וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם בין חברת החשמל לרשות להגדלת אספקת הזרם לג'נין

10.7.2017 / 11:01

על פי ההסכם, תופעל תחנת משנה חדשה שתגביר את אספקת החשמל בשלב ראשון בכ-60 מגה וולט אמפר לאזור צפון השומרון. היום נערך טקס חתימה במעמד ראש הממשלה הפלסטיני ושר האנרגיה שטייניץ. עלות הפרויקט מוערכת בכ-50 מיליון שקלים

צילום: אבי כהן

הסכם מסחרי ראשון נחתם היום (שני) בין חברת חשמל לרשות הפלסטינית להגדלת אספקת החשמל באזור ג'נין. על פי ההסכם, תופעל תחנת משנה (תחמ"ש) חדשה שתגביר את אספקת החשמל בשלב ראשון בכ-60 מגה וולט אמפר לאזור צפון השומרון. זאת, כדי לייצר מענה לתושבי האזור, לאחר שנים שבהן נרשם מחסור בחשמל לנוכח הגידול בביקושים ולאחר שהמערכות הקיימות כבר הגיעו למיצוי ולא יכלו לספק להם חשמל יותר. עלות הפרויקט מוערכת ב-12.5 מיליון אירו (כ-50 מיליון שקלים).

טקס החתימה התקיים במעמד ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה, שר האנרגיה יובל שטייניץ, יו"ר חברת חשמל, אלוף במיל' יפתח רון-טל, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי. ההסכם גובש על ידי צוות בין-משרדי שכולל את נציגי חברת החשמל, היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים ורשות החשמל אל מול נציגי משרד האנרגיה הפלסטיני.

לקריאה נוספת:
תחנת כוח מצרית לעזה: ההצעה המהפכנית שמערערת את פתח וחמאס
שבוע לאחר החלטת הקבינט: החלה הגבלת אספקת החשמל לעזה
ברקע אישור ההקלות לפלסטינים: כחלון וחמדאללה נועדו ברמאללה

טקס חתימה על הסכם אספקת חשמל בין ישראל לרשות הפלסטינית, 10 ביולי 2017. יוסי וויס, חברת החשמל, חברת חשמל
שטייניץ לצד חמדאללה, היום/חברת חשמל, יוסי וויס, חברת החשמל

בספטמבר האחרון חתמו שר האוצר משה כחלון ומתאם הפעולות הממשלה בשטחים יחד עם השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית על הסכם עקרונות במטרה להבטיח את תשלום חובות הרשות הפלסטינית לחברת חשמל. הסכם העקרונות הסדיר את תשלום חובות העבר בגין צריכת חשמל של הרשות וחברת החשמל מחוז ירושלים, והגדיר את התנאים לאספקת החשמל בשטחי הרשות ומונע צבירת חובות עתידיים.

ההסכם שנחתם היום יאפשר להגדיל את אספקת החשמל ולהבטיח אספקה סדירה של חשמל כדי לעמוד בביקושים הגדלים ולמנוע מצוקת חשמל. על פי ההסכם, תחנת המשנה בג'נין תספק החל מחשמולה ביומיים הקרובים 60 מגה וואט אמפר באופן מיידי לכל האזור הצפוני של אזור יהודה ושומרון (ג'נין, קבטיה וטובאס). בעתיד, לתחנה תהיה יכולת לספק עד 135 מגה וואט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טקס חתימה על הסכם אספקת חשמל בין ישראל לרשות הפלסטינית, 10 ביולי 2017. יוסי וויס, חברת החשמל, חברת חשמל
חותמים על ההסכם/חברת חשמל, יוסי וויס, חברת החשמל

לפני כחודש התכנסה מליאת רשות החשמל בראשות ד"ר אסף אילת ואישרה את תנאי התעריף ובכך נסללה הדרך למימוש ההסכם לאספקת חשמל סדירה לרשות הפלסטינית בקיץ הקרוב. תחנת המשנה היא אחת מארבע התחנות שבבעלות הרשות הפלסטינית שנבנות בימים אלה בסיוע בנק ההשקעות האירופאי (EIB).

טקס חתימה על הסכם אספקת חשמל בין ישראל לרשות הפלסטינית, 10 ביולי 2017. יוסי וויס, חברת החשמל, חברת חשמל
הסכם ראשון/חברת חשמל, יוסי וויס, חברת החשמל

"מדובר בהסכם חדשני, הכולל בפעם הראשונה ערבויות להבטחת תשלומים הפלסטינים לישראל", אמר שר האנרגיה. "ההסכם מדגיש את מחויבותנו להמשך תיאום הפעילות האזרחית מול תושבי הרשות הפלסטינית – מתוך הבנה כי מדובר באינטרס ישראלי". שטייניץ הודה לצוות הישראלי "שעשה לילות כימים כדי להביא להסכם חשוב זה".

יו"ר חברת החשמל הוסיף כי "הסכם זה מהווה אבן דרך משמעותית לקראת הסכם כולל למכירת אנרגיה מחברת החשמל לרשות". אלוף מרדכי ציין כי "היום אנו חותמים על ההסכם החמישי בשלוש השנים האחרונות. קיום דיאלוג ישיר עם הפלסטינים מוביל להישגים ולהסכמים חשובים. התיאום והקישור האזרחי והביטחוני מהווים נדבך משמעותי ליציבות הביטחונית באזור יהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully