וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רזיאל יהיה הראשון להיקבר בחוות גלעד; אלמנתו קראה לציבור להגיע

יעל, אלמנתו של רזיאל שבח בן ה-35 שנרצח והותיר אחריו שישה ילדים קראה לציבור להגיע להלווייתו: "הוא ייקבר ביישוב שכה אהב". בהתנחלות החלו בהקמתו בית קברות, ששבח יהיה הראשון שייקבר בו. שגריר ארה"ב בישראל: "הרשות הפלסטינית מממנת רוצחים"

צילום: דו"צ

הפיגוע בשומרון | כל העדכונים:

- רזיאל שבח, אב לשישה מחוות גלעד נרצח בסמוך לביתו
- שבח נורה למוות ממארב בעת שנהג ברכבו
- כוחות צה"ל הציבו מחסומים באזור ופתחו במצוד אחר היורה או היורים
- נתניהו: "כוחות הביטחון יעשו כל שניתן כדי להגיע לרוצח הנתעב"
- תושבים ביקרו את הממשלה על כך שלא היו מצלמות במקום
- הלווייתו תיערך היום בשעה 13:00 בחוות גלעד

רזיאל שבח בן ה-35 שנרצח אמש (שלישי) בפיגוע הירי ליד חוות גלעד הותיר אחריו אלמנה ושישה ילדים - ארבע בנות ושני ילדים, הקטן שבהם תינוק בן שמונה חודשים. יעל, אלמנתו של רזיאל ביקשה מהציבור להגיע להלווייתו שתיערך היום בשעה 13:00 בחוות גלעד.

"החלטנו יחד עם המשפחה לקבור את רזיאל בעלי היקר והאהוב ביישוב חוות גלעד במקום בו פעל. רזיאל ביקש שאם יקרה לו משהו הוא ייקבר בחוות גלעד. אנחנו מכבדים את בקשתו ואנחנו נקבור אותו ביישוב שהוא כל כך אהב ופעל בו. אני קוראת ומבקשת מכל עם ישראל להגיע ללוות את רזיאל היקר בחוות גלעד שבשומרון. זו בקשתי".

בשעה זו, מוקם למעשה בית הקברות של חוות גלעד. שבח הוא ההרוג הראשון שייקבר במקום. שבח התגורר עם משפחתו בהתנחלות חוות גלעד, שבסמוך אליה רוסס רכבו, היה מתנדב במחלקת הרפואה של המועצה האזורית שומרון, כונן במד"א ומוהל. העביר שיעורים לילדים בהתנחלות, שבה התגורר בעשור האחרון.

עוד בנושא:
מצוד אחר רוצחיו של רזיאל; "כולנו בוכים עם ששת היתומים"
פיגוע ירי בשומרון: בן 35 נרצח בכביש 60 ליד חוות גלעד; מצוד אחר חשודים

הרב רזיאל שבח, שנרצח בפיגוע הירי בכביש 60 שבשומרון ליד חוות גלעד, עם משפחתו. באדיבות המשפחה
שבח ומשפחתו/באדיבות המשפחה

לבני הזוג שבח שישה ילדים: רננה בת העשר היא הבכורה, ובניהו בן שמונת החודשים הוא הצעיר ביותר. ביניהם נמצאים  נעמי, מרים, מלכה ועובדיה. בשעות אלו, נמצאת המשפחה בכפר סבא אצל סבם מצד אמם, רפאל קובי. בשיחה עם וואלה! NEWS סיפר: "יעל ורזיאל הכירו בהתנדבות משותפת בארגון קו לחיים. רפאל גדל במשפחה מסורתית בחולון. הם עברו מספר דירות עד שהגיעו לפני כשמונה שנים לחוות גלעד". 

לדבריו, אתמול המשפחה הבינה את מצבו של רזיאל רק עם הגעתם לבית החולים. "קיבלתי הודעה שיש פיגוע בחוות גלעד. חשבתי שזו פציעה. הגענו לבית החולים ושם הבנו את המצב. קיבלנו רבע שעה אחרי זה את הבשורה המרה", סיפר. "שעה אחרי שהגענו מבית החולים הגיעו אלינו הילדים, הנכדים. הסבירו לגדולים. הם לא מעכלים עדיין. מנחם אותם שהוא מסתכל עליהם מגן עדן".

כשנשאל לגבי עונש מוות למחבלים אמר, "באופן אישי אני לא בעד עונש מוות למחבלים, מוות זו בחירה שרק אלוהים יכול לתת, העונש של המחבל צריך להיכלל במסגרת החוק. הבת שלי חזקה, לא מדברת על המחבל, שקועה באבל הכבד, ובחיזוק המשפחה".

פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019. מד"א
זירת פיגוע הירי, אתמול/מד"א

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר הבוקר בעקבות הפיגוע כי "כוחות הביטחון עסוקים במצוד אחר המחבלים. אני כואב את אבלה הכבד של רעייתו יעל וששת ילדיו. הוריתי לראשי משרד הביטחון להעניק סיוע למשפחה ולתושבי חוות גלעד. במקביל הנחיתי לבחון את הסדרת המאחז חוות גלעד ואת הפיכתו לישוב מן המניין ביהודה ושומרון".

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, התייחס לפיגוע בחשבון הטוויטר שלו, במתקפה נגד הרשות הפלסטינית. "אב ישראלי לשישה נרצח אתמול בלילה בדם קר על ידי טרוריסטים פלסטינים. חמאס משבח את הרוצחים והרשות הפלסטינים תספק להם תגמולים כספיים. אל תחפשו סיבות נוספות למה אין שלום. מתפלל למען משפחת שבח".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הודתה לפרידמן על תמיכתו ואמרה כי "אנו מעריכים את שותפותך במאבק בטרור, ואת הבנתך כי תמיכת הרשות הפלסטינית במחסלים היא שורש הבעיה".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בזירת הפיגוע ליד חוות גלעד. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בזירת הפיגוע, הבוקר/דובר צה"ל

כוחות צבא ומשטרה חנו מוקדם בבוקר משני צדדיו של ציר 60, כמה מאות מטרים מחוות גלעד, המקום שבו נרצח שבח. הרמטכ"ל גדי איזנקוט הגיע הבוקר לזירת הפיגוע ותודרך על ידי המפקדים במקום.

הרמטכ"ל אמר הבוקר כי "העיסוק העיקרי כרגע הוא לאתר את החוליה, לעצור אותה ולמנוע אירועים נוספים וזאת לצד היערכות להמשך הפעילות במרחב יהודה ושומרון גם במהלך הימים הקרובים". כוחות הביטחון עדיין לא לכדו את האחראי למעשה והמצוד אחריהם ממשיך גם בשעות אלו.

תושבי חוות גלעד העלו כבר בסמוך לאחר הפיגוע טענות על התנהלות כוחות הביטחון בגזרה. בין היתר נטען כי למקרה קדם אירוע דומה שאירע בשבוע שעבר, וכי הצבא לא מטיל ליקוי על הכניסות והיציאות משכם, מקום מפלטם של כמה מחבלים.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), שהיה עד לפיגוע, סיפר על הכרותו עם שבח. "שכן. מכר. תלמיד חכם. אב לשישה ילדים. קדוש. נשם לידי את נשימותיו האחרונות", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "קורבן נוסף על מזבח ישוב הארץ בתהליך קשה של גאולה. ערב קשה, אבל לא ניכנע ולא ניחלש. נמשיך להיאחז באדמת ארץ הקודש במסירות ובדבקות. ה' ייקום דמו וישלח לכולנו נחמה".

(עדכון ראשון 08:05)

פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019. מאור לביא, TPS, תצפית TPS
כלי רכבו של שבח שנפגע מהירי, אתמול/תצפית TPS, מאור לביא, TPS
פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019. מד"א
זירת הפיגוע, אתמול/מד"א
כוחות צה"ל מצוד אחר האחראים לפיגוע בכביש 60 בשומרון שבו נרצח רזיאל שבח. ניב אהרונסון
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע, הבוקר/ניב אהרונסון
זירת הפיגוע בחוות גלעד 10 בינואר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully