וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית הלבן עונים לפלסטינים: טראמפ לא יסבול שקרים

3.1.2018 / 19:40

לאחר שנשיא ארצות הברית איים בהפסקת העברת כספי הסיוע לפלסטינים אם לא ישובו לשולחן הדיונים, הבהיר גורם בכיר בבית הלבן כי "טראמפ לא יתן יד להפצת שקרים על ארה"ב ועל עמדות הממשל". הוא הוסיף כי "טראמפ לא יבזבז את כספי משלם המסים על סבסוד מפיצי הדברים האלו"

רויטרס

בכיר בבית הלבן התייחס היום (רביעי) לאיומיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנוגע לאפשרות שיקצץ מכספי הסיוע המועברים לפלסטינים אם לא ישובו למשא ומתן להסדר מדיני. "הוא לא יסבול שקרים על ארצות הברית", אמר הבכיר. "הנשיא מומחה בהשגת עסקאות והוא מחויב לנסות ולהשיג את הסכם השלום האולטימטיבי יותר מתמיד, אבל הוא לא יסבול הפצת שקרים על אמריקה ועל עמדותינו".

"הוא בהחלט לא יבזבז את כספי משלמי המסים על סבסוד את אלה שמפיצים את השקרים האלו", הוסיף הבכיר. "בינתיים, אנחנו ממשיכים לעבוד על תכנית השלום שתטיב עם שני הצדדים, גם עם הישראלים וגם עם הפלסטינים, ונחשוף אותה כשהיא תהיה מוכנה ובעיתוי הנכון".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ מאיים: נפסיק את הסיוע לרשות אם הפלסטינים לא יחזרו למו"מ
הבית הלבן: ביטול הפגישה עם פנס - פספוס נוסף של הפלסטינים
ברשות הפלסטינית מתנערים מסגן הנשיא פנס: "ארה"ב חצתה קו אדום"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך נאומו בוושינגטון, ארה"ב. רויטרס
"לא יסבול שקרים נגד אמריקה", הנשיא טראמפ/רויטרס

דבריו של טראמפ בנוגע לכספי הסיוע לפלסטינים באו הלילה ברקע המשבר בין וושינגטון לרמאללה לאחר ההכרה בירושלים כבירת ישראל. "אנחנו משלמים לפלסטינים מאות מיליוני דולרים בשנה, ולא מקבלים שום הערכה או כבוד", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, אחרי ששגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, הזהירה כי הממשל יפסיק את הסיוע לסוכנות הפליטים הפלסטינית אונר"א.

לדברי הנשיא, "הם (הפלסטינים) אפילו לא רוצים לדון בהסכם השלום עם ישראל. לקחנו את ירושלים, החלק הקשה ביותר במשא ומתן, והורדנו אותו מן השולחן. אבל ישראל, בעבור זאת, הייתה צריכה לשלם יותר. אבל כשהפלסטינים לא רוצים יותר לדון בשלום, למה שנמשיך לשלם להם כל כך הרבה?".

ברמאללה דחו את דבריו. יו"ר הרשות אבו מאזן אמר כי "ירולשים לא למכירה" ובכיר פתח ג'יבריל רג'וב אמר לוואלה! NEWS כי "דברי טראמפ מגוחכים". רג'וב הוסיף: "אם האמריקנים חושבים שיתנו כסף כדי שנוותר על המדינה הפלסטינית ונסכים לכיבוש, הם צוחקים על עצמם".

עוד באותו נושא

אבו מאזן מחריף את המשבר: לא נסכים לאף תוכנית שלום אמריקנית

לכתבה המלאה
שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי במהלך הדיון בעצרת הכללית נגד ההכרה בירושלים, 21 בדצמבר 2017. -, AP
איימה בהפסקת המימון. שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי/AP, -

תחילת השבוע החליטה הרשות הפלסטינית להחזיר את שגרירה בוושינגטון, חוסאם זומלוט, להתייעצויות בעקבות החלטתו של טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל. בהודעה שפרסם שר החוץ של הרשות, ריאד אל-מאלכי, לא נמסרו פרטים נוספים על ההחלטה. ההכרזה של טראמפ גרמה למשבר חריף בין הצדדים, ואבו מאזן הודיע כי לא יסכים לקבל שום תכנית שלום שיציע הממשל האמריקני. "לא נאפשר למזימה נגד ירושלים להצליח", אמר אבו מאזן.

היילי הודיעה אמש כי אם הפלסטינים לא יסכימו לחזור לשולחן המשא ומתן, ארצות הברית תפסיק לממן את אונר"א, סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים. "הנשיא אמר שהוא לא רוצה להעביר מימון נוסף לאונר"א עד שהפלסטינים יחזרו לשולחן המשא ומתן", אמרה היילי. לדבריה, ההצבעה באו"ם נגד הכרזת הנשיא דונלד טראמפ בעניין ירושלים לא עזרה. "אנחנו מנסים לקדם את תהליך השלום, אבל אם זה לא יקרה הנשיא לא ימשיך לממן את הארגון", הוסיפה.

בחודש יולי האחרון הסירה העצרת הכללית של האו"ם מסדר היום שלה הצעה להגדיל את תקציב אונר"א. טיוטת ההצעה, שאותה קידמו הפלסטינים בשיתוף פעולה עם קואליציית המדינות המתפתחות, קראה להגדיל את "התמיכה שמקבל הארגון" מתקציב האו"ם "באופן שיסייע לייצב את הפעילות של הארגון ויאפשר לו לבצע את עבודתו בצורה אפקטיבית יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully