וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל זיהום כבד: עשרות דיירים פונו מבניין ליד תחנת דלק ברמת גן

7.1.2018 / 21:00

ריח חריף "שמרגיש כאילו עלה מלב האדמה", הוביל לבדיקות שהעלו ריכוז גבוה של מזהמים באוויר. דיירי בניין ברחוב ז'בוטינסקי המרכזי, הועברו לבית מלון - שם הם נערכים ללילה שני, עדיין בלי פתרון. בעירייה מאשימים את נת"ע, שמאיימים בתגובה לתבוע את תחנת הדלק והעירייה

תחנת דלק ברמן גן, 7 בינואר 2018. ניב אהרונסון
זיהום אוויר כבד. תחנת הדלק הסמוכה/ניב אהרונסון

עשרות דיירי בניין הצמוד לתחנת דלק בציר ז'בוטינסקי המרכזי ברמת גן, פונו מבתיהם בשיאה של הסערה החורפית בסוף השבוע האחרון, מחשש לזיהום אוויר כבד באזור מגוריהם. בדיקות שנערכו במקום גילו ערכים גבוהים של מזהמים באוויר, ובעירייה הורו על פינוי התושבים ושיכונם הזמני באחד מבתי המלון בעיר במימונה. במקביל, תחנת הדלק נסגרה ונעשות פעולות לאיתור מקור הזיהום, על ידי המחלקה לאיכות הסביבה בעירייה, המשרד להגנת הסביבה, שירותי הכבאות, חברת נת"ע שאחראית על בניית תוואי הרכבת הקלה, וחברת "דלק". עד לאיתור הגורם לזיהום, לא יוכלו הדיירים לשוב לביתם.

"אתמול בצהריים הרחנו ריח מוזר, לא דומה לגז בישול ולא מזכיר ריח דלק. ככל שירדנו בקומות הבניין, הריח הלך והתחזק, כאילו הגיע מלב האדמה", סיפרה איריס גניש, ששוכרת דירה בבניין עם בעלה הטרי. "לא חשבנו שגם את הלילה הקרוב נעביר בבית מלון, אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד", אמרה.

תחנת דלק ברמן גן, 7 בינואר 2018. ניב אהרונסון
"הריח הלך והתחזק, כאילו הגיע מלב האדמה". תחנת הדלק הסמוכה לבניין/ניב אהרונסון

הבניין שבו גרים גניש ובעלה, סמוך לתחנת הדלק ורחוק כמה מאות מטרים מאחד מאתרי העבודות של תוואי הרכבת הקלה, ברחוב ז'בוטינסקי. "בעלי הדירה יצר מהר מאוד קשר עם המוקד העירוני, והם הגיעו לבדוק את השטח. למזלנו בדירה שלנו הריח החריג לא מורגש, רק בחדר המדרשות. כשחזרנו הביתה בסוף השבוע הייתה חגיגה שלמה מסביב לבניין. ניידות, רכבי הצלה, ראינו את אחת השכנות מפונות מדירתה. מהר מאוד הבנו שגם אנחנו מפונים", אמרה גניש, שממתינה לעדכונים ותמשיך לשהות בבית מלון.

גורם בכיר בעיריית רמת גן הביע תמיהה על אופן התנהלותה של חברת נת"ע. "הם הפסיקו את העבודות באזור כבר ביום שלישי שעבר, אך הם לא עדכנו אף גורם בעירייה כשהפסיקו את העבודות. זה מעורר שאלות", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תחנת דלק ברמן גן, 7 בינואר 2018. ניב אהרונסון
בעירייה האשימו את נת"ע: "לא עדכנו אותנו". תחנת הדלק שנסגרה בעקבות הזיהום/ניב אהרונסון

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "אירוע ריח הדלק ברמת גן התחיל אתמול אחר הצהריים, ובטיפול מידי, דיירי הבניין (6-10 משפחות) פונו אתמול לבתי מלון לאור הערכים שנמדדו. המשרד להגנת הסביבה מבצע ניטור בתוך הדירות, וחברת הדלק מבצעת בדיקות אטימות וצנרת. המשרד מתואם עם המשטרה וכיבוי והצלה. כבר אתמול פונה מפריד הדלקים ובוצעו שטיפות כדי להוריד את הערכים ואת ריכוזי הדלק ופעלנו בצוותי כוננים מתוגברים. לאור העובדה שכרגע הערכים מאוד גבוהים, לא ניתן להחזיר הדיירים וכל הסיפור צפוי להימשך כמה ימים. תהיה הערכת מצב נוספת שבסיומה נוכל לתת פרטים נוספים, ונקווה שגם תסתיים הבדיקה באשר למקור".

מחברת נת"ע נמסר בתגובה: "דליפת הדלק נגרמה עקב כשל מקומי שאינו קשור לעבודות באזור. יצוין כי כבר לפני שלוש שנים התגלה בסביבת התחנה זיהום בבדיקות של המשרד להגנת הסביבה, והתחנה חויבה בטיפול - שלא בוצע. לפני כשבוע, עם התקרבות מכונת הכרייה לאזור, התגלה בדגימות החפורת זיהום דלק. הדבר דווח מיידית למשרד להגנת הסביבה כנדרש. מכונת הכרייה עצרה לתחזוקה מסיבות טכניות שאינן מעניינה של עיריית רמת גן. בכוונתה של נת"ע לתבוע את תחנת הדלק על עלויות הטיפול בקרקע המזוהמת. כמו כן נת"ע שוקלת תביעה נגד העירייה בנושא זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully