וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגנדה ורואנדה הכחישו חתימה על הסכם מבקשי מקלט עם ישראל

הממשלה אישרה השבוע את התוכנית "לעידוד יציאת המסתננים מישראל למדינות שלישיות", אך שתי המדינות אליהן אמורים להגיע מבקשי המקלט מכחישות כי ייקלטו אותם. שר החוץ של אוגנדה: "פייק ניוז"

צלמים זמניים מורשים

ממשלות רואנדה ואוגנדה הכחישו היום (שישי) את ההסכם עם ישראל בנוגע לקליטת אלפי מהגרים בשלושת החודשים הקרובים. זאת, חרף אישור הממשלה השבוע את התכנית "לעידוד יציאת המסתננים מישראל מדיניות שלישיות" - לרואנדה או לאוגנדה. במסגרת התוכנית יינתנו מענקים כספיים לשוהים בלתי חוקיים בסך 35 אלף שקלים בתמורה ליציאתם מהארץ ויחידות האכיפה של רשות האוכלוסין וההגירה יתוגברו.

סגן שר החוץ של רואנדה אוליבייה נדוהונגירה אמר כי ישראל מעולם לא הגיעה להסכם עם ארצו. לדבריו, "התנהל משא ומתן לפני שלוש או ארבע שנים אבל הוא מעולם לא נחתם". לדבריו, ארצו מנהלת משא ומתן רק בנוגע לאלפי המהגרים האפריקנים שעוברים התעללות בלוב. שר החוץ של אוגנדה סם קוטסה חיזק את דבריו, ואמר כי "זה פייק ניוז. אני לא יודע מאיפה הסיפור הזה הגיע ולמה הוא עולה מחדש כל הזמן".

עוד בוואלה! NEWS:
ציוד חדיש ופרמדיק בכל מוצב: בפיקוד הצפון ערוכים לחורף
תיעוד: שני ילדים נלכדו עם סבם בשלולית – וחולצו בסירות
מחבר הספר על טראמפ: "הבן אדם הכי פחות אמין שהלך על כדור הארץ"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא רואנדה 28 בנובמבר 2017. חיים צח / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רואנדה פול קגאמה, נובמבר האחרון/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח / לע"מ

מוקדם יותר השבוע הודיע משרד הפנים כי יאפשר למבקשי מקלט לעזוב את המדינה מרצונו עם כל התנאים והמענק המלא עד לסוף חודש מרץ. לאחר מכן, מי שיצא מרצון יקבל מענק מופחת משמעותית שיילך וייקטן עם הזמן וכן יחלו פעולות אכיפה נגד מבקשי המקלט.

סוכנות הפליטים של האו"ם מסרה בשנה שעברה כי היא "מודאגת מאוד" מהחלטת ישראל לעודד ממבקשי מקלט סודנים ואריתראים להגר למדינות באפריקה או שיישלחו לבתי סוהר. לפי הסוכנות, "מדיניות פינוי בכפייה" החלה כבר בדצמבר 2013, ובמסגרתה נשלחו כ-4,000 מבקשי מקלט למדינות אפריקניות, וככל הנראה מדובר באוגנדה וברואנדה. לטענת הסוכנות, המדיניות הישראלית היא חשאית, לא שקופה ולכן קשה לה לפקח עליה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully