וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי הציונית הדתית לבג"ץ: "הכותל אינו מקום למימוש אג'נדות"

11.1.2018 / 16:05

פרסום ראשון: הרבנים פנו במכתב לביהמ"ש לפני הדיון בעתירות על עתיד התפילה בכותל. "מקום תפילה אינו מקום של מחלוקת ואין לאפשר התנהגות שאינה הולמת את ההלכה", נכתב. בג"ץ יכריע בשאלת רחבת תפילה מעורבת ותפילת נשים עם ספרי תורה

צילום: מתוך ערוץ ה-youtube של התנועה הקונסרבטיבית

שלושה ימים לפני שבג"ץ ידון פעם נוספת בעתירות שהגישו הרפורמים, הקונסרבטיבים והאורתודוקסים בקרב על הכותל המערבי, מאה רבנים, בהם בכירים בציונות הדתית פנו לשופטים בדרישה שלא יתערב בנעשה במקומות הקדושים. במכתב שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS נכתב כי "מקום תפילה אינו מקום של מחלוקת ומימוש אג'נדות ומגמות שונות. ודאי לא שריד בית מקדשנו, הכותל המערבי".

על המכתב חתומים רבנים בכירים בציונות הדתית, בהם זקן הרבנים בציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, לשעבר רבה של קריית ארבע-חברון, הרב אליקים לבנון, רב המועצה האזורית שומרון, הרב שלמה אבינר, רבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו, מבכירי הזרם החרדי לאומי הרב צבי טאו, רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, הרב יהושע שפירא ורבנים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
"מודל חדש ומשותף": משבר הכותל יוביל להקמת איפא"ק הישראלי?
"איתור משרוקיות וצפצפות": מיליון שקל בשנה להגן על נשות הכותל
סנאטורים דמוקרטים במכתב חריג לנתניהו: "יישם את מתווה הכותל"

אווירת אנדרלמוסיה, מלווה בצווחות, שריקות והטרדות מצד נערות - בתפילת ראש חודש תמוז נשות הכותל 25 ביוני 2017. מיכל פתאל, מערכת וואלה! NEWS
תפילת נשות הכותל ברחבת הכותל/מערכת וואלה! NEWS, מיכל פתאל

פניית הרבנים מצורפת לעתירה נוספת שאותה הגישו עורכי הדין ד"ר הראל ארנון וצפנת נורדמן, שבה הם מבקשים לחזק את עמדת הרבנות הראשית לישראל לפיה הכותל המערבי הוא מקום תפילה קדוש שאין בסמכותו של בג"ץ להתערב בסדרי התפילה בו. "חרדת הקודש העצומה שחשים היהודים בכל הדורות כלפי שריד בית מקדשנו בוודאי מחייבת אותנו להמשיך ולנהוג במורא ובקדושה בכותל המערבי לכל ארכו, ועל פי פסיקת הרבנות הראשית לדורותיה", כותבים הרבנים. "אין לאפשר התנהגות של חולין, קל וחומר בזיון וקלות ראש חס וחלילה, והתנהגות שאינה הולמת את ההלכה ואת מסורת ישראל בכותל, ממנו לא זזה שכינה מעולם".

הרבנים מפנים אצבע מאשימה כלפי ארגון "נשות הכותל" והזרם הרפורמי והקונסרבטיבי בכך שמעוררים פרובוקציות בכותל המערבי: "פשוט וברור לכל בר דעת אשר יראת השם בליבו שמקום תפילה אינו מקום של מחלוקת ומימוש אג'נדות ומגמות שונות. ודאי לא שריד בית מקדשנו, הכותל המערבי, מקום התכנסותם של ישראל מדורי דורות לשפוך שיחם לפני השם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון, יושב ראש מרכז ישיבות בני עקיבא וחבר ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא. עומר מירון
מחותמי מכתב הרבנים לבג"ץ. הרב דרוקמן/עומר מירון

לסיום העתירה שאליה מצורפת חתימתם נכתב בשם הרבנים כי "יש לחזק ולעמוד על עמדת הרבנות הראשית לישראל, המייצגת את מסורת ישראל הנהוגה והמקובלת מדור דור, ומשמרת את החיוב ההלכתי המוחלט והחשוב הזה הבא לשמור על קדושת התפילה והמקום, ואיסור חמור הוא לסטות מן הנהוג בכל תפוצות ישראל מעולם".

הדיון שיתקיים ביום ראשון הוא סביב עתירות שהגישו הרפורמים, הקונסרבטיבים וארגון "נשות הכותל" המבקשות לאפשר הקמת רחבת תפילה שלישית שתפעל במתכונת שוויונית לנשים וגברים בכותל המערבי בירושלים. בחודש יוני אשתקד החליטה הממשלה להקפיא את "מתווה הכותל" ולא לקדם אותו בעקבות לחץ המפלגות החרדיות. לפי המתווה, המדינה הייתה אמורה להכשיר את הרחבה לתפילה משותפת מדרום לרחבה הקיימת. בחלק מהעתירות נתבקשו שופטי בג"ץ להכריע נגד הסדרי התפילה הקיימים בכותל, ובהם האיסור לנשים להתפלל עם ספרי תורה. מול עתירות אלה ישנן גם עתירות של גורמים אורתודוקסיים שמבקשים מבג"ץ שלא לדון בסוגיה בטענה כי זה לא בסמכותו.

הפגנה נגד נשים וארגוני רפורמים במהלך תפילת ראש חודש של נשות הכותל, הכותל המערבי. פברואר 2017. נועם מושקוביץ
נשות הכותל בתפילה/נועם מושקוביץ

המתווה ההיסטורי אושר בממשלה בינואר 2016, והפוליטיקאים החרדים היו שותפים בחשאיות לגיבוש חלק ממנו. עם זאת, לאחר אישורו, קמה נגדו ביקורת קשה בציבור החרדי, בטענה שההסכם מבטא הכרה מצד המדינה בזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים. בעקבות כך, ש"ס ויהדות התורה דרשו מנתניהו לבטל את המתווה, ואיימו עליו במשבר קואליציוני, והמתווה לא יושם מאז בפועל למשך שנה וחצי.

בקיץ שעבר, ימים אחדים לפני שהמדינה השיבה לבג"ץ על העתירות שהוגשו, החרדים פנו שוב עם דרישתם לנתניהו, וללא התראה מראש, נתניהו העלה להצבעה את ההצעה להקפיא את המתווה וזו אושרה. עם זאת, בהחלטת הממשלה נקבע כי שיפוץ הרחבה הדרומית יימשך לטובת הזרמים הלא אורתודוקסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully