וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק פייסבוק: גם נציגת גוגל משתתפת בכנס לצד פעילי BDS בגדה

17.1.2018 / 17:57

כפי שנחשף בוואלה! NEWS, בכנס המתקיים מצפון לירושלים נוכחים, מלבד נציגת ענקית האינטרנט, גם נציגת פייסבוק ובכירים בארגוני BDS וארגונים הפועלים נגד ישראל. ארדן: "החברות נוהגות בצביעות ומסייעות להסתה"

מפגינים מחזיקים שלט הקורא להחרים את ישראל, מרסיי, יולי 2014. AP
הפגנת BDS בצרפת/AP

לא רק פייסבוק: גם נציגה רשמית של גוגל צפויה להשתתף בכנס אקטיביזם דיגיטלי פלסטיני, לצד בכירים בארגוני BDS וארגוני זכויות אדם פלסטיניים שפועלים נגד ישראל בשנים האחרונות בזירת החרם והלוחמה המשפטית. כפי שנחשף בוואלה! NEWS, בכנס, שמתקיים היום (רביעי) באל-בירה שמצפון לירושלים, משתתפים בכירים בארגונים אל-חאק, אל-דמיר, אמנסטי אינטרנשיונל, אוקספם ו-Human Rights Watch – שקראו בשנים האחרונות לחרם כלכלי על ישראל, פעלו להוצאת צווי מעצר של קצינים ובכירים ישראלים בחו"ל, והובילו מהלכים להעמדת ישראל לדין בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג על פשעי מלחמה.

לצד הארגונים יופיעו מומחים בתחום המדיה הדיגיטלית – ובהם תאוואב שיבלי, מומחית מדיניות יו-טיוב בגוגל. לפי הלו"ז של הכנס, שיבלי צפויה להרצות על "החשיבות של קונטקסט בתיעוד אלימות וסכסוך".

הכנס, שמאורגן על ידי מרכז ערבי-פלסטיני לפיתוח הרשת החברתית בשם "חמלה", נועד לשפר את השימוש הפלסטיני בכלים דיגיטליים ולדון ב"הפרות ישראליות של זכויות אדם דיגיטליות של פלסטינים". הוא כולל גם סדנאות בנושאים כמו שימוש נכון בטלפונים סלולריים לצילום עדויות, שימוש יעיל בווידאו-בלוג וקמפיינים למימון המונים.

עוד בוואלה! NEWS
הפרקליטות לבית הדין: רק שרה נתניהו אחראית להעסקת שירה רבן
חבריו של ליאל שנהרג בתאונה כואבים: "נער נדיר עם חיוך כובש"
המתקפה החריפה של הרב מש"ס נגד ח"כ גליק: "יש לו דת עקומה"

הפגנה נגד ישראל בכיכר העיר קרדיף. אורן יוסיפוביץ, מערכת וואלה!
הפגנה הקוראת לחרם על ישראל בבריטניה/מערכת וואלה!, אורן יוסיפוביץ

לצד פעילים פרו-פלסטיניים, בכנס משתתפים מומחי מדיה דיגיטלית. אתמול נחשפה בוואלה! NEWS השתתפותה של אייבין קלהר, מנהלת מדיניות מוצר בחברת פייסבוק. בין היתר, כאמור, דוברים מארגון אל-דמיר, שתומך באסירים ביטחוניים פלסטיניים ומאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה, וארגון אל-חאק - המוביל מאבקי לוחמה משפטית ופניות נגד ישראל לבית הדין הבינלאומי בהאג ופעל להוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים בחו"ל.

מיוטיוב נמסר בתגובה כי "יוטיוב היא המקום שבו אנשים מרחבי העולם משתפים את הסיפורים שלהם, החל באומנים ופעילים וכלה במורים ותלמידים. מדובר בפלטפורמה גלובלית חשובה לחדשות ולמידע, עם הנחיות לקהילה שמייצגות את הכללים המקובלים שחלים על כולם. אנחנו מקווים לחנך לשימוש נכון בפלטפורמה כמה שיותר אנשים לא משנה מי הם או היכן הם חיים בעולם".

בלו"ז המעודכן של הכנס, שהופץ השבוע והגיע לידי וואלה! NEWS, עולה כי בכנס המשתתפים ידונו גם באפליקציות ומשחקים ספציפיים כמקרי מבחן. כך, לדוגמה, המשחק "לילה וצללי המלחמה", Laila and the shadows of war - אפליקציה שמציעה למשתמשים להיכנס לנעליה של ילדה פלסטינית במבצע "צוק איתן" תוך אזכור אירועים שעליהם זכתה ישראל לגינויים במהלך המבצע. השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן פנה בעבר לגוגל ולאפל הדרישה להסיר את המשחק בטענה שהוא "שקרי ומכפיש".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הסרטון שהפיץ "חמלה" על הכפר אום אל-חיראן:

עוד אפליקציה שתשמש מקרה מבחן בכנס היא אפליקציה בריטית בשם "עדות ראיה לזוועות" - Eye witness to atrocities - שמאפשרת להצפין תמונות סרטונים ולהקליט קבצי אודיו באופן המקשה על בדיקות של גורמי ביטחון, ונועדה לאפשר לפעילי זכויות אדם לתעד ולאכסן חומרים שיוכלו להציג אחר כך בבתי המשפט.

מארגני הכנס, מרכז "חמלה" שיושב בחיפה, שמטרתו, לפי האתר שלו, "לאפשר לחברה האזרחית הערבית והפלסטינית להשתמש בצורה יעילה בכלים דיגיטליים דרך התמקצעות, הגנה על זכויות דיגיטליות ובניה של קמפיינים משמעותיים ברשתות החברתיות", העלה גם הוא בחודשים האחרונים קמפיינים דיגיטליים נגד ישראל, בין היתר סרטון בנושא הכפר הבדואי אום אל-חיראן שבו ישראל מואשמת באפרטהייד ונטען כי היא מתייחסת לכלבים יותר טוב מבדואים.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן במהלך שדולה אלימות נגד רופאים בכנסת, ירושלים 14 בנובמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
משרדו משתף פעולה עם ארגונים יהודיים ופרו-ישראליים למאבק בחרם. ארדן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

הזירה הדיגיטלית היא אחת מהזירות המרכזיות של המאבק הישראלי בתנועות החרם והדה-לגיטימציה בשנים האחרונות. במשרד לנושאים אסטרטגיים, בראשות השר גלעד ארדן, מתייחסים לנושא כ"מלחמה תודעתית", ומשקיעים משאבים רבים בפעילויות דיגיטליות ולהפצת המסרים של ישראל במרחב הווירטואלי. בשנה שעברה המשרד השיק את האתר IL4, שכולל שיתוף פעולה עם עשרות ארגונים יהודיים ופרו-ישראליים בעולם, ומטרתו לספק כלים, מסרים וערכות הסברה למאבק בפעילי חרם ודה-לגיטימציה ברשת.

לאחרונה המשרד הקים גוף ממשלתי חיצוני – חברה פרטית לתועלת הציבור שממומנת על ידי הממשלה ועל ידי פילנתרופים יהודים – שמטרתה להגביר את הפעילות הפרו-ישראלית נגד תנועת החרם, בין היתר ברשתות החברתיות וקמפיינים ברשת. הממשלה צפויה להעביר 128 מיליון שקלים לטובת הקמת החברה, וארגונים יהודיים יעבירו עוד 128 מיליון שקלים.

"פיייסבוק וגוגל נוהגות בצביעות והשתתפותן בכנס הפלסטיני מהווה סיוע בפועל לארגוני החרם וההסתה", מסר ארדן. "חברות האינטרנט שוב מוכיחות שהן מעדיפות את בצע הכסף על פני קביעת קווים אדומים מוסריים והן בפועל מסייעות לארגונים שעושים דה-לגיטימציה לקיומה של ישראל באמצעות הפלטפורמות החברתיות שלהן. המציאות הזו הזויה ויש לקדם במהירות את החוק שיזמתי, שיחייב את החברות לשאת באחריות על המסרים המסיתים שמופצים על גבי הפלטפורמות שלהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully