וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בנאום פנס בכנסת: חברי הרשימה המשותפת הניפו שלטים - והוצאו

חברי הכנסת הערבים מחו על הצהרת הממשל האמריקני בדבר ההכרה בירושלים כבירת ישראל, וקטעו את נאום סגן נשיא ארה"ב כשהניפו שלטים בכיתוב: "ירושלים היא בירת פלסטין". הם הוצאו בידי סדרני הכנסת בתוך זמן קצר | צפו במהומה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס נאם היום (שני) בכנסת בישיבה מיוחדת של המליאה. חברי סיעת הרשימה המשותפת גרמו למהומה בתחילת נאומו של פנס, כשהניפו שלטים שעליהם נכתב "ירושלים היא בירת פלסטין" ותמונת הר הבית ברקע הכיתוב. סדרי הכנסת, שהיו מוכנים צעד מחאה של חברי הכנסת הערביים בזמן נשאום סגן נשיא ארצות הברית, הורידו את השלטים בכוח והוציאו במהירות את חברי הכנסת מהמליאה לקול מחיאות הכפיים של יתר חברי הכנסת והאורחים. חברי הרשימה המשותפת הודיעו בעבר כי יחרימו את נאומו של פנס בעקבות הצהרת הממשל האמריקני בדבר הכרה בירושלים כבירת ישראל.

בנאומו בכנסת קרא פנס למנהיגים הפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן, ואמר כי "השלום יגיע דרך שיחות בלבד. אנחנו יודעים שיהיו פשרות, אך ארצות הברית לעולם לא תתפשר על הביטחון של ישראל, כל הסכם שלום יחייב לשמור על יכולתה של ישראל להגן על עצמה".

עוד בנושא:
פנס הודיע בכנסת: "השגרירות תיפתח בירושלים עד סוף 2019"משדר מיוחד: פנס מגיע לישיבה מיוחדת בכנסת במעמד נתניהו וריבלין

ביקור סגן נשיא ארה"ב מייקל פנס בכנסת 22 בינאור 2018. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
חברי הכנסת מוצאים מהמליאה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

עם סיום הנאום התפרץ ח"כ אורן חזן (הליכוד) על חבר סיעת הרשימת המשותפת ח"כ ג'מאל זחאלקה שעמד עם יועציו במסדרון מחוץ למליאה והחל לצעוק עליו "תעופו לעזה" ולכנותו "מחבל". זחאלקה עמד במקום במשך דקות ארוכות מבלי להגיב.

לאחר התקרית אמר זחאלקה לוואלה! NEWS כי חזן "לא ראוי לתגובה". לדבריו, "בעצם מה שהוא אומר זו הבעיה של כל הממשלה, הוא אומר בלשון גסה מה שאנשים אומרים בצורה מובלעת. מה שמסוכן זה נתניהו שאומר 'חרפה', והשר אלקין שאמר שהח"כים מהרשימה המשותפת הם בוגדים. הגשתי תלונה ליועץ המשפטי נגדו. 'חרפה' זה למנוע שלום כמו נתניהו".

שר הביטחון ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגודר ליברמן אמר כי נאומו של פנס "ריגש, עורר השראה והעביר מסר של תקווה לכל עמי האזור" וכי חברי הרשימה המשותפת "הוכיחו שוב כי הם נציגי ארגוני טרור בכנסת ישראל". לדברי ליברמן, "התנהגותם המבישה חשפה לעיני כל את חוסר הנאמנות שלהם למדינה וסמליה. רק אם ערביי ישראל יאפשרו לקולות אחרים לייצג אותם יהיה סיכוי לשלום אמת".

(עדכון ראשון: 15:09)

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ביקור סגן נשיא ארה"ב מייקל פנס בכנסת 22 בינאור 2018. דוברות הכנסת, יצחק הררי, רויטרס
המהומה בעת נאום פנס/רויטרס, דוברות הכנסת, יצחק הררי
ביקור סגן נשיא ארה"ב מייקל פנס בכנסת 22 בינאור 2018. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
פנס נואם במליאת הכנסת, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully