וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות במרץ: א-סיסי יתמודד על כהונה נוספת כנשיא מצרים

20.1.2018 / 17:17

הנשיא שנחשב לזה שהביא יציבות למצרים אחרי הטלטלה הפוליטית עקב "האביב הערבי" הודיע כי הוא מייחל "לסיים לבנות מחדש את המדינה ב-8 שנים". הרמטכ"ל מתקןפת מובארק הודיע גם הוא שיתמודד על התפקיד

עריכה: יאיר דניאל

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הודיע אתמול (שישי) כי יתמודד על כהונה שנייה בתפקידו בבחירות שייערכו במדינה בחודש מרץ, בהן הוא גם צפוי לנצח. "היום, אני אומר לך בכנות ובשקיפות שאני מקווה שתאפשר את התמודדותי למשרת הנשיא", אמר הנשיא לפני קהל אוהד בקהיר.

שלטונו של א-סיסי נחשב לכזה שהביא יציבות למצרים, אך הוא זכה לביקורת נרחבת בעקבות רפורמות כלכליות נרחבות שאותן הנהיג, שפגעו קשות ברמת חייהם של אזרחי המדינה. לטענת תומכיו של א-סיסי, הצעדים הנוקשים שהוא מנהיג נחוצים כדי לשמור על יציבותה של מצרים, בעיקר לנוכח מתקפות טרור מצד שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) שהתבססה היטב בחצי האי סיני.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS
פלסטיני הוצא להורג בידי משפחתו בעזה בטענה כי הסגיר בכירי חמאס
הרפובליקנים והדמוקרטים לא הגיעו להסכמות - הממשל האמריקני מושבת
הכנות אחרונות: הודו קיימה חזרה כללית לקראת מצעד יום העצמאות

סיסי 5 ביוני 2017. AP
"מנסה לבנות את המדינה בשמונה שנים". א-סיסי/AP

הבחירות במדינה יתקיימו ב-26 עד 28 במרץ, וסיבוב נוסף יתקיים ב-24 עד 26 באפריל אם אף מועמד לא יזכה ביותר מ-50% מהקולות. בהודעתו הטלוויזיונית על מועמדותו, מנה א-סיסי את הישגיו בקדנציה הנוכחית, ובהם ההתאוששות הכלכלית המרשימה של מצרים לאחר שנים של טלטלות פוליטיות ואי-יציבות כלכלית. "בניית המדינה לוקחת 16 עד 20 שנים, ואני מנסה לסיים את זה בשמונה שנים, אינשאללה", אמר.

א-סיסי נודע כמפקד שהוביל את הניצחון הצבאי על הנשיא מוחמד מורסי ב-2013, וכזה שהביא לקץ שלטון "האחים המוסלמים". הנהגה זו הייתה הראשונה שנבחרה באופן חופשי במצרים אחרי נפילתו של נשיאה חוסני מובארק במסגרת מהומות "האביב הערבי". הגנרל לשעבר א-סיסי הפך נשיא ב-2014 כשזכה בכמעט 97% מהקולות בבחירות, זאת על אף שאחוז ההצבעה עמד על 47% בלבד.

בעוד אישים נוספים יכולים להגיש את מועמדותם לנשיאות עד 29 בינואר, החליט הרמטכ"ל לשעבר סמי ענן, שכיהן בתקופת מובארק, לרוץ גם הוא לתפקיד. בהצהרה מוסרטת שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, אמר ענן כי הוא מעוניין להתמודד על התפקיד כדי להציל את מצרים ממדיניות בלתי נכונה, וקרא למוסדות המדינה לשמור על ניטרליות מול כל המועמדים. לדבריו, הוא הרכיב צוות נשיאותי אזרחי הכולל גם את הישאם גננה, שופט ואיש משטרה לשעבר ששימש כמפקח נגד השחיתות במצרים ופוטר בידי א-סיסי ב-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully