וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוד אחר רוצחיו של רזיאל; "כולנו בוכים עם ששת היתומים"

10.1.2018 / 7:05

תושב חוות גלעד היה מוהל וכונן במד"א, ורק לפני שמונה חודשים נולד לו בן שני לצד ארבע בנותיו. "כל חטאו שהיה יהודי", אמר מנכ"ל מד"א. נתניהו: "נעשה הכל כדי להגיע לרוצח הנתעב". כוחות צה"ל מנהלים מצוד אחר האחראים לפיגוע

צילום: דו"צ

פיגוע ירי בשומרון | כל העדכונים:

- רזיאל שבח, אב לשישה מחוות גלעד נרצח בסמוך לביתו
- שבח בן ה-35 נורה למוות ממארב בעת שנהג ברכבו
- כוחות צה"ל הציבו מחסומים באזור ופתחו במצוד אחר היורה או היורים
- נתניהו: "כוחות הביטחון יעשו כל שניתן כדי להגיע לרוצח הנתעב"
- תושבים ביקרו את הממשלה על כך שלא היו מצלמות במקום
- הלוויתו תיערך היום בשעה 13:00 בחוות גלעד

הרב רזיאל שבח, שנרצח אמש (שלישי) בפיגוע הירי בכביש 60 שבשומרון, הותיר אחריו שישה ילדים – ארבע בנות ושני ילדים, הקטן שבהם תינוק בן שמונה חדשים. תושב ההתנחלות חוות גלעד, שבסמוך אליה רוסס רכבו, היה מתנדב במחלקת הרפואה של המועצה האזורית שומרון, כונן במד"א ומוהל. שבח, בן 35, היה מעביר שיעורים לילדים בהתנחלות, שבה התגורר בעשור האחרון.

משעות הבוקר מגיעים עשרות בני אדם לפקוד את סוכת האבלים בזירת הפיגוע, שם גם הוקם גלעד. הלווייתו של שבח תיערך היום בשעה 13:00 בחוות גלעד.

אתמול כוחות צה"ל הציבו מחסומים באזור ופתחו במצוד אחר היורה או היורים שטרם נתפסו. במהלך הלילה ביצעו כוחות הביטחון כתר על כפרים בשכם וערכו סריקות. לאור הערכת המצב, הוחלט לתגבר את אזור יהודה ושומרון בכוחות נוספים. מדובר צה"ל נמסר כי חקירת הפיגוע נמשכת. לפי שעה, כוחות צבא ומשטרה במקום מקיימים התייעצות בשטח.

לקריאה נוספת על הפיגוע
פיגוע ירי בשומרון: בן 35 נרצח בכביש 60 ליד חוות גלעד; מצוד אחר חשודים

הרב רזיאל שבח ז"ל, נהרג בפיגוע הירי, חוות גלעד, 9 בינואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
התנדב במחלקת הרפואה של המועצה האזורית שומרון. שבח/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
כוחות צה"ל מצוד אחר האחראים לפיגוע בכביש 60 בשומרון שבו נרצח רזיאל שבח. ניב אהרונסון
היורה או היורים עדיין לא נתפסו. כוחות צה"ל במצוד/ניב אהרונסון
זירת הפיגוע בחוות גלעד 10 בינואר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, -

אלי בין, מנכ"ל מד"א, אמר מבית החולים מאיר כי זהו "אירוע קשה" וכי כל חטאו של רזיאל היה ש"הוא יהודי". לדבריו, "זו תוצאה קשה ויום קשה למד"א. הוא אחד המתנדבים הטובים ביותר למעלה מארבע שנים".

ממרחב ירקון, שבו פעל רזיאל, נמסר כי "בשם המנהלים ואלפי המתנדבים, אנו שולחים את תנחומינו למשפחת שבח היקרה, על רציחתו בדם קר של כונן חובש בכיר המתנדב המסור הרב רזיאל שבח. מסכת חייו הייתה עזרה והצלת חיים בלתי פוסקת בכול שעות היממה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר "צער עמוק" ושלח תנחומים למשפחתו של שבח, "שנרצח בידי מחבל שפל. כוחות הביטחון יעשו כל שניתן כדי להגיע לרוצח הנתעב ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין".

הרב רזיאל שבח, שנרצח בפיגוע הירי בכביש 60 שבשומרון ליד חוות גלעד. באדיבות המשפחה
שבח/באדיבות המשפחה
הרב רזיאל שבח ז"ל, נהרג בפיגוע הירי, חוות גלעד, 9 בינואר 2018. ישי גלעד, TPS, תצפית TPS
שבח בטקס ברית מילה/תצפית TPS, ישי גלעד, TPS

יעל, אלמנתו של רזיאל קראה לציבור להגיע ללוויה "החלטנו יחד עם המשפחה לקבור את רזיאל בעלי היקר והאהוב ביישוב חוות גלעד במקום בו פעל. רזיאל ביקש שאם יקרה לו משהו הוא ייקבר בחוות גלעד. אנחנו מכבדים את בקשתו ואנחנו נקבור אותו ביישוב שהוא כל כך אהב ופעל בו. אני קוראת ומבקשת מכל עם ישראל להגיע ללוות את רזיאל היקר בחוות גלעד שבשומרון. זו בקשתי".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), שהיה עד לפיגוע, סיפר על הכרותו עם שבח. "שכן. מכר. תלמיד חכם. אב לשישה ילדים. קדוש. נשם לידי את נשימותיו האחרונות", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "קורבן נוסף על מזבח ישוב הארץ בתהליך קשה של גאולה. ערב קשה, אבל לא ניכנע ולא ניחלש. נמשיך להיאחז באדמת ארץ הקודש במסירות ובדבקות. ה' ייקום דמו וישלח לכולנו נחמה".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שהגיע לזירת הפיגוע ולבית החולים מאיר בכפר סבא, שבו נקבע מותו של שבח, ספד לו. "רזיאל שבח נרצח על ידי השפלים באדם", אמר. "הוא הקדיש את חייו להצלת חיים - ואויבינו עסוקים רק בגדיעתם. אני רוצה לחזק את כוחות הביטחון העומדים על משמרתם. תושבי השומרון ומדינת ישראל כולה אבלים על האבדה הגדולה הזו ומחבקים את המשפחה ואת הילדים היתומים".

פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019. מאור לביא, TPS, תצפית TPS
מכוניתו של רזיאל לאחר פיגוע הירי/תצפית TPS, מאור לביא, TPS

לדבריו, על הכביש שבו אירע הפיגוע טרם הוצבו מצלמות ביטחון על אף הבטחות הממשלה. "באמצעותן כבר היו נתפסים הרוצחים הנתעבים", אמר. "הפיגוע הנורא הזה צריך להיות תמרור אזהרה אדיר. אני קורא לממשלה להפסיק לעצור מרכיבי ביטחון משיקולים מדיניים או פוליטיים. דבר לא צריך לעמוד בינינו לבין הצלת חיים".

לפי דובר צה"ל, רזיאל נורה כמה מאות מטרים מחוות גלעד. חובשים ופרמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו לו טיפול רפואי במקום, ופינו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא עם פצעי ירי בפלג גופו העליון, כשמצבו קשה. במהלך הגעתו לבית החולים, חלה התדרדרות במצבו עד שמת מפצעיו כעבור שעה קלה.

(עדכון ראשון: 22:54)

הרב רזיאל שבח, שנרצח בפיגוע הירי בכביש 60 שבשומרון ליד חוות גלעד, עם משפחתו. באדיבות המשפחה
משפחת שבח/באדיבות המשפחה
הרב רזיאל שבח, שנרצח בפיגוע הירי בכביש 60 שבשומרון ליד חוות גלעד. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
שבח עם בתו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה
אוהל שהוקם בפיגוע הירי בכביש 60 בשומרון שבו נרצח רזיאל שבח. ללא, אתר רשמי
אוהל שהוקם הלילה במקום הפיגוע/אתר רשמי, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully