וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאות באיראן: נתניהו קרא למנהיגים אירופיים לתמוך במפגינים

6.1.2018 / 20:42

ראש הממשלה שוחח אתמול עם שורת ראשי מדינות באירופה, ושוחח עמן על המצב באיראן ובסוריה. הוא אמר למנהיגים כי הוא מצפה מהם להביע סולידריות עם המפגינים, וטען כי קיים אינטרס אירופי למניעת התבססות איראן בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש (שישי) עם שורה של ראשי מדינות, ובהם בריטניה, פולין ורומניה, על המצב באיראן בצל המחאות נגד השלטון בשבועות האחרונים. ראש הממשלה אמר למנהיגים כי הוא מצפה מהם להביע סולידריות עם המפגינים באיראן.

נתניהו עסק גם במצב בסוריה ואמר למנהיגים כי קיים אינטרס אירופי במניעת התבססות איראנית בסוריה, וכי הימצאות המליציות השיעיות בה תביא להחרפת המאבק השיעי סוני ולהתחזקות ארגוני טרור כמו דאעש ואל-קאעדה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. 3 בינואר 2018. רויטרס
נתניהו/רויטרס

ביום שישי דנה מועצת הביטחון של האו"ם בהפגנות באיראן, דיון שנערך לבקשתה של ארצות הברית וגרר מחאות מצדה של רוסיה שטענה כי מדובר במהלך החותר תחת ריבונותה של הרפובליקה האסלאמית. שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי הזהירה בטרם הדיון כי ההפגנות, שנראה כי שככו בימים האחרונים, עלולות להידרדר לעימות בקנה מידה דומה למלחמת האזרחים בסוריה.

בדבריה בדיון הוסיפה היילי כי ההפגנות התחילו כדבר ספונטני וכי העולם לא יעמוד מנגד ויצפה במתרחש. לדבריה, דוחות של האו"ם מראים כי טהרן מעבירה סיוע בסך שישה מיליארד דולר למשטר אסד בסוריה. "אנחנו קוראים לאיראן להפסיק לתמוך בטרור", הוסיפה. עוד אמרה היילי כי "המשטר האיראני מפיץ כאוס ואי-יציבות באזור" וכי דיכוי ההפגנות ברחבי איראן מעיד על "הבוז שרוחש המשטר כלפי אזרחיו".

שגריר איראן גולאמיל קושורו אמר כי ארצות הברית ניצלה לרעה את סמכותה כחברה קבועה במועצת הביטחון כשיזמה את הדיון. אל דבריו הצטרף שגריר רוסיה וסילי נבנזיה שאמר כי מדובר בנושא פנימי של איראן שאינו בסמכותה לדון בו. לדבריו, הדיון הוא "ניסיון לנצל את המצב באיראן כדי לחתור תחת הסכם הגרעין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מחאה נגד השילטון באיראן, איראן, 1 בינואר 2017. AP
ההפגנות באיראן, השבוע/AP

21 בני אדם נהרגו ומאות נעצרו בהפגנות האלימות ברחבי איראן שהחלו בשבוע שעבר, ב-28 בדצמבר. מה שהחל כמחאה נגד המצב הכלכלי הגרוע במדינה הפך במהרה למחאה נגד ראשי המשטר – כשמפגינים תקפו בכמה ערים מוסדות שלטון ותחנות משטרה ואף קראו קריאות בגנות המנהיג העליון עלי חמינאי ושרפו את תמונתו.

הפגנות באיראן נגד יוקר המחיה בטהרן, איראן 30 בדצמבר 2017. טוויטר, AP
המחאות באיראן/AP, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully