וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת ליברמן והרבנים: בוטלה פגישת רב צה"ל עם הרב הראשי הספרדי

21.1.2018 / 23:23

לאחר ששר הביטחון הנחה לאסור השתתפות רבנים שהתבטאו נגד שירות מעורב באירועים צבאיים, בהם גם הרב הראשי לישראל, בוטלה פגישת הרב הצבאי הראשי אייל קרים עם הרב יצחק יוסף. גורם בלשכת יוסף: "הפגישה נדחתה בשל הלוויית דודו". בדובר צה"ל סירבו להתייחס לדברים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

ברקע המתיחות עם הרבנים בעקבות ההתבטאויות נגד שירות מעורב בצה"ל והנחיית שר הביטחון אביגדור ליברמן לאסור השתתפות רבנים באירועים צבאיים, בוטלה פגישה של הרב הצבאי הראשי אייל קרים עם הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף שתוכננה למחר. גורמים בסביבתו של הרב יוסף אמרו כי הפגישה נדחתה בשל הלוויית דודו שנפטר היום. בלשכת הרב הדגישו כי "הפגישה תתקיים במהלך השבוע הקרוב". בדובר צה"ל סירבו להתייחס.

הרב יוסף שוחח בשבוע שעבר עם חבר מועצת הרבנות הראשית הרב שמואל אליהו ולפי לשכתו, בשיחה הוא "שיבח אותו על עמידתו האיתנה על קיום הוראת הרבנות הראשית בעניין גיוס בנות". יש לציין כי החיזוק שהעניק הרב יוסף לאליהו באה בעקבות התנגדות האחרון לגיוס בנות דתיות לצה"ל אך לא לקריאתו לרמטכ"ל להתפטר.

עוד בוואלה! NEWS:
דרעי במתקפה חריפה על שר הביטחון: "אני עם ליברמן גמרתי"
נתניהו על מינוי מפקדת הטייסת: "לא אגנה את הרמטכ"ל - אני גאה"
רב בכיר בציונות הדתית: "לא להתגייס עד שיוקמו יחידות נפרדות לנשים"

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
הפגישה עם הרב הצבאי הראשי בוטלה. הרב יצחק יוסף/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

ח"כ בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי) צייץ בטוויטר כי הפגישה בוטלה בגלל הוראת הרמטכ"ל גדי איזנקוט. "אני אומר מידיעה", כתב סמוטריץ'. "זה חמור מאוד. הנחיית הרמטכ"ל לבטל פגישה שנקבעה עם הראשון לציון חמורה ועל פניו היא מנוגדת לחוק. על פי החוק הרבצ"ר הוא חבר מועצת הרבנות הראשית כך שהם אמורים להיפגש ולעבוד ביחד. פוליטיקה של שר הביטחון ופקודות של הרמטכ"ל לא יכולים לגבור על חוק. אני קורא לרמטכ"ל להתעשת".

שר הביטחון ליברמן הודיע על הנחייתו במהלך סיור שקיים אתמול באשדוד. הוא התייחס לסערה האחרונה סביב מינוי רב-סרן א' למפקדת הטייסת הראשונה בצה"ל ואמר כי שמע על כך שהרב אליהו דורש להדיח את הרמטכ"ל, והרב אבינר שקורא לא להתגייס לצה"ל כי אין יחידות נפרדות. "שמעתי שהרב הראשי לישראל מגבה אותו, זה לא סביר ומקובל", ציין ליברמן. "נשים תמיד היו חלק מצה"ל, האמירות הללו אין להן מקום".

עוד באותו נושא

ליברמן: "הנחיתי לא לשתף באירועים את הרב הראשי שתקף גיוס נשים"

לכתבה המלאה
שר הביטחון אביגדור ליברמן עם סופה לנדבר באשדוד. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן וחברי סיעתו בסיור באשדוד, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

"נתתי הנחיה לצבא שהרב אבינר והרב של צפת לא יקחו חלק באירועים של צה"ל, הם צריכים להירגע ולכבד את כולם", הדגיש ליברמן. "לא הרב הראשי ולא הרב אבינר יכולים לקרוא להדחת הרמטכ"ל, לקרוא לא להתגייס וגם להיות חלק מטקסים ואירועים כלשהם בתוך צה"ל. לא מתכוון לתת להם במה בתוך הצבא עד שלא יחזרו בהם. מדובר בעובדי מדינה שבין היתר מקבלים משכורת ממשלמי המיסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully