וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ירי בשומרון: בן 35 נרצח בכביש 60 ליד חוות גלעד; מצוד אחר חשודים

רזיאל שבח, אב לשישה, נפצע מירי כמה מאות מטרים מההתנחלות ופונה לבית החולים, שם התדרדר מצבו ונקבע מותו. כוחות צה"ל הציבו מחסומים רבים באזור וטרם ברור אם היה זה מחבל אחד או כמה. ח"כ סמוטריץ' היה עד לפיגוע: "לפעול ביד קשה"

פיגוע בחוות גלעד - עדכונים שוטפים

- מחבל, או מחבלים, פתחו בירי לעבר נהג בן 35 שנסע בכביש 60, ליד חוות גלעד
- הנהג נפצע באורח קשה בפלג גופו העליון ועוצר בצד הכביש
- תושבי המקום מזעיקים את כוחות הרפואה והביטחון
- חובשים ופרמדיקים של מד"א, בסיוע כוחות צבא, מעניקים לו טיפול רפואי ומפנים אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם התדרדר מצבו ונקבע מותו
- כוחות צה"ל פותחים בסריקות ומציבים מחסומים באזור

גבר בן 35 נרצח הערב (שלישי) בפיגוע ירי ירי בכביש 60, ליד חוות גלעד שבשומרון, שבה התגורר. לפי דובר צה"ל, הנהג נורה כמה מאות מטרים מההתנחלות. כוחות צה"ל הציבו מחסומים באזור ופתחו במצוד אחר היורה או היורים שטרם נתפסו. ההרוג הוא רזיאל שבח, אב לשישה ילדים ומוהל במקצועו.

חובשים ופרמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו לפצוע טיפול רפואי במקום, ופינו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא עם פצעי ירי בפלג גופו העליון, כשמצבו קשה. במהלך הגעתו לבית החולים, חלה התדרדרות במצבו עד שמת מפצעיו כעבור שעה קלה.

לקריאה נוספת בנושא
מחר: ליברמן יביא לאישור בנייה מידית של 1,300 יחידות דיור ביו"ש
בצה"ל ובשב"כ מסכמים שנה של שיתוף פעולה: יותר מעצרים - פחות פיגועים

פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019. מאור לביא, TPS, תצפית TPS
המכונית שבה נהג הפצוע/תצפית TPS, מאור לביא, TPS
מפה- חוות גלעד, 9 בינואר 2018. גוגל מפות, מערכת וואלה! NEWS
מפה- חוות גלעד, 9 בינואר 2018/מערכת וואלה! NEWS, גוגל מפות

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) קרא לשר הביטחון לפעול בתקיפות ואמר כי הוא היה עד לפיגוע. "דם יהודי אינו הפקר!", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "כמה רכבים לפניי, על ציר גלעד, פיגוע נורא עם תוצאות קשות. עצרנו להגיש עזרה ראשונה וכעת חוזר הביתה". לדבריו, "מציאות בלתי סבירה של תת-אדם שבא לזרוע הרס. אדוני שר הביטחון זה חייב להיפסק, הנחה את כוחות הביטחון לפעול ביד קשה, הבהר לפלסטינים שעל כל פעולה כזאת הם ישלמו מחיר יקר".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיע לזירה וגינה את הפיגוע. "מזעזע שהמחבלים מרגישים בנוח לירות באזרחים חפים מפשע", אמר אחרי ששוחח עם מפקד חטיבת שומרון, אלוף-משנה גלעד עמית. "עם זאת, אני רוצה להעביר מסר ברור לאויבינו. אנחנו לא נכנע לטרור. אנחנו בוחרים בדרך החיים. אני רוצה להודות לכוחות ההצלה והבטחון העומדים על משמרתם. אני וכל עם ישראל מתפללים לרפואתו של הפצוע". לאחר מכן, המשיך עם רעייתו של הפצוע אל בית החולים מאיר.

פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019. נדב גולדשטיין, TPS, תצפית TPS
זירת האירוע/תצפית TPS, נדב גולדשטיין, TPS

יהודה שמעון, תושב חוות גלעד, סיפר כי "הפיגוע היה במרחק של 500 מטר מהכניסה ליישוב, הוא לא קשור ליישוב ישירות. לפני שבוע חלף באותו מקום תושב יצהר שניסו לבצע לעברו פיגוע דקירה. התריעו על זה שיש היתכנות גבוהה שאירוע כזה יקרה שוב אבל דבר לא נעשה. מקווים שהפצוע יבריא בהקדם".

אלישיב רייכנברג, חובש מד"א, סיפר על מה שראה בזירה. "יצאתי עם אמבולנס מד"א מהיישוב קדומים הסמוך, הגעתי מהר למקום וראתי בצד הכביש סמוך למעקה הבטיחות רכב פרטי ועליו סימני ירי", סיפר. "בכיסא הנהג ישב גבר כבן 35 בהכרה מעורפלת עם פצעי ירי בפלג גופו העליון, אזרחים שגרים ביישוב סמוך ושמעו את הירי הגיעו לסייע, בסיוע כוח רפואה של צה"ל שהגיע מהר למקום הענקנו לו טיפל רפואי מציל חיים והוא פונה לבית החולים כשמצבו קשה".

פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019. מאור לביא, TPS, תצפית TPS
שמשות הרכב שנורה בפיגוע הירי/תצפית TPS, מאור לביא, TPS
פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019. מד"א
פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019/מד"א

בשעות הצהריים, נעצרה פלסטינית בצומת שילה שבבנימין, לאחר שהשליכה סכין. בחיפוש נמצא ברשותה בקבוק בנזין.

לפני כחודש וחצי אירע פיגוע דקירה בערד, ובו נדקר למוות החייל רון קוקיא, בן 19. אחים תושבי הפזורה הבדואית דקרו את החייל, חטפו את נשקו ונמלטו. כתב אישום הוגש נגדם לפני כשבועיים.

(עדכון 20:23)

פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019. מאור לביא, TPS, תצפית TPS
פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019/תצפית TPS, מאור לביא, TPS
פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019. מד"א
פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully