וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה שיש על הגב - זה מה שיש": הצנחנים תרגלו לחימה רחוקה מהגבול

13.1.2018 / 17:37

הליכה של עשרות קילומטרים, לילות לבנים בקור העז ונתק לוגיסטי מוחלט - זה מה שחוו חיילי וקציני גדוד 101 בתרגיל שנערך בשבועות האחרונים. בתפקיד שטח האויב: הגליל העליון. "המטרה היא שהלוחמים ילמדו להסתדר לבד לאורך זמן"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

גדוד 101 מחטיבת הצנחנים, בפיקודו של אלוף-משנה יקי דולף, תרגל בשבועות האחרונים מתאר מלחמה צפוני המדמה מרחק גדול במיוחד מגבול ישראל. האימונים כללו המראה מבסיסי צה"ל ונחיתה במרחב הגליל העליון, שדימה שטח אויב. המח"ט החליט לאתגר את מפקדי המחלקות ולהנחות את הטייסים לנחות בנקודות שונות בשטח, בניגוד לתכנית. כמה מחלקות נחתו כעשרה קילומטרים מהתכנון המקורי, ונדרשו לחבור אל שאר הכוחות בהתאם ללוחות הזמנים.

"ברגע שכל הגדוד הגיע לשטח הכינוס, יצאנו להתקפה על הכפר מרר – כפר אמתי, ולא מתקן לוחמה בשטח בנוי. כל זה קורה בנתק לוגיסטי מוחלט", סיפר מפקד גדוד 101, סגן אלוף אלעד שושן. "הם היו צריכים להסתדר עם התחמושת והמזון שהביאו על הגב. חלק מהמטרה היא לאמן אותם בעומק שטח אויב בנתק מוחלט", הוסיף. "שום ג'יפ לא נכנס במהלך התרגיל לשטח, למעט אספקה בהיטס שגם אותה תרגלנו. מה שיש על הגב זה מה שיש. אם מצאת בשטח מים ומזון זה משהו אחר. הפעלנו מכשיר לטיהור מים, והפצנו כדורי כלור. המטרה הייתה שהמפקדים והלוחמים ילמדו להסתדר לבד לאורך זמן".

עוד בוואלה! NEWS:
בצל החשש ממהומות בתפילות: בצה"ל מנהלים מצוד מתוח אחרי המחבל
להכיר את חמאס מבטן האדמה: לוחמי המנהרות שימנעו את החטיפה הבאה בעזה
בהסוואה: האם אלו יהיו מדי הב' החדשים של הלוחמים?

תרגיל של גדוד 101 של חטיבת הצנחנים, ינואר 2018. דובר צה"ל
"מפקדי המחלקות יצטרכו לקבל החלטות לבד ברגע האמת". התרגיל הגדודי/דובר צה"ל

רוב כובד המשקל בתרגיל הונח על כתפי מפקדי הפלוגות ומפקדי המחלקות, שנדרשו לתכנן משימות ולזהות את ההזדמנויות שיש להם בשטח. "הם צריכים לדעת כל הזמן לחלק סיכונים", הסביר סא"ל שושן, והוסיף: "זה מתחיל מהדברים הקטנים. כבר בהתחלה הם הבינו שמה שיש להם על הגב זה מה שיהיה בקרב. מפקדי המחלקות מבינים שלא יהיה לידם בכל זמן נתון מג"ד או מ"פ, ושהם יצטרכו לקבל החלטות לבד, ליזום ולאלתר. תהיה להם יכולת עצמאית ואמצעי קשר כמעט מכל מקום, אבל בסוף הם יצטרכו לפעול לבד".

האימון לא כלל הפעלה של טנקים בגלל המרחק מהגבול, אך תורגלה הפעלת מטוסי ומסוקי קרב כדי לתרגל תקיפת מטרות ומזל"ט מסוג רוכב שמיים כדי לתרגל איסוף מודיעין. כמו כן בוצעו משימות עם לוחמי יחידת עוקץ וחיל ההנדסה הקרבית.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תרגיל של גדוד 101 של חטיבת הצנחנים, ינואר 2018. דובר צה"ל
"היו לא מעט לילות לבנים בקור של ארבע מעלות". התרגיל הגדודי/דובר צה"ל

מפקד גדוד 101 הסביר כי במהלך כל האימון צעדו לוחמי הגדוד לאורך עשרות קילומטרים. "היו לא מעט לילות לבנים, בתנאי מזג אוויר לא פשוטים שכללו קור של ארבע מעלות בלילה. תורגלו חוליות רפואיות בשטח, תרגול חלקי של בית חולים שדה והפעלת מנחת מסוקים לפינוי פצועים", סיפר.
הגדוד שדרג את הקטלניות של הפלוגות באמצעות טילים, מרגמות, רובי צלפים בכלל הפלוגות ומקלעים. סא"ל שושן סיפר כי במקרים מסוימים תורגלו הלוחמים לקחת תחמושת ממחבלים, וכי נבחרו לוחמים מיומנים שקיבלו ערכות תיקון וחלקי חילוף לכלי הנשק.

"חטיפות? ניסו ולא הצליחו", אמר סא"ל שושן. "היה גם תרגול של טיפול במנהרות. באופן כללי התמודדנו באימון עם איום 360 מעלות של מחבלים. ניסינו להעביר את התחושה של הרגע שבו אתה מביט לאחור ואתה לא בהכרח רואה את הגבול הישראלי. זו תחושה העצמאות הכי חזקה שיש. יש לנו פוטנציאל גדול להיות חטיבת קומנדו. זו הייחודיות שלנו – לפעול בעומק", סיכם.

תרגיל של גדוד 101 של חטיבת הצנחנים, ינואר 2018. דובר צה"ל
התרגיל הגדודי של חטיבת הצנחנים, החודש/דובר צה"ל
תרגיל של גדוד 101 של חטיבת הצנחנים, ינואר 2018. דובר צה"ל
התרגיל הגדודי של חטיבת הצנחנים, החודש/דובר צה"ל
תרגיל של גדוד 101 של חטיבת הצנחנים, ינואר 2018. דובר צה"ל
התרגיל הגדודי של חטיבת הצנחנים, החודש/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully