וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דחיות חוזרות ונשנות: סגן נשיא ארה"ב יבקר בישראל בעוד שבועיים

8.1.2018 / 19:51

סגן הנשיא מייק פנס יחל את ביקורו ב-20 בינואר במצרים, שם ייפגש עם הנשיא א-סיסי. אחרי ביקור בירדן ופגישה עם המלך יגיע לישראל. הוא צפוי לפגוש את נתניהו ואת ריבלין ולנאום בפני האו"ם. בלו"ז הביקור אין אזכור לרשות הפלסטינית

צילום: רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דחיית ביקורו של פנס, בחודש שעבר)

אחרי דחיות חוזרות ונשנות, סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס יגיע בעוד שבועיים לביקור בישראל, והפעם נראה שזה סופי. ביקורו של סגן הנשיא באזור יתחיל ב-20 בינואר, שהוא תאריך מיוחד עבור פנס - שנה אחת בדיוק אחרי השבעתו של הנשיא דונלד טראמפ. היעד הראשון בביקורו במזרח התיכון יהיה במצרים, שם יפגוש את הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי.

ב-21 בחודש ימריא פנס לירדן וייפגש עם המלך עבדאללה, ולאחר מכן ימשיך לישראל שתהיה תחנתו השלישית והאחרונה בביקור. הוא צפוי לשהות בארץ בתאריכים 22 ו-23 בינואר, להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם הנשיא ראובן ריבלין וכן לבקר בכותל, לנאום בפני הכנסת ואף לערוך ביקור במוזיאון יד ושם.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שהרשות חזרה בה: שטייניץ הנחה לחדש את אספקת החשמל לעזה
המחאות באיראן: נתניהו קרא למנהיגים אירופיים לתמוך במפגינים
בבית הלבן עונים לפלסטינים: טראמפ לא יסבול שקרים

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, מינכן, 17 בפברואר 2017. רויטרס
פנס/רויטרס

מן הלו"ז הרשמי של הביקור נעדר כל אזכור לרשות הפלסטינית או לפגישה עם יו"ר הרשות אבו מאזן. בחודש שעבר, לאחר הכרתו של הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל, הודיעו הפלסטינים כי פנס אינו רצוי ברמאללה, וכי אינם מעוניינים לפגוש אותו.

מאז בוטל ביקורו של פנס פעמיים בגלל הצבעות בקונגרס על רפורמת הבריאות של הנשיא, וניסיון לתאם מועד מוקדם יותר לא צלח בשל ביקורו המדיני הצפוי של ראש הממשלה נתניהו בהודו באמצע החודש.

נשיא הרש"פ, אבו מאזן נואם במהלך ועידה של ה- OIC באיסטנבול, טורקיה 13 בדצמבר 2017. רויטרס
נעדר מן הלו"ז. אבו מאזן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully