת הודעת תיקון. לא דווח על פאניקה שנרשמה ביפן, בניגוד לבהלה שאחזה בתושבים בהוואי, שקיבלו הבהרה על כך שמדובר בטעות רק כעבור דקות ארוכות.

המתיחות באזור גברה אחרי שבספטמבר ערכה קוריאה הצפונית את הניסוי הגרעיני השישי והעוצמתי ביותר שלה עד כה. בנובמבר, היא שיגרה טיל בליסטי בין-יבשתי חדש, שחלף בשמי יפן ולטענתה יכול לפגוע בכל שטחה של ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully