וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאניקה בהוואי: תושבים קיבלו בשוגג מסרונים על מתקפת טילים

בהודעה נמסר כי מדובר באיום מידי וכי אין מדובר בתרגיל, ורק כעבור דקות ארוכות הודיעו הרשויות כי הייתה זו טעות אנוש וכי האי אינו תחת מתקפה. הממשל האמריקני הודיע יחקור את התקלה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: ניסוי צופרים שערכה הוואי בחודש שעבר)

התרעה מפני מתקפת טילים גרמה אתמול (שבת) לבהלה בקרב תושבים בהוואי, בטרם הבהירו הרשויות כי מדובר בהתרעת שווא שנגרמה כתוצאה מטענות אנוש. הממשל האמריקני הודיע כי יפתח בחקירת התקלה, שאירעה בתקופה של דריכות גבוהה באי שבאוקיינוס השקט לנוכח המתיחות עם קוריאה הצפונית.

בעלי טלפונים סלולריים קיבלו הודעה בסביבות השעה 8:00, שבה נכתב: "איום של טיל בליסטי בדרך להוואי. חפשו מקלט מיד, זה לא תרגיל", וזו הופיעה גם על מסכי הטלוויזיה. לאחר ההבהרה שמדובר באזעקת שווא, שהגיעה רק לאחר דקות ארוכות, אמר המושל דייוויד איג כי הוא מביע את התנצלותו בפני התושבים והוסיף כי מישהו לחץ בשוגג על הכפתור הלא נכון.

גם פיקוד האוקיינוס השקט בצבא ארצות הברית, האחראי על האזור, הדגיש כי לא זוהה שום שיגור של טיל לכיוון האי שנמצא בטווח של קוריאה הצפונית. מערכת ההתרעה הותקנה במדינה בשנה שעברה, אחרי שורת ניסויים של פיונגיאנג, ובדצמבר היא נבחנה על ידי הרשויות במדינה, לראשונה מאז תום המלחמה הקרה.

לקריאה נוספת בנושא
מתכוננים לגרעין של קים: ניסוי צופרים ראשון בהוואי מאז המלחמה הקרה

הודעה על אזעקת אמת מפני מתקפת טילים שנשלחה בשוגג לתושבי הוואי, ארה"ב, 13 בינואר 2018. טוויטר, אתר רשמי
ההודעה שקיבלו תושבים בטלפונים הסלולריים/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully