וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בחיל האוויר: לראשונה אישה מונתה לפקד על טייסת תעופה

16.1.2018 / 19:58

רב-סרן ט', בת 35 וטייסת תובלה בהכשרתה, תועלה לדרגת סגן אלוף ותהיה האישה הראשונה בתפקיד ובדרגה זו בחיל האוויר. כמו כן, מפקד חיל האוויר מינה את רב-סרן מ', בקרית טיסה במקצועה, לפקד על יחידת השליטה במטה המבצעי

ט', מפקדת טייסת התעופה הראשונה, 16 בינואר 2018. דובר צה"ל
מפקדת הטייסת/דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מינה היום (שלישי) את רב-סרן ט', טייסת תובלה בהכשרתה, לתפקיד מפקדת טייסת תעופה. משמעות הדבר היא שט' תועלה לדרגת סגן אלוף ותהיה האישה הראשונה בתפקיד ובדרגה הזו בחיל האוויר. ט' בת 35, מתגוררת במרכז עם בן זוגה ושני ילדיה, שירתה בטייסת תובלה 135 וסיימה את קורס הטיס מספר 154.

כמו כן, מינה מפקד חיל האוויר את רב-סרן מ', בקרית טיסה במקצועה, לפקד על יחידת השליטה במטה המבצעי ותועלה לדרגת סגן-אלוף. בכך, היא תהיה הבקרית הראשונה אשר תועלה לדרגה זו.

עם סיום קורס הטיס האחרון בדצמבר 2017, אמר ראש להק כוח אדם בחיל, תא"ל נתן ישראלי, כי חיל האוויר קורא ליותר נשים להצטרף לקורס הטיס היוקרתי ומתחייב לאתר לנושרות מבית הספר לטיסה תפקידים מאתגרים. לדבריו, בתקופה האחרונה סוכמה "רשת ביטחון" לנשים שנופלות מקורס הטיס. "נשריין להן מקומות ביחידות מודיעיניות ומבצעיות של החיל. הגברים שנופלים מהקורס עוברים בדרך כלל לתפקידים ביחידות השדה".

"לנשים לפעמים נשארת יתרת שירות קצרה יחסית ורוצים להבטיח שיגיעו למקומות שממצים את האיכות שלהן ומפיגים את החשש מהנפילה מקורס הטיס".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
29 חשודים ועוקץ של מיליארד: נחשף ארגון פשיעה כלכלי חובק עולם
מכונית התנגשה בגמל בדרום; בן 13 נהרג, אמו נפצעה באורח קשה
שכני בית הזוועות בקליפורניה: "הילדים היו חיוורים ומסריחים"

מסדר כנפיים, סיום קורס טיס 175, בסיס חצרים  27 בדצמבר 2017. לירן מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
סיום קורס טייס/מערכת וואלה! NEWS, לירן מולדובן

עוד אמר תת-אלוף ישראלי שעל חלקו בחילוץ בעומק קיבל צל"ש אלוף, "לטיסה קרבית אין עניין מגדרי. בחיל האוויר פועלים להגדיל את כמות הנשים כצורך מבצעי. ניתן לראות המשך מגמה של קידום נשים בתפקידים בכירים. כמובן שלא מקדמים על בסיס מגדרי, אלא את הטובים ביותר, אבל רואים תהליך של השתלבות נשים בתפקידים בכירים".

לוחמות האוויר התקדמו עד כה לתפקידים בכירים, בהם סגנית מפקד טייסת קרב וסגנית בטייסת תובלה ובטייסת כלי טיס בלתי מאוישים. עוד ציין תת-אלוף ישראלי, כי החיל פועל לקדם את הטובות ביותר לתפקידי מפתח והדגיש כי קצינת הרפואה הראשית של חיל האוויר היא אלוף-משנה ד"ר יפעת ארליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully