וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידיו של נבנהויז הופתעו: "מתברר שהמנצח הנערץ הוא מפלצת"

18.1.2018 / 11:31

לאחר שדווח כי המרצה הפסיק את עבודתו בטכניון לאור טענות על הטרדות מיניות, נשיא המוסד אמר כי "הפרסומים על המורה המצטיין נפלו כרעם ביום בהיר". זמר שהשתתף במחנה עם נבנהויז הודה כי שמע "על משפטים לא ראויים שאמר לנערים, אך לא מעבר לכך"

מנחם נבנהויז. --, מערכת וואלה! NEWS
"נחשב למורה מצטיין". נבנהויז/מערכת וואלה! NEWS, --

המנצח מנחם נבנהויז יצא אתמול (שלישי) לחופשה בלתי מוגבלת מתפקידו במחלקה למוזיקה בטכניון ובתזמורת, בעקבות שורת עדויות על הטרדות מיניות שחשף העיתונאי אסף הראל במונולוג שנשא באתר "הארץ" ופורסם שלשום. נבנהויז הועסק כמורה נלווה במחלקה ללימודים הומניסטיים ואמנויות וכמנצח התזמורת זה 15 שנה.

"הפרסומים נפלו עלינו כרעם ביום בהיר", אמר לוואלה! NEWS, נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא. "הוא נחשב למורה מצטיין, ניצח על תזמורת הטכניון, ובמשך כל תקופת העסקתו לא התקבלה כל תלונה בעניינו". הוא הוסיף כי נבנהויז התקבל לעבודה בטכניון על סמך המלצות ואמר, "לצערי, איש מהגורמים הרלוונטיים לא טרח לעדכן אותנו על אודות התלונות שהוגשו נגדו בעבר".

"אנחנו עורכים עכשיו בדיקה מעמיקה", הוסיף פרופ' לביא, "פנינו בין היתר לסטודנטים ולנגנים בתזמורת כדי לשמוע מהם אם היו אירועים של הטרדה או תקיפה מינית בתקופת העסקתו בטכניון". הוא אמר כי "התהליך בעיצומו" והבטיח: "נדווח כשיושלם". לביא ביקש להדגיש כי "הטכניון משקיע משאבים ומאמצים רבים כדי להבטיח סביבת עבודה ולימודים המכבדת כל אישה ואיש בקמפוס, ופועל באופן שוטף ועקבי למניעת הטרדות מיניות ולטיפוח תרבות מכבדת".

פרץ לביא. מגד גוזני
"איש מהגורמים הרלוונטיים לא טרח לעדכן אותנו". פרופ' לביא/מגד גוזני

"נשמטה לי הלסת", אמר בשיחה מברלין הזמר הקלאסי אסף לויטין בן ה-45 שכנער השתתף במחנות קיץ, בהם היה נבנהויז מנצח נערץ. "לפני כמה שנים, שרתי עם תזמורת הטכניון בניצוחו", הוא משחזר, "הקסם הנצחי לא פג. אני גם זוכר היטב את מחיאות הכפיים הקצובות ושאגות ההערצה שליוו אותו כשעלה על הבמה. גם כמנצח, הוא היה מלווה רגיש ומדוייק". לויטין הוסיף כי נהנבויז היה "המורה הכי 'קול' בכל המחנה".

"יצא לי להכיר את מנחם נבנהויז. לא 'להכיר' כמו שמתברר עכשיו, לשמחתי, אבל הייתי במחנות קיץבתור נער, שבהם הוא היה מנצח נערץ, מורה רב ידע וקסם, איש מלא חוש הומור והמורה הכי 'קול' בכל המחנה".

"כולם רצו להיות חברים שלו. אם זרקת איזה משפט שנון, היית מסתכל לראות אם גם אותו זה הצחיק, כי זה היה עושה לך את היום לדעת שכן. ובתור נערים ונערות מלאי אמביציות, יכולנו לדבר עם מנחם על כל סוג של מוזיקה, מבאך ועד צ'יק קוריאה: הוא הכיר הכל, והוא באמת הבין, והתשוקה שלו למוזיקה היתה פשוט מדבקת".

"פה ושם, שמעתי מקולגות על משפטים לא ראויים שאמר לנערים בתזמורת. לא יותר מזה. תמיד היה מדובר באמירות שהן איכשהו לא במקום. ראיתי את המונולוג של אסף הראל, שגם אותו הכרתי באופן מאוד שטחי באותן שנים, ודמי קופא בעורקים. מתברר שהאיש הנערץ הזה הוא מפלצת".

גם את הסטודנטים הלומדים היום בטכניון תפסו הגילויים בהפתעה. בשיח המתנהל בקבוצת סטודטים בפייסבוק, אף אחד לא כתב או שיתף חוויה אישית דומה למה שתואר במונולוג המדובר, ובסך הכל חזרו הסטודנטים המשתתפים בשיח על הדימוי החיובי לו זכה אצלם נבנהויז בטכניון. נבנהויז זכה להכרה כ"מרצה מצטיין", כמה פעמים, הוקרה המוענקת על ידי הסטודנטים עצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully