וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלמה נהרגה בדרך לעבודה במרכז שיקום, והותירה שלושה ילדים קטנים

18.1.2018 / 9:06

תושבת מושב שרונה שבגליל התחתון עשתה את דרכה למרכז השיקומי בהרדוף שבו עבדה, לאחר שפיזרה את שלושת ילדיה בגנים. כלי רכבה התנגש חזיתית בניידת משטרה בכביש 767 ליד כפר כמא, והיא נהרגה במקום. הכביש שכבר גבה קורבנות רבים, לא הורחב במשך עשרות שנים

עלמה לרנר, נהרגה בתאונת דרכים בצפון, 17 בינואר 2018. באדיבות המשפחה
לרנר ובני משפחתה/באדיבות המשפחה

לפני כחודש התקשרה עלמה לרנר אל בעלה גלעד, נסערת ובוכה. "היא סיפרה לי שמשאית פול-טריילר עקפה על פס הפרדה לבן והגיחה מולה", שחזר גלעד את השיחה. "בשנייה האחרונה היא חמקה מהתנגשות חזיתית. היא רעדה והייתה מבוהלת". אתמול (רביעי) המזל לא שיחק לעלמה בשנית. באותו מקום בדיוק, בכביש מספר 767 שבין כפר תבור ליבנאל, היא נפצעה בהתנגשות חזיתית עם ניידת משטרה ונהרגה במקום.

אבל כבד שורר במושב שרונה בו חיה עם משפחתה ובקיבוץ הרדוף בו עבדה, לקראת מסע הלווייתה של בבית העלמין במושב. בשרונה וביישובי האזור מפנים היום כעס גדול כלפי הרשויות נוכח הזנחה רבת שנים של הכביש.

עלמה לרנר, בת 36, נולדה וגדלה בתל אביב. לפני 10 שנים הכירה את גלעד, חקלאי, דור שלישי בשרונה, נכד למייסדי המושב שקם במסגרת מבצע "חומה ומגדל". "עלמה הגיעה לבקר חברים שגרו במושב ודרכם הכרנו", סיפר גלעד, בן 34. השניים הפכו לזוג ועלמה התאהבה מהר מאד בחיי המושב ונקשרה למקום. "היא ישר הרגישה שזה ביתה. אהבה את הנופים, את הירוק, את טיולי הסוסים והג'יפים. הפכה ממש מושבניקית בנשמה. אהבה את הרוגע והשקט, על פני החיים בתל אביב", סיפר. לבני הזוג נולדו שלושה ילדים - נועם בן ה-7, אביב בן ה-4 וליהי בת 8 חודשים.


עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ מכחיש את דברי נתניהו: השגרירות לא תעבור השנה לירושלים
אחד מרוצחי הרב שבח – בנו של בכיר חמאס שחוסל ב-2002
דיוק ותמרון מרביים: הטיל הישראלי שהפך ללהיט בעולם - ומושך את ההודים

תאונה בין ניידת משטרה ומכונית פרטית סמוך לכפר כמא. 17 בינואר 2018. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
כלי הרכב שבו נהגה לרנר, אתמול/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

עלמה, מעצבת אופנה במקצועה, עסקה בעיקר בעיצוב שמלות כלה. לפני שנתיים החלה לרכז סדנת טקסטיל ב"מרכז חירם" שבקיבוץ הרדוף, מרכז שיקומי לאנשים במהלך ואחרי משבר נפשי. "מרכז חירם היה עבורה אהבה גדולה", סיפר גלעד. "זה הפך עבורה כמו עוד משפחה. מקום עם הרבה סיפוק ותחושת שליחות, עם צוות עובדים מאד איכותי".

בשנה האחרונה בנו את ביתם במושב, מדובר היה בפרויקט משותף שהעסיק אותם מאוד. "עלמה עיצבה את הבית לפרטי פרטים ושמה דגש על כל דבר. היה לה חשוב מאד שיהיה לנו בית חם והיא שמה דגש על הכנסת אורחים, לכן גם הקפידה שדלת הכניסה תהיה גדולה, כסמל להכנסת אורחים", סיפר גלעד. חברותיה אמרו כי היא הפכה לדמות מרכזית ואהובה בקהילה. בין השאר פעלה לייסד מפגש אימהות צעירות. "החיים בשרונה הקסימו אותה", סיפרו החברות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

האוכלוסיה גדלה, הכביש לא הורחב

הקושי בעבודתה היה המרחק – נסיעה שאורכת שעה לכל כיוון, בעיה מוכרת בפריפריה. חלק משמעותי מהדרך עובר בכבישים מסוכנים - 65 ו-767. בעלה סיפר כי נושא הבטיחות היה ערך משמעותי אצלה והיא הקפידה מאוד על בטיחות בנהיגה. כביש 767 שבין כפר תבור לכנרת הוא כביש צר, ללא הפרדה בין הנתיבים, ללא שוליים וברובו עם קן הפרדה רציף. קטעים רבים של הכביש מטולאים בתיקוני אספלט ובחלקים רבים גדר בטיחות צמודה לשולי הכביש. לאורך הכביש כניסות רבות לישובים ושדות.

במשך עשרות שנים לא בוצע כל שינוי בכביש, למרות שהישובים לאורכו גדלו ונפח התנועה גדל מאוד. לפני 13 שנה נהרגו במקום בו נהרגה עלמה שלוש נשים צעירות מכפר כמא, בהן נילי נאתכו, שחקנית נבחרת ישראל בכדורסל. תושבי האזור מתריעים במשך שנים ארוכות על הסכנות האורבות בכביש.

גלעד סיפר כי עבד ברפת כששמע את האמבולנסים בדרכם לתאונה. ביחד עם אביו החל לנסוע דרך השדות והגיע למקום. בדרך כבר היתה לי הרגשה רעה. כשהגעתי, המקום נראה כמו זירת פיגוע. היונדאי של עלמה היתה מעוכה ואז קלטתי שעלמה מוטלת לצד הכביש". מרחק עשרות מטרים משם ישב הבן נועם באוטובוס, בדרכו לבית הספר כדורי. גלעד ניגש אליו ולקח אותו איתו, כדי להרחיק אותו ממראות הזוועה.

"עלמה לימדה אותי לראות את היופי בחיים, לראות תמיד את חצי הכוס המלאה. היא ראתה בכל אדם את הטוב שבו", סיפר גלעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully