וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרנה סירב למשוך את הערעור נגד רה"מ: "לפרסם שזוג רב זו דיבה?"

23.1.2018 / 0:54

פרקליטו של העיתונאי יגאל סרנה טען בבית המשפט המחוזי כי בני הזוג נתניהו לא הצליחו להוכיח שהוא גרם לפגיעה בהם. לדבריו, התנהגותה של רעיית ראש הממשלה מאופיינת ב"דפוס של טרלול". עורך דינם של בני הזוג דחה את הטענה כי מדובר בתביעה השתקה

צילום:יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(דיווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על הפסדו של סרנה בתביעה, יוני 2017)

בית המשפט המחוזי בתל אביב דן אמש (שני) בערעורו של העיתונאי יגאל סרנה על הפסדו בתביעת הדיבה שהגישו נגדו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. סרנה ערער לאחר שבני הזוג נתניהו זכו בתביעת דיבה שהגישו נגדו בשל פוסט שפרסם נגדם בפייסבוק לפני כשנה.

במהלך הדיון כינה אחד מפרקליטיו של סרנה עו"ד ליאור אפשטיין את דפוס התנהגותה של רעיית ראש הממשלה, כפי שעלתה מהפוסט שפרסם סרנה, במילים "דפוס הטרלול". השופטת אביגיל כהן הודיעה בתום הדיון כי פסק הדין יינתן בהמשך.

עוד בוואלה! NEWS:
מאתר ומספק מודיעין לתקיפה: המזל"ט שמסייע בשטח האויב
מהומה בנאום פנס בכנסת: חברי הרשימה המשותפת הניפו שלטים - והוצאו
מהדקירות בתאילנד - לגל חיסולים בשרון: תרחיש האימים של המשטרה

דיון בתיקם של בני הזוג נתניהו נגד העיתונאי יגאל סרנה בבית משפט השלום תל אביב, 14 במרץ 2017. ראובן קסטרו
התעקש לערער למרות רמיזת השופטת. סרנה/ראובן קסטרו

לצדו של עו"ד אפשטיין ייצג את סרנה גם עו"ד אביגדור פלדמן, שטען כי בית המשפט נימק את הפגיעה בבני הזוג נתניהו בכך שסרנה צייר את ראש הממשלה כאדם חלש הנשלט על ידי אשתו. נימוק שלדבריו אינו מצוי כלל בכתב ההגנה שהגישו השניים. פלדמן הגיב לטענות בני הזוג נתניהו שסרנה האשים אותם בפגיעה בסדרי האבטחה והביטחון של ישראל, וטען כי זו אמירה מגוחכת.

לדברי פלדמן, "ראש הממשלה כנראה לא אומר את הדברים מפורשות כי הוא לא רוצה לפתוח דלת לדברים שהוא לא רוצה לשמוע אותם. האם לפרסם שזוג רב זו דיבה? זוגות רבים. העמדה שלי אינה שוביניסטית. אני לא חושב שאישה ששולטת בבעל או להפך זו דיבה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מדליקים נר ראשון של חנוכה במשרד החוץ בירושלים. חיים צח / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
בני הזוג נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח / לע"מ

לטענת פרקליטיו של סרנה, בני הזוג נתניהו צירפו לתביעתם שורת פרסומים נוספים של סרנה שאליהם לא יכלו להתייחס. לדבריהם, צעד זה נעשה משום שבני הזוג נתניהו לא הצליחו להוכיח את הפגיעה מתוך הפוסט המקורי וביקשו להראות את שנאתו של סרנה לבני הזוג נתניהו באמצעות הפרסומים האחרים. לדברי עו"ד אפשטיין, "אנחנו זכאים למלוא ההגנה, בעיקר כשאנחנו מתמודדים מול ראש הממשלה. נאצלנו לנהל משפט כשידינו קשורות".

אפשטיין הוסיף וטען כי צריך לבדוק מה היחס בין זכותה של הגברת נתניהו לשמה הטוב אל מול זכותו של סרנה לחופש הביטוי. "הרי ברור שאם היה מיוחס לזוג נתניהו משהו כמו סחר בסמים, אי אפשר היה לעמוד פה ולדרוש הגנה. לדרוש שהרעיון יהיה מוגן. אבל פה יש דפוס שאינו במחלוקת". למרות טענתם של פרקליטי סרנה בדבר תביעת השתקה, טענה השופטת אביגיל כהן כי סכום התביעה אינו מוביל למסקנה הזו. השופטת אף המליצה לעורכי הדין אפשטיין ופלדמן למשוך את הערעור, אך הם סירבו לכך.

סיכומים בתיק של יגאל סרנה בית משפט השלום, תל אביב 18 במאי 2017. ניב אהרונסון
סירב למשוך את הערעור. עו"ד אפשטיין, בשלב הסיכומים במשפט במאי/ניב אהרונסון

עו"ד יוסי כהן, שמייצג את בני הזוג נתניהו, טען כי הערעור הינו ערעור סרק והצגה לתקשורת. "המערער כנראה לא משלם לעורכי דינו, שהם עורכי דין יקרים ומליגה מאוד גבוהה, והוא כנראה לא משלם הוצאות או פיצויים שיוטלו עליו", אמר.

כהן אף דחה את הטענה כי מדובר בתביעת השתקה והאשים את סרנה בכך שאיים על בני הזוג נתניהו שאם יתבעו אותו, יועלו שאלות לגבי ההיסטוריה הפרטית של בני הזוג. לדבריו, בכתב ההגנה היה ניסיון "לעשות מה שקוראים לו בחוק העונשין סחיטה באיומים".

כהן אף ביקש מהשופטת להטיל הוצאות משפט משמעותיות על סרנה והוסיף כי "מה שעשו פה זה לומר 'אדוני ראש הממשלה וגברתי רעיית ראש הממשלה, אם תעלו על דוכן העדים, אנחנו נבקש את כל הסכמי הממון מיום הנישואין שלך".

(עדכון ראשון: 20:51, 22.01)

דיון בתיקם של בני הזוג נתניהו נגד העיתונאי יגאל סרנה בבית משפט השלום תל אביב, 14 במרץ 2017. ראובן קסטרו
דרש להטיל על סרנה הוצאות משפט משמעותיות. עו"ד כהן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully