וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי טלפון, בלי חברים - בכלא המצרי: החופשה בסיני הפכה לסיוט

18.1.2018 / 11:10

איתי, בן 27 מדרום הארץ, נסע עם 7 מחבריו לחופשה, שהסתיימה במעבר הגבול. כמו ישראלים רבים לפניו, הוא נעצר בטענה לאיתור קליע בתיקו, הופרד מחבריו, העביר לילה במעצר, הובא בפני שופט וציודו האישי הוחרם. "אמרו לי שזו תופעה, יכול להיות ששוחד היה חוסך ממני את כל זה"

צעיר ישראלי שתקוע בסיני. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"למרות שהקליע לא שלי, השלמתי עם העובדה שזה יסתיים במעצר". איתי/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

איתי, תושב דרום הארץ בן 27, נסע בשבוע שעבר לחופשה בחצי האי סיני עם שבעה מחבריו, ונעצר בגבול מצרים בשל קליע שנמצא בתיקו. "אחד הבודקים בגבול לקח לי את התיק, הפך אותו לגמרי ונתן אותו לחברו, ופתאום הם מצאו קליע. הייתי בשוק בהתחלה, לאט לאט התחלתי להשלים עם הסיטואציה והבנתי שזה יסתיים במעצר, למרות שהקליע לא שלי, כי פה זה כמו המערב הפרוע", שחזר איתי.

לדבריו, התיק נקנה לטובת טיול שעשה בניו זילנד, ומאז לא נעשה בו שימוש. "הופתעתי לגמרי, לא חשבתי שיש סיכוי שזה יקרה. בהתחלה עוד האמנתי שזה עשוי להיות קליע שלי, אבל אחרי המעצר דיברתי שוב עם חבריי והבנתי שפשוט אין סיכוי שהיה לי קליע בתיק", אמר. "באותו הרגע אתה אומר לעצמך 'טוב, הייתי חייל, עשיתי קצת מילואים, יכול להיות שיש לי קליע', אבל המציאות היא שהשתחררתי לפני שש שנים ואני משוחרר ממילואים בגלל בעיה בריאותית כבר חמש שנים".

עוד בוואלה! NEWS
לוחם ימ"מ נורה בחזה בקרב בג'נין: "איבד ליטרים של דם; חוסן בלתי רגיל"
עלמה נהרגה בדרך לעבודה במרכז שיקום, והותירה שלושה ילדים קטנים
אחד מרוצחי הרב שבח – בנו של בכיר חמאס שחוסל ב-2002

מעבר טאבה, אפריל 2017. NYC2TLV, ויקיפדיה, צילום מסך
"אז כבר הבנתי שאעביר את הלילה במעצר". מעבר טאבה/צילום מסך, NYC2TLV, ויקיפדיה

חבריו של איתי לא הורשו להישאר עמו בטרמינל, הם התבקשו לצאת בזמן שהוא תוחקר במשך כשעתיים. בהמשך הוכנס למשאית, כשנאמר לו שהוא יילקח לתחנת משטרה במרחק כחצי קילומטר מהטרמינל. "כשיצאתי מהוואן, עוד הספקתי להתקשר לחברים שלי. הגעתי לתחנת המשטרה והבנתי שאעביר שם את הלילה בתא המעצר. לקחו לי את הטלפון, את התיק, הכול", סיפר איתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"עורך הדין המצרי ממשיך להתקשר אליי"

בשעות הבוקר, לאחר שהעביר את הלילה במעצר, הובא הישראלי בפני שופט מצרי. לדבריו, בכל שלב הוא שיתף פעולה מלא עם הרשויות במצרים: "עניתי לכל השאלות. כשיצאתי, שאלתי את השוטרים אם אפשר לקבל את הדרכון בחזרה. נענתי בשלילה. 'עכשיו אתה חוזר לטאבה', אמרו לי. השעה כבר הייתה בערך 19:00, גם את זה לא ידעתי בוודאות. הטלפון שלי לא עליי, חברים שלי לא יודעים מה קורה איתי, וכשהגענו לטאבה החלו שוב בבדיקות ובמעבר על מסמכים, חתמתי על טפסים ואמרו לי שאני חוזר לישראל".

גמל בסיני. הרמן לנניה, לשכת העיתונות הממשלתית
בילוי במעצר במקום ניצול החופשה. הלגונה הכחולה בסיני/לשכת העיתונות הממשלתית, הרמן לנניה

כשהשתחרר ממעצר, שוחח איתי עם אשתו: "היא אמרה לי שאין שום סיכוי שהיה קליע בתיק, כי הוא נקנה אחרי הצבא והיה בארון מאז שטסנו לניו זילנד". חבריו סיפרו לו כי במהלך מעצרו עמד אדם מחוץ לטרמינל, שלטענתם שוחח עמם על "בקשיש" - שוחד. "יכול להיות שכל הסיפור היה נמנע אם הם היו משלמים לו שוחד. אני שילמתי לעורך דין 800 שקל, בנוסף לכסף למשטרה ולבית משפט. כשחזרתי לארץ, נאמר לי שמעצר בשל טענה למציאת קליע זה דבר שקורה להרבה ישראלים".

כעת, כשהוא כבר בישראל, איתי ממשיך לקבל הודעות מעורך דינו המצרי. "הוא רוצה עוד כסף, בטענה שהמשפט רק התחיל וייקח זמן עד שיסתיים. כאילו יש לי תיק פתוח במצרים. במשרד החוץ אמרו לי שזה קשקוש, ורק דרך להוציא ממני כסף. אני משער שהם מנצלים את הצעירים שבאים אחרי צבא, בטענה שלכאורה נותרו להם כדורים בתיק, במה שהופך למטרה קלה להוציא כסף מאנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully