וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי תל אביב נגד האפלקציה ש"סוחרת" בחניות כחול-לבן

10.1.2018 / 22:35

אפליקציית parkKING מחברת בין נהגים המחפשים חנייה ברחבי תל אביב לבין אלו העומדים לפנותה תמורת תשלום. התושבים טוענים כי מפעילת האפליקציה מקיימת בחסותה סחר בשטחי חנייה ציבוריים באופן לא חוקי. העירייה: בוחנים אפשרויות למניעת שימוש לא ראוי במרחב הציבורי

חניה בכחול לבן בתל אביב. ניר בן-טובים, ניר בן טובים
"סחר לא חוקי בשטחים ציבוריים"/ניר בן טובים, ניר בן-טובים

חברת parkKING יצאה במסע פרסום חדש, לפיו היא מתכוונת לפתור את מצוקת החנייה של תושבי תל אביב. האפליקציה החדשה שהשיקה החברה מקשרת בין נהגים שמחפשים חנייה ברחבי העיר לבין אלו שעומדים לפנות אותה – בשטחים ציבוריים המסומנים בכחול-לבן. כדי לעודד שימוש באפליקציה, נהגים המעוניינים בחנייה יאלצו לשלם עבורו השירות, שחלק ניכר ממנו יועבר לנהגים שיפנו מקומות חנייה וישמרו אותם עבור המעוניינים.

אלא שבאופן זה, כך לטענת תושבים בעיר, החברה מקיימת בחסותה סחר בשטחים ציבוריים תמורת תשלום. תושבים רבים בעיר התלוננו בשבוע האחרון לעיריית תל אביב-יפו, על מה שכינו "סחר בחנייה ציבורית" באמצעות האפליקציה המדוברת. התושבים אף דרשו מהעירייה להתערב משפטית בנעשה.

עוד בוואלה! NEWS:
התקיפות בסוריה הפכו לשגרה, אך כשאסד מלא ביטחון - אין חסינות מתגובה
ממלמל מילים ושותק: שירת ההמנון המביכה של טראמפ. צפו
מירושלים לתל אביב ב-28 דקות: קו הרכבת החדש יפעל כבר בפסח

בנין עיריית תל אביב, פברואר 2015. ראובן קסטרו
עיריית תל אביב בוחנת את הנושא/ראובן קסטרו

אוריאל ברויאר, תושב העיר, ביקש להתריע על כך באמצעות פוסט בנושא. בעמוד הפייסבוק שלו הוא תיאר את מסע החיפושים הארוך אחר חנייה באמצע הלילה, במהלכו נאלץ להתמודד עם "סחטנות" שעלולה להחמיר כתוצאה משימוש באפליקציה. "אתמול חיפשתי חנייה כמעט חצי שעה... לילה", כתב. "הבחנתי בנהג יושב ברכב ונראה שיש סיכוי טוב שהוא עומד לפנות חניה. שאלתי את הנהג אם הוא יוצא, והוא השיב – 'כן, 18 שקל והחנייה שלך'. חייכתי אבל הוא היה רציני, והוסיף "לא תמצא זול יותר".

"אם האפליקציה הזאת תתפוס, זה מה שהולך לקרות", המשיך ברויאר. "לא מספיק שאין חניות בעיר הזאת, גם במעט שיש יתחיל סחר. כאילו שזה שחנית איפשהו הופך את החנייה עצמה לשלך ומקנה לך את הזכות לסחור במקום החניה. לא יודע אם זה יתפוס, אבל אם כן חייבים לעצור את זה כמה שיותר מהר". ברויאר אף ציין כי החברה מפעילה מוקד באפליקציית ווטסאפ, וביקש מהתושבים לכתוב להם את דעתם בנושא. במקביל פנה לעיריית תל אביב בבקשה שתטפל במבחינה משפטית בנושא.

תושבים נוספים שהתלוננו בעירייה וביקשו שלא להיחשף אמרו כי "מדובר במהלך לא חוקי. נוסף על המחסור בחנייה בעיר עכשיו יהיו גם מי שידרשו כסף תמורת הפינוי של החנייה בהם הם חונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חניה בכחול לבן בתל אביב. ניר בן-טובים, ניר בן טובים
החברה תגבה שני שקלים בגין התיווך בעסקה/ניר בן טובים, ניר בן-טובים

על פי התקנון האפליקציה, בגין כל גיבוש עסקה בין משתמשים, ייגבו 12 שקלים עבור מציאת חנייה. הנהג שמפנה את החנייה וישמור אותה עבור המשתמש הפוטנציאלי יקבל עשרה שקלים עבור חלקו בעסקה. החברה עצמה תגבה שני שקלים בגין התיווך בעסקה. השימוש באפליקציה מתבצע באמצעות חיפוש חניות בקרבת מקום. אם נהג יבחר לבטל את העסקה אך יימצא במרחק של פחות מ-20 מטר, הוא לא יוכל לבטלה. בנוסף, החברה גובה דמי הרשמה בעלות של שקל אחד לכל אחד מהצדדים.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "העירייה קיבלה תלונות בנוגע לאפליקציה המדוברת ובוחנת את ההיבטים המשפטיים והאפשרויות העומדות בפניה למניעת שימוש לא ראוי במרחב הציבורי".

מחברת parkKING נמסר כי היא הוקמה "במטרה לסייע לתושבי העיר בהליך הארוך והמתיש המוכר לכל מי שניסה למצוא חניה בתל אביב". בחברה טענו בנוסף כי פנו תחילה לעיריית תל אביב כדי להעניק את שירותי האפליקציה בחינם לתושבי העיר "מבלי שיידרשו לשלם על תיווך המידע והשימוש באפליקציה" אך לצערם "העירייה לא הרימה את הכפפה ושיתוף הפעולה לא נרקם". לדבריהם, החברה תשמח גם היום לשתף פעולה עם העירייה לצורך כך.

עוד נמסר כי "אין כל דבר חוק האוסר על אדם לקבל תשלום על מציאת מקום חניה. חבל שהעירייה בוחרת להילחם ברעיונות שמטרתם להקל על התושבים, במקום לפעול למציאת פתרונות למצוקת החניה הקשה בעיר".

(עדכון ראשון: 21:34, 9/1)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully