וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המחאה: עשרות מיליוני שקלים יוקצו לשיקום בעלי מוגבלויות בדרום

7.1.2018 / 21:40

הממשלה החליטה לקבל את הצעת המשרד לפיתוח הנגב והגליל להקצאת 83 מיליוני שקלים לטובת הרחבה ופיתוח של השירותים השיקומיים בדרום. בשנים האחרונות מחו משפחות רבות על מחסור במקומות תעסוקה לבעלי צרכים מיוחדים ועל שירותים רפואיים לא מספיקים

ילד בכסא גלגלים. ShutterStock
מחלקות ייפתחו, סטודנטים יתנדבו/ShutterStock

הממשלה החליטה היום (ראשון) לקבל את הצעת המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל להקצות 83 מיליון שקלים לטובת הרחבה ופיתוח של השירותים השיקומיים בדרום הארץ, לטובת אוכלוסיות עם מוגבלויות המתגוררות בדרום. זאת, לאחר שבשנים האחרונות טענו משפחות רבות שבהן ילדים, נערים ומבוגרים בעלי מוגבלויות כי בדרום אין מספיק מקומות תעסוקה לבעלי מוגבלויות, וכי רבים מהם נשארים בבתיהם עקב אי הרצון של המעסיקים לקבל אותם לעבודה. עוד נטען כי השירותים הרפואיים שניתנו לבעלי המוגבלויות בדרום הצריכו נסיעות למרכז. עכשיו מקוות המשפחות שהחלטת הממשלה תשנה את המצב.

במסגרת ההחלטה יוקצו תקציבים לצורך קידום תשתיות הרפואה השיקומית בדרום, כמו פתיחת שתי מחלקות שיקומיות נוספות, תוספת של כ-72 מיטות בבית החולים השיקומי "עלה נגב" ושיפור התשתיות הטיפוליות והרפואיות במוסד, עידוד הקמת מרכזי תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות, יצירת תכניות שיקומיות וטיפוליות לאכלוסיות עם מוגבלות שכלית התפתחותית, הקמת מרכז תמיכה והתמודדות להורים לילדים עם צרכים מיוחדים וקידום תכנית הכשרה והתנדבות של סטודנטים בקרב אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה דרעי אמר כי הוא "רואה חשיבות גדולה בצמצום פערי הרפואה בין הנגב למרכז הארץ". לדבריו, "החלטת הממשלה היא שלב נוסף לשיפור השירותים הרפואיים הניתנים לתושבי הנגב".

עוד בוואלה! NEWS:
מרד הכבאים נמשך: הלוחמים הכריזו על "ניתוק מגע" מנציב הכבאות
בשל זיהום כבד: עשרות דיירים פונו מבניין ליד תחנת דלק ברמת גן
החל מהחודש הבא: מחירי התחבורה הציבורית יוזלו בעשרות אחוזים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully