וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איתור משרוקיות וצפצפות": מיליון שקל בשנה להגן על נשות הכותל

22.10.2017 / 14:36

בתגובת המדינה לעתירה נגד אזלת ידה בהגנה על תפילות שאינן אורתודוקסיות בכותל, נטען כי התקציב מושקע לצמצם את נקודות החיכוך ואת ההפרעות עם מפגינים חרדים ודתיים. למרות זאת, טוענות "נשות הכותל" כי המאבטחים מפריעים לתפילות

מערכת וואלה!

הקרן למורשת הכותל, עמותה ממשלתית האחראית על ניהול הכותל, משקיעה כמיליון שקל בשנה להיערכות נגד מחאות על תפילות של הזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים ו"נשות הכותל". לפי המדינה, מדובר בהיערכות שנועדה לצמצם למינימום את נקודות החיכוך ואת ההפרעות בכותל המערבי. בין היתר, נטען, "הושקעו מאמצים ניכרים באיתור ובתפיסה של משרוקיות וצפצפות" שמפעילים גורמים חרדים נגד התפילה הליברלית.

הנתון עולה מתשובה שנתנה המדינה בבג"ץ במסגרת עתירה שהגישו נשות הכותל בתקופה האחרונה נגד המשטרה ורב הכותל שמואל רבינוביץ' בטענה כי הם מגלים אוזלת יד במניעת הפרעות והטרדות מצד גורמים חרדים ודתיים לתפילה שהן מקיימות מדי ראש חודש. עו"ד אורלי ארז לחובסקי ועו"ד ריקי שפירא רוזנברג שייצגו את הארגון ציינו בעתירה כי אם השוטרים והסדרנים ימשיכו להתעלם מההפרעות, יינקטו נגדם צעדים משפטיים אישיים.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות זליגת ירי לרמת הגולן: צה"ל תקף עמדה של צבא אסד בסוריה
אזריה הגיש בקשת חנינה לריבלין: "מבקש חמלה, לא זכיתי למשפט צדק"
"רק רוצים שקט ושלום": בתל שבע חוששים מנקמת דם לאחר הרצח

אווירת אנדרלמוסיה, מלווה בצווחות, שריקות והטרדות מצד נערות - בתפילת ראש חודש תמוז נשות הכותל 25 ביוני 2017. מיכל פתאל, מערכת וואלה! NEWS
" נמשיך להתעקש על זכותן של הנשים להתפלל על פי מנהגן". תפילת נשים בכותל/מערכת וואלה! NEWS, מיכל פתאל

נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור קבעה ביום רביעי בהחלטתה כי המדינה תעדכן על מהלך תפילת ראש חודש שהתקיימה ביום שישי, ובין היתר תדווח על הצעדים שננקטו נגד מפריעים למהלכה, ככל שיהיו כאלה. נשות הכותל טוענות כי בתפילה שלשום מנעו מאבטחי הקרן למורשת הכותל מ-50 לוחמים ממלחמת ששת הימים להיכנס כי ביקשו להכניס ספר תורה. כתוצאה מכך, חלק מהתפילה התקיים בצמוד לעמדת הבידוק בכניסה לכותל המערבי.

מ'נשות הכותל' נמסר בתגובה: "הקרן למורשת הכותל מתוקצבת ביותר מ-80 מיליוני שקלים בשנה, לא כולל שכר, משרד והוצאות רב הכותל, המשולמות על ידי משרד רה"מ. הכסף שהמדינה טוענת כי היא מוציאה עבור תפילות נשות הכותל נועד באופן אבסורדי למנוע מנשות הכותל תפילה עם ספר התורה בעזרת הנשים".

"התקציב כאן אינו נובע מתוך רצון למלא צרכי דת ולא לצרכי הגנה על ביטחון המתפללות", מסרו נשות הכותל. "מה שקורה בפועל בשטח הוא שהאלימות נגד נשות הכותל מסלימה מדי חודש בעוד שהמשטרה מגלה אוזלת יד ומפקירה את ביטחונן של נשות הכותל".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
נשיאת העליון, השופטת מרים נאור/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית אמר בתגובה: "לא מובן לי כיצד נקבו נציגי המדינה בסכום של קרוב למיליון שקל בשנה להיערכות לתפילות, אולי סכום זה הושקע בעיבוי והגדלת החציצה בין עזרת הגברים לעזרת הנשים כך שלא יוכלו להעביר ספרי תורה מצד לצד ובהבאת עוד ועוד סדרנים שכל תפקידם הוא חיפוש ומציאת ספרי תורה אצל נשות הכותל. נמשיך להתעקש על זכותן של הנשים להתפלל על פי מנהגן ולדרוש את עזרת המשטרה בשמירה על הסדר וקיום התפילה ללא הפרעה".

בחודש שעבר המדינה השיבה לבג"ץ כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט "לעת עתה" שלא להביא את מתווה הכותל שהקפיאה הממשלה לדיון נוסף. עוד טענה המדינה כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט אמר כי אין לרשות השופטת יכולת לכפות את המתווה, וזאת בשל "היעדר סמכות שיפוט של בג"ץ" בנושא. מתווה הכותל שאושר בממשלה בינואר לפני כשנתיים נועד לאפשר שיפוץ משמעותי של רחבה שלישית צמודה לכותל לצורך תפילה משותפת של גברים ונשים וזרמים שונים ביהדות, ובנוסף, שליטה של זרמים אלה בניהול הרחבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully