וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מרוצחי הרב שבח – בנו של בכיר חמאס שחוסל ב-2002

לפי דיווחים פלסטיניים, אחמד ג'ראר היה מעורב בחילופי אש עם כוחות הביטחון בג'נין. אחמד הוא בנו של נאסר ג'ראר שעמד בראש חוליה שתכננה פיגוע התאבדות כפול בבית החולים שיבא ופיצוץ מאות ק"ג של חומר נפץ בבניין רב קומות במרכז הארץ

עריכה: אביעד בללי

אחד המחבלים שלפי החשד היה מעורב בפיגוע ליד חוות גלעד בשבוע שעבר היה מעורב אמש (רביעי) בחילופי האש כוחות הביטחון בג'נין – כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. המחבל הוא אחמד ג'ראר, בן 22, בנו של נאסר ג'ראר, בעבר מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס גדודי עז א-דין אל-קאסם שחוסל בג'נין בשנת 2002. אחמד ג'ראר כתב לפני כארבע שנים בפייסבוק, "סלחי לי אמי, אני רוצה להיות שהיד".

אביו עמד בראש חוליה שפעלה באזור ג'נין ותכננה פיגוע התאבדות כפול בבית החולים שיבא שבתל השומר וכן פיצוץ משאית ובה מאות קילוגרמים של חומר נפץ בבניין רב קומות במרכז הארץ. הפיגועים לא יצאו לפועל וחברי החוליה נלכדו. ב-2002 הם הועמדו לדין.

עוד בוואלה! NEWS:
עימות במחנה הפליטים בג'נין; הפלסטינים: שני הרוגים מאש צה"ל
נחתם הסכם בין חברת החשמל לרשות להגדלת אספקת הזרם לג'נין
"ההלם הוריד להם את הראש": השיריונר שסייע בכיבוש ג'נין

אחמד ג'ראר, אחד המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע בחוות גלעד וחוסל במבצע של כוחות הביטחון בג'נין. צילום מסך
המחבל אחמד ג'ראר/צילום מסך

אחד מחברי החוליה היה מוחמד ג'ראר ממחנה הפליטים ג'נין, שהצטרף לארגון לאחר שתכנן פעמיים לדקור יהודים בתחומי הקו הירוק, אך חזר בו, מכיוון שנתקל בקשיים ביישום תכניתו. את עיקר המאמצים מיקדה החוליה של ג'ראר בפיגועי התאבדות בישראל.

נאסר ומוחמד גייסו שני מחבלים מתאבדים לפיגוע כפול, שבו תכננו לפוצץ את עצמם בזה אחר זה, שאמור היה להתחיל בבית החולים שיבא. השניים התכוונו להסתנן לישראל בתחפושת של אנשי דת דרוזים, אב ובנו. הם צילמו "צוואה" בווידיאו, שנאמר בה כי הפיגוע הוא נקמה על ה"טבח" שביצעה ישראל במחנה הפליטים ג'נין.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
נאסר ג'ראר, בעבר מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס שחוסל בג'נין בשנת 2002. צילום מסך
נהרג מאש אנשי ימ"מ ב-2002. נאסר ג'ראר/צילום מסך

על פי כתב אישום שהוגש נגדם בספטמבר 2002, השניים צוידו בחגורות נפץ במסגד בג'נין והובאו על ידי רופא מקומי לכפר בקעה א-שרקייה בקו התפר, אך שבו על עקבותיהם לאחר שהבחינו בהיערכות גדולה של צה"ל. מאוחר יותר שונתה התכנית ונאסר החליט שהפיגוע ייעשה במקום הומה אדם, בחדרה או בנתניה. החוליה תכננה להפיל בניין רב קומות במרכז הארץ ולשם כך הכין מוחמד ארבע חביות מלאות בחומר נפץ. הכוונה הייתה להבריחן במשאית.

שני המחבלים, הרופא שהסיעם וה"מהנדס" מוחמד ג'ראר נעצרו ב-23 ביוני, עוד בטרם הספיקו להוציא לפועל את תכניתם. ראש החוליה, נסאר ג'ראר, נהרג באוגוסט 2002 מאש אנשי ימ"מ בכפר טובאס בצפון הבקעה.

התקלות בג'נין
אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בחוות גלעד נהרג במהלך חילופי אש עם כוחות מיוחדים של צה"ל. אתר רשמי
פעילות כוחות הביטחון בג'נין, אמש/אתר רשמי

במהלך הפעילות הלילה בג'נין נעצרו שני חשודים נוספים במעורבות בפיגוע בחוות גלעד. במקביל לפעילות פרצו הפרות סדר במחנה הפליטים ג'נין. כוחות צה"ל ומג"ב פעלו במקום.

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי כוחות הביטחון פוצצו בית שבו התבצרו המחבלים, ודחפור הרס את המבנה לאחר הפיצוץ. גורמים פלסטינים דיווחו על פצועים במקום וכי צה"ל הכניס כוחות ביטחון רבים נוספים לעיר ועשרות כלי רכב, לאזור ההיתקלות. עוד דווח כי כוחות צה"ל פשטו על תחנת דלק ברחוב חיפה בעיר והחרימו מצלמות אבטחה ועל כלי טיס בשמי העיר.

(עדכון ראשון: 3:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully