וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אישר גירוש המוני: כ-200 אלף מהגרים איבדו את מעמדם המוגן

הממשל ביטל את הזכות שהוענקה לאזרחי אל סלבדור אחרי רעידות אדמה ב-2001, ואלו יצטרכו לעזוב עד ספטמבר השנה הבאה או לעמוד בפני גירוש. הדמוקרטים כינו זאת "החלטה חסרת רגישות" והאל סלבדורים חוששים. "זאת המדינה שלנו"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

כ-200 אלף איש מאל סלבדור יאבדו את זכותם להישאר בארצות הברית וייאלצו לעזוב את המדינה או לעמוד בפני גירוש – כך הודיעו אתמול (שני) גורמים רשמיים בממשל.

הקבוצה קיבלה מעמד מוגן זמני ב-2001, אחרי שרעידת אדמה הכתה במדינה שבמרכז אמריקה, וזה יפוג ב-9 בספטמבר 2019. תוקף המעמד המוגן פג אתמול, אחרי כמעט שני עשורים שבהם זכו חברי אותה קבוצה להגנה בשל אסון הטבע שגרם למותם של יותר מאלף איש במולדתם.

לקריאה נוספת בנושא
העליון לצד טראמפ: אושר צו ההגירה המונע כניסת מהגרים מ-6 מדינות

מהגרים סלבדוראים עוזבים את ארה"ב לאחר שממשל טראמפ החליט לגרש 200 אלף מהגרים  ניו יורק, ארה"ב, 8 בינואר 2018. רויטרס
חוששים לעתידם. אזרחי אל סבלדור אחרי הפגנה נגד ההחלטה, אתמול/רויטרס

ממשלו של דונלד טראפמ כבר ביטל את המעמד המוגן של עשרות אלפי אנשים מהאיטי ומניקרגואה, שיעמדו בפני גורל דומה לאלו מאל סלבדור בשנה הבאה. ההכרזה מגיעה ארבעה חודשים אחרי שוושינגטון הודיע כי תבטל תכנית מתקופתו של ברק אובמה (Daca), שהגנה על מהגרים צעירים ללא מסמכים, רובים מאמריקה הלטינית, מפני גירוש.

הקונגרס צריך להחליט עד מרץ מה יעלה בגורלם, כ-800 אלף צעירים המכונים ה"חולמים", וטראמפ מנסה לקשור זאת במימון תכניתו להקים חומה בגבול עם מקסיקו.

"התנאים ששררו ב-2001 אינם קיימים יותר", הסביר המשרד לביטחון המולדת את החלטתו לבטל את המעמד המוגן הזמני (TPS) של האל סלבדורים, הקבוצה הגדולה ביותר מבין עשר הקבוצות שזכו להגנה זו מאז אושר החוק על ידי הנשיא ג'ורג' וו. בוש בשנת 2000.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך תדרוך באחוזת הגולף שלו בדמינסטר, ניו ג'רזי 8 בינואר 2018. רויטרס
רוצה לממן את החומה. טראמפ, אתמול/רויטרס

בינתיים, הזכאים למעמד ביקרו את ההחלטה. "החיים שלי כאן", אמרה מינדה הרננדז, עוזרת בית בת 48 מלונג איילנד שעזבה את אל סלבדור לפני 20 שנה, לסוכנות הידיעות הצרפתית. "זה הבית שלי, שבו אני משלמת מסים. אני שמחה כאן, אפילו אם אני מעבידה את עצמי למוות".

ממשלת אל סלבדור ניסתה לשכנע את הממשל האמריקני להאריך את משך המעמד המוגן של אזרחיה החיים בשטח ארצות הברית. בתגובה להחלטה, אמר שר החוץ הוגו מרטינז כי ארצו תעבוד עם ממשל טראמפ כדי למצוא פתרון קבע לאזרחי המדינה העובדים בארצות הברית.

הכסף שמרוויחים אזרחי אל סלבדור ונשלח בחזרה למשפחותיהם מהווה חלק נכבד מכלכלת המדינה. לפי ההערכות, ב-2015 אותם תשלומים היוו יותר מ-15% מהתוצר המקומי הגולמי של המדינה המרכז אמריקנית.

"נשיא המתעקש לשלוט בפחד ובאיומים"

הדמוקרטים גינו את ההחלטה של טראמפ, והזכירו כי היא מתעלמת מהאלימות באל סלבדור, אחת המדינות עם שיעורי הרצח הגבוהים ביותר בעולם.

"אלפי משפחות יחיו בחשש מפני קריעתן בשל ההחלטה חסרת הרגישות והלא רציונלית הזאת", אמרה ראשת עיריית וושינגטון, מוריאל בווזר. הסנאטורית קת'רין קורטז מסטו אמרה כי זאת "תזכורת כואבת לכך שיש לנו נשיא אנטי-מהגרים, שמפנה את גבו למשפחות קשות יום ומתעקש לשלוט באמצעות פחד ואיומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully