וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני הוצא להורג בידי משפחתו בעזה בטענה כי הסגיר בכירי חמאס

19.1.2018 / 18:45

משפחתו של אחמד ברהום הודיעה כי הוא הואשם בהעברת מידע לידי ישראל ב-2014 שהביא לחיסול שלושה בכירים באזור רפיח, בהם גם בן המשפחה. בהודעה לתקשורת נימקו את הפעולה ב"מחויבות הדתית והמוסרית שלנו"

בכירי חמאס מוחמד אבו שימאלה, ראאד אל-עטאר, ומוחמד ברהום שחוסלו במבצע צוק איתן. אתר alqassam.ps, מערכת וואלה!
חוסלו מהאוויר ברפיח. אל-עטאר, אבו שימאלה וברהום/מערכת וואלה!, אתר alqassam.ps

אחמד ברהום, פלסטיני תושב רצועת עזה, הוצא היום (שישי) להורג ברפיח בידי בני משפחתו, בגין שיתוף פעולה עם ישראל ומסירת מידע שהוביל לחיסולם של שלושה מבכירי חמאס – בהם בן המשפחה. בהודעת המשפחה על הוצאתו להורג נטען כי ברהום היה אחראי למסירת מידע שהוביל לחיסולם של שלושה מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, במהלך מבצע "צוק איתן" בשנת 2014 - מוחמד אבו שימאלה, ראאד אל-עטאר, ומוחמד ברהום.

בהודעה שפורסמה בכלי תקשורת פלסטיניים שיבחו בני המשפחה את פעילות מנגנוני הביטחון של חמאס. לדברי בני המשפחה, הם השתכנעו מהודאתו של ברהום בחקירתו בשיתוף הפעולה, ואף קראו לכל המשפחות הפלסטיניות שנפלו במזימות כאלה לשתף פעולה עם גורמי ההתנגדות ולחשיפתם של המשתפים. "לאור המחויבות הדתית והמוסרית שלנו הוצאנו להורג את משתף הפעולה אחמד ברהום שנמסר לידינו מכוחות ההתנגדות", נמסר בהודעה – מבלי שצוין במפורש באיזה ארגון מדובר.

הבית ברפיח שבו חוסלו בכירי חמאס ראאד אל-עטאר, מוחמד אבו שימאלה ומוחמד ברהום. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
הבניין שבו שהו שלושת בכירי חמאס בזמן חיסולם, ב-2014/רויטרס

בתקיפת צה"ל בחודש אוגוסט 2014 בשכונת תל א-סולטאן ברפיח חוסלו מהאוויר שלושת המפקדים הבכירים של חמאס בדרום הרצועה. אל-עטאר היה מפקד גזרת רפיח בזרוע הצבאית של הארגון וממתכנני חטיפתו של גלעד שליט שמונה שנים קודם לכן. הוא אף היה בין אלה שהחזיקו את שליט בשבי ונחשב לאחד מאדריכלי פרויקט המנהרות ההתקפיות נגד ישראל ולמייסד יחידת העילית של חמאס "א-נוחבה". בנוסף לכך יוחסה לו בעבר אחריות לשליחת חוליות טרור לחצי האי סיני על מנת לשגר רקטות לאזור אילת.

אבו שימאלה היה מעורב בפיגוע בשנת 1994 באזור רפיח שבו נהרג קצין צה"ל ולקח חלק בהמשך בפיגועי מנהרות תופת שגרמו להריגת חיילים נוספים ופציעתם של אחרים. בין השאר היה מעורב בפיגוע במוצב אורחאן ובמוצב JVT בשנת 2004. אבו שימאלה הוזכר גם הוא כמעורב בחטיפתו של שליט וכן בתכנון פיגוע תופת במעבר כרם שלום במאי 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully