וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד: "יש לנו עיניים באיראן, והייתי שמח לראות מהפכה אמיתית"

9.1.2018 / 11:49

יוסי כהן התייחס להפגנות המחאה נגד השחיתות השלטונית בטהראן ואמר כי "לא צריך לפתח ציפיות שם, מול המפגינים עומדים כוחות שלא שומרים על זכויות האדם". ראש המוסד הוסיף כי "בישראל רואים שינוי לטובה בממשל האמריקני"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

ראש המוסד יוסי כהן אמר היום (שלישי) כי "יש לנו עיניים ואוזניים ויותר מכך באיראן. לא צריך לפתח ציפיות מההפגנות שם, למרות שאשמח לראות מהפכה משמעותית". ראש המוסד אמר את הדברים בכנס השנתי של אגף הממונה על השכר באוצר. כהן הוסיף כי "מול המפגינים עומדים כוחות שבמאמץ גדול מאוד, ולא על פי שמירה על זכויות אדם, עומדים נגד כל מי שינסה להרים ראש באיראן. חווינו את זה במהפכה הירוקה שדעכה, היו הרבה נפגעים".

ראש המוסד הוסיף כי "כלכלתה של איראן צומחת. אנו מחזיקים את הנתונים על החלוקה הפנימית הפיננסית בשוק האיראני, ונראה כי יותר כסף מופנה לביטחון, למודיעין, למה שאנו קוראים היום ההתפשטות האזורית במזרח התיכון ומעבר לכך".

עוד בוואלה! NEWS:
מהומות בתוניסיה: הרוג בהפגנות נגד הממשלה בשל יוקר המחיה
צבא סוריה: ישראל שיגרה טילים מהאוויר ומהקרקע אל בסיס ליד דמשק
טראמפ אישר גירוש המוני: כ-200 אלף מהגרים איבדו את מעמדם המוגן

גם ראש המוסד יוסי כהן הגיע לחלוק כבוד למעצמה הגדולה בבית השגריר. רויטרס
"כלכלתה של איראן צומחת". כהן/רויטרס

"הסכם הגרעין בעיני הוא רע ולא היה אמור להיחתם", אמר כהן. "נאבקנו בו לא מעט והממשל האמריקני הקודם תמך בו. על הממשל הנוכחי אמר כהן כי "אנו רואים שינוי לטובה, שינוי שעשוי לקחת יותר בחשבון את האינטרס הישראלי הביטחוני ולהקל על המאבק שלנו לגרום להתפשטות האיראנית לשנות כיוון". כהן הוסיף כי ניתן לראות "שינויים דרמטיים בהבנה האמריקנית את האיומים האסטרטגים, לא רק על שולמה של ישראל, אלא דאגה לשלום העולם ולו בשל השאיפות הדרמטיות שיש באיראן, בנכונות שלה וברצונה להפעיל כוחות וגם טרור. השינוי הזה הוא לטובה מבחינתינו".

"אנו שומעים שדאגתם של מנהיגים בעולם הסוני גוברת כמו של מדינת ישראל. אנו שומעים את זה בכל מקום, התפשטות של איראן בנשק מדויק בתוכה ומחוצה לה, זו דאגה הולכת וגוברת של המזרח התיכון כולו. למעט חריגים, כמו חמאס, יש רצון סוני להחליש את כוחה והשפעתה של איראן באזור", אמר ראש המוסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך תדרוך באחוזת הגולף שלו בדמינסטר, ניו ג'רזי 8 בינואר 2018. רויטרס
"רואים רואים שינוי לטובה". טראמפ/רויטרס

ראש המוסד תיאר את תוכניתה האסטרטגית של איראן ואמר כי "ההתפתחות של העת האחרונה היא אולי מימוש של חזון או פרקטיקה, לפיהן באין מפריע איראן שולחת הרבה כוחות, בהם משמרות המהפכה ליעדים במזרח התיכון. זה מביא לכך שנוצר מסדרון אויירי ויבשתי ששופך לאזור לוחמים שיעים מדגמים שונים, חלקם אינם איראנים לחלוטין, חלקם אפגנים. הם אינם קטנים אך מאוד אידיאולוגים ונחושים להשיג השפעה במזרח התיכון. יחד עם השיעים בגבולנו הצפוני נוצרות קואליציות קטנות מטרידות מאוד, בהעדר אלטרנטיבות המוכלים לאיראן המתעשרת".

מחאה נגד השילטון באיראן, איראן, 1 בינואר 2017. AP
"אשמח לראות מהפכה משמעותית". המחאה באיראן/AP

נשיא איראן נשיא ביקר אתמול במרומז את הממסד השמרני, כשאמר שההפגנות ברחבי המדינה לא כוונו רק נגד המצב הכלכלי וקרא להסיר את המגבלות שהוטלו על הרשתות החברתיות במטרה לבלום את התפשטות המחאה החריגה. "יהיה זה פירוש מוטעה של האירועים כמו גם עלבון לעם האיראני, אם נאמר שהיו להם רק דרישות כלכליות", צוטט רוחאני על ידי סוכנות הידיעות תסנים. "לאזרחים יש דרישות כלכליות, פוליטיות וחברתיות".

בתוך כך, איראן הזהירה אתמול כי היא עשויה לשקול מחדש את שיתוף הפעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אם ארצות הברית לא תכבד את הסכם הגרעין שנחתם ב-2015. טראמפ יצטרך להכריע בסוף השבוע אם להמשיך בהקפאת הסנקציות על מגזר האנרגיה ברפובליקה האסלאמית, כפי שהוסכם בהסכם לצמצום תכנית הגרעין שלה. באוקטובר, טראמפ סירב לאשרר את ההסכם, על אף שסבא"א הודיעה כי איראן מקיימת את תנאיו.

"אם ארצות הברית לא תקיים את התחייבויותיה במסגרת ההסכם, הרפובליקה האסלאמית של איראן עשויה לנקוט צעדים שעלולים להשפיע על שיתוף הפעולה הנוכחי שלה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית", אמר ראש סוכנות הגרעין של איראן, עלי אכבר סאלחי, בשיחה שקיים עם יו"ר סבא"א, יוקיה אמאנו.

חסן רוחאני נבחר שוב בבחירות לנשיאות איראן 19 במאי 2017. רויטרס
איראן הזהירה כי תשקול מחדש את שיתוף הפעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. רוחאני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully